SZKOLENIE WYJAZDOWE
Przywództwo 4.0 – jak być liderem najwyższej klasy i umiejętnie zarządzać zespołem wielopokoleniowym
Kategoria: Menedżerskie, Szkolenia biznesowe, Szkolenia wyjazdowe
Rozwój umiejętności menedżerów i innych członków kadry kierowniczej w zakresie umiejętnego przywództwa i samorozwoju jako lidera najwyższej klasy. Podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji, budowania motywacji i wykorzystywania technik coachingowych w celu zarządzania zespołem złożonych z reprezentantów wielu pokoleń.
Premierowe szkolenie „Przywództwo 4.0” umożliwi Uczestnikom dostęp do unikatowej wiedzy i narzędzi, które pozwolą im zyskać niezrównane kompetencje i wybitne umiejętności w kwestii bycia liderem najwyższej klasy. W ramach szkolenia Uczestnicy dowiedzą się wszystkiego, co jest niezbędne na temat bycia przywódcą oraz na temat różnic pokoleniowych i ich źródeł. Poznają sekrety sukcesu zarządzania najsłynniejszych liderów światowej klasy. Będą potrafili zarządzać wielopokoleniowym zespołem, budując poczucie motywacji, zaangażowania oraz przynależności, a także odpowiednio dopasowywać styl komunikowania się do odbiorców każdego pokolenia. Zrozumieją znaczenie pozycji lidera. W pionierskim szkoleniu „Przywództwo 4.0” kwintesencja cennych i opartych na doświadczeniu informacji poparta będzie wyłącznie praktycznymi wskazówkami, które każdy będzie potrafił wprowadzić w życie.
Uczestnicy dowiedzą się:
• czy każdy może być liderem najwyższej klasy?
• czy każdy może być urodzonym przywódcą?
• jaka jest rola odpowiedzialnego lidera w zespole?
• czy różnorodny zespół jest lepszy, niż złożony z członków jednej grupy wiekowej?
• dlaczego różnice międzypokoleniowe mają znaczenie?
• jakie są preferencje komunikacyjne poszczególnych pokoleń?
• w jaki sposób połączyć pracę nad własnymi kompetencjami z tworzeniem zespołu, który podąża za swoją misją?
• jak wzbudzić motywację zarówno w sobie, jak i wśród innych członków grupy?
Szkolenie ma charakter warsztatowy i jest skoncentrowane na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi. Będzie obejmowało ćwiczenia grupowe i indywidualne, różnorodne prezentacje połączone ze studium konkretnych przypadków, aktywne dyskusje, zadania do wykonania w ramach pracy zespołowej, symulacje, wymianę doświadczeń obserwacje oraz feedback.
Anna Gąsiorowska – praktyk, mentor, coach, windykator, trener najlepszych negocjatorów w Polsce i Europie. Posiada 30 letnie doświadczenie w zarządzaniu I sprzedaży. W wieku 24 lat została Dyrektorem ds. Windykacji, Kontroli Kredytowej i Prokurentem. Zarządzała należnościami 16 spółek Grupy Kronospan w Polsce, a także pracą działów Grupy w Europie Zachodniej i Wschodniej. Od lat wspiera firmy, przedsiębiorców i osoby prywatne w etycznym odzyskiwaniu pieniędzy, przeprowadzaniu skutecznych negocjacji z kontrahentami oraz usprawnianiu komunikacji. Szkoli zespoły sprzedażowe, zakupowe, właścicieli, prezesów, księgowe i pracowników produkcji. Uczy jak rozmawiać budując relacje i przede wszystkim pokazuje, jak oddzielić emocje od problemu. Skuteczne egzekwowanie to dzisiaj cenna umiejętność, która swoje odzwierciedlenie ma w każdym sektorze firmy. Uczy, jak przeprowadzać trudne rozmowy, zarówno z klientami, jak i współpracownikami. Jest wielokrotną medalistką i Mistrzynią̨ Polski, Mistrzynią Europy i Vice Mistrzynią Świata Kettlebell sport. Trener z wieloletnim doświadczeniem i pasją. Od lat zajmuje się̨ również nowoczesną dietetyką, psychologią, coachingiem i treningiem mentalnym. Jej zdaniem, człowiek do szczęścia potrzebuje zarówno ciągłego rozwoju zawodowego, doskonalenia swoich kompetencji w pracy, ale także rozwoju fizycznego.
1. Bycie liderem najwyższej klasy:
• Lider najwyższej klasy, czyli kto?
• Czy każdy może być liderem najwyższej klasy?
• Czy każdy ma w sobie przywódcę?
• Cechy autentycznego lidera
2. Wewnętrzny ogień, czyli charyzma i pasje:
• Czym jest charyzma i kiedy się przydaje?
• Czy można ją w sobie obudzić?
• Czy potrzebne są Ci pasje?
• Czy każdy może jakąś znaleźć?
• Korzyści z posiadania zainteresowań
3. Bycie liderem a zarządzanie zespołem:
• Czym jest umiejętne zarządzanie zespołem?
• Dlaczego wiedza na temat zarządzania jest niezbędna?
• Lider zespołu, czyli kto? Jaki powinien być przywódca?
• Dlaczego bez mądrego lidera nie ma sukcesu?
4. Charakterystyka pokoleń, geneza powstania różnic międzypokoleniowych:
• Skąd wiadomo, kiedy pojawia się nowa generacja?
• Skąd biorą się różnice międzypokoleniowe?
• Kim są Baby Boomers, Iksy, Igreki i Zety?
• Jacy są Baby Boomers, Iksy, Igreki i Zety?
• Inne tajemnicze nazwy: silence generation, millenialni, pokolenie C, niesklasyfikowani
5. Różnice komunikacyjne związane z specyfiką poszczególnych pokoleń:
• Z czego wynikają różnice?
• Preferencje komunikacyjne poszczególnych pokoleń
• Jak porozumieć się z każdym pokoleniem? – elementy wspólne i wyróżniki
6. Doba prawdziwego przywódcy, czyli dyscyplina oraz rutyna:
• Dlaczego dyscyplina ma tak duże znaczenie?
• Czy przywódca najpierw powinien wymagać od siebie?
• Jak wprowadzić dobre nawyki?
• Znaczenie powtarzalności i rutyny w życiu menedżera
• Rutyny i nawyki najlepszych liderów na świecie
• Dlaczego lider na najwyższym poziomie powinien najpierw myśleć o sobie?
7. Ciało i duch. O co powinien dbać lider?:
• Odpowiednie żywienie – co się pod tym kryje?
• Poszczególne składniki i ich wpływ na ciało
• Mistrzowska organizacja. Jak ją osiągnąć?
• Ruch to podstawa: najlepsze sposoby, które wykorzystasz zawsze i wszędzie
• Praca mentalna, czyli dążenie do spokoju i harmonii
• Najskuteczniejsze sposoby na osiągnięcie wewnętrznej równowagi
8. Jak odpowiedzieć na potrzeby każdego pokolenia?
• Zarządzanie oczekiwaniami
• Dostrzeżenie: pracy, potencjału i zasobów pracowników
• Odpowiadanie na indywidualne potrzeby pokolenia Baby Boomers, Iks, Igrek i Zet
9. Style zarządzania, różnice międzypokoleniowe w szybko zmieniającym się świecie:
• Zarządzanie i współpraca w zespołach wielopokoleniowych
• Zmieniające się style zarządzania – jak chce być zarządzane pokolenie X,Y,Z?
• Teoria czarnego łabędzia – czy świat przyspiesza? Wartości pokoleń i ich wpływ na sposób komunikowania się
• Najważniejsze zmiany: pokolenie on-line i multitasking, wirtualnego świata, sposoby komunikowania się i wchodzenie w relacje
• Co w sobie nawzajem podziwiamy a co nas drażni?
• Asertywność, uległość, rywalizacja, manipulacja – jak pokolenia korzystają z każdego ze stylów komunikacji?
10. Rozwiązywanie problemów międzypokoleniowych w zespole:
• Jakie problemy pojawiają się w zespole wielopokoleniowym?
• Budowa mapy w oparciu o pokategoryzowane problemy
• Burza mózgów – poszukiwanie rozwiązań w oparciu o wiedzę ze zrealizowanych modułów i własne doświadczenia
• Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
11. Różnorodność międzypokoleniowa jako podstawa twórczego myślenia:
• Myślenie twórcze i kreatywność
• Czerpanie z różnorodności zespołu
• Kilka słów o inspiracji – zarażanie pasją do wykonywanych zadań
• Metody generowania pomysłów i ich weryfikacji
12. Wpływ, motywacja i współpraca międzypokoleniowa:
• Co ludzi motywuje do efektywnej pracy? Jaki styl zarządzania, komunikacji jest motywacyjny dla każdego pokolenia?
• Motywacja „do” i „od” – czy coś się tu zmienia?
• Teorie motywacji i ich przełożenie praktyczne: jedna z wartości która jest niezmienna niezależnie od pokolenia
• Pokolenia – różne aspekty motywacji. Jak motywować każde pokolenie?
• Nowe pokolenia – ich wartości i styl działania
• Intermentoring – symbol współczesności
13. Sukces lidera = sukces zespołu:
• Jak dzielić uwagę pomiędzy dbanie o siebie a zarządzanie zespołem?
• Czy to, jak żyjesz, inspiruje innych do działania i pójścia w Twoje ślady?
• Fuzja przywództwa i samorozwoju: co oznacza?
• Dlaczego warto je ze sobą łączyć?
• Lider i zespół, który podąża za swoją misją
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione
Koszt uczestnictwa: jednej osoby: 3390 + 23% VAT
• dopłata do pokoju 1 osobowego: 400 zł + 23% VAT
Uwaga: Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 15 dni osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje:
• zakwaterowanie: 2 noclegi w pokojach dwuosobowych
• pełne wyżywienie od kolacji w dniu 12.05.2025 do obiadu w dniu 14.05.2025
• przerwy kawowe w trakcie zajęć szkoleniowych
• dostęp do strefy saun, basenu oraz siłowni
• uroczysta kolacja w restauracji
• materiały szkoleniowe
• certyfikat ukończenia szkolenia
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Zajęcia odbędą się w godzinach:
9:00-16:00
Miejsce zajęć:
Hotel Haffner*****
ul. J. J. Haffnera 59, 81-715 Sopot
Informacje:
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl