Szkolenie online
Zarządzanie konfliktem. Konstruktywne spory – jak zamienić konflikt w możliwość rozwoju?

Cena: 1490 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: 1490 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności w zakresie komunikacji nakierowanej na poznanie metod i technik rozwiązywania konfliktów. Szkolenie pomaga rozwijać umiejętności budowania atmosfery otwartości między członkami zespołu, co przekłada się na rozumienie konfliktu, jako normalnego zjawiska związanego z dynamiką grupy oraz różnymi typami osobowości jej członków. Szkolenie z zarządzania konfliktem polecamy również osobom, które chcą rozwinąć swoje umiejętności w zakresie twórczego podejścia do rozwiązywania problemów.

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy otrzymają wiedzę i umiejętności pozwalające na skuteczne budowanie otwartości i współpracy w zespole, rozwiną postawy sprzyjające konstruktywnemu podejściu do konfliktów, co przyczyni się do lepszego funkcjonowania zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym.

Uczestnicy:
• nauczą się rozpoznawać sytuacje sprzyjające powstawaniu konfliktów i będą wiedzieć jak im zapobiegać,
• zrozumieją naturę konfliktu – poznają definicję, rodzaje i źródła konfliktów, co umożliwia ich skuteczniejsze rozpoznanie i adekwatne działanie,
• rozwiną umiejętności komunikacyjne ukierunkowane na lepsze porozumiewanie się i zapobieganie eskalacji konfliktów,
• poznają i nauczą się praktycznych technik rozwiązywania konfliktów,
• poznają i przećwiczą sposoby twórczego rozwiązywania problemów , co umożliwia odmienne, konstruktywne podejście do trudnych sytuacji,
• poznają różne style reakcji na konflikty i zrozumieją, co powoduje, że mamy trudności w poradzeniu sobie w sytuacji konfliktowej,
• poznają koncepcję 4 typów osobowości w komunikacji pod kątem reagowania i działania w konflikcie,
• będą umieć wykorzystać swój naturalny styl komunikacji do budowania atmosfery współpracy i porozumienia,
• będą umieć stosować techniki asertywne w rozwiązywaniu problemów i budowaniu dobrych relacji w zespole , będą umieć formułować i przekazywać informacje zwrotne,
• będą mogli świadomie dbać swoją postawą o budowanie zaufania, korzystając z wiedzy i zdobytych umiejętności.

Trener

Magdalena Górecka – Trenerka Biznesu, Menedżerka Szkoleń, ADN Akademia sp. z o.o. sp.k. Certyfikowana trenerka biznesu, trenerka kompetencji miękkich i sprzedażowych, projektantka scenariuszy szkoleń e-learningowych, praktyk biznesu z 28 doświadczeniem. Ukończyła certyfikowane szkolenia biznesowe, takie jak Master Business Training, Customer Centric Selling, Akademia Lidera oraz wiele innych programów rozwojowych. Praktyk biznesu z 28- letnim doświadczeniem zawodowym, pracowała m.in. w sprzedaży jako doradca klienta biznesowego, kierownik BOK oraz jako trener wewnętrzny w departamencie klientów biznesowych w największym koncernie multienergetycznym w Polsce. Opracowała materiały wewnętrzne firmy w postaci obszernych podręczników, w tym „Model procesu sprzedaży”, podręczniki wdrożeniowe, szkoleniowe, autorski program rozwojowy „Jak małymi krokami wprowadzić duże zmiany w życiu”. Jako trenerka i miłośniczka szkoleń miękkich wspiera liderów, handlowców i pracowników biurowych w osiąganiu ich celów zawodowych i prywatnych. Oferuje pracę nad kompetencjami związanymi z produktywnością i efektywnością osobistą, umiejętnością wyznaczania celów, definiowaniem swoich mocnych stron, pozytywną komunikacją opartą o budowanie relacji, asertywnością, zachowaniem równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym (work-life-balance), radzeniem sobie ze stresem, budowaniem relacji biznesowych zgodnie z zasadami etyki w biznesie. Programy rozwojowe i szkolenia opiera na bogatym doświadczeniu w biznesie i wiedzy zdobywanej na różnych stanowiskach w firmie oraz podczas pracy z klientem. Szkolenia buduje na sprawdzonych metodach, skutecznych narzędziach, atrakcyjnych grach szkoleniowych, autorskich studiach przypadków odnoszonych się do realnych sytuacji biznesowych. W pracy trenerskiej ceni dobre przygotowanie oraz indywidualne podejście do uczestników, poprzedzone analizą indywidualnych potrzeb. Największą satysfakcję czerpie z możliwości wspierania innych w ich drodze do rozwoju – to jej prawdziwa pasja i życiowa misja.

Marek Pietkiewicz – Certyfikowany trener, praktyk z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, w tym zarządzania zmianą, zarządzania czasem, zarządzania konfliktami. Specjalista w zakresie kształtowania umiejętności miękkich m.in. komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, pracy zespołowej, motywacji, delegowania zadań i bycia liderem. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu i Uniwersytecie Ekonomicznym, prelegent i moderator kilkudziesięciu konferencji. Pasjonat i Instruktor windsurfingu i narciarstwa zjazdowego. Menedżer z ponad 25-letnią praktyką w zakresie budowania i zarządzania oraz szkolenia dużych grup pracowniczych, zespołów sprzedażowych (kanały sprzedaży bezpośredniej, pośredniej, call center, pracowników sieci franchisingowej) w sektorze finansowym, edukacyjnym, budowlanym oraz IT. Członek zarządów spółek i rady nadzorczej. Od 2006 roku jako trener/coach dzieli się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami, tak aby uczestnicy nie tylko zgłębili tajniki wiedzy – co robić i dlaczego? ale przede wszystkim nabyli umiejętności – jak to robić? Efektem są zmiany w kontekście rozwoju osobistego i kształtowania umiejętności oraz nawyków dobrego sprzedawcy oraz dobrego menadżera. Jest zwolennikiem sprawdzonej i bardzo skutecznej Teorii Ograniczeń (TOC – Theory of Constraints). W pracy kieruje się również zasadami Lean Management. Poprzez odpowiednie sesje treningowe pomaga w budowaniu świadomości własnych atutów, nabyciu i rozwoju pożądanych nawyków, odkryciu czynników dotąd nieświadomych a mających istotne znaczenia, wpływ na nasz czy organizacji sukces. Podczas szkoleń/coachingów kieruje się zasadą, iż współczesny trener powinien przedstawić dobre praktyki, wskazać ścieżki skutecznego działania potęgujące postawę pewności siebie, optymizmu i entuzjazmu – dziś tak często deficytowe i zarazem pożądane.

Anna Zaskórska – menadżer, trener biznesu, doradca zawodowy, ekspert ds. dostępności. Współpracuje z kadrą zarządzającą w kreowaniu polityki personalnej i szkoleniowej w oparciu o potrzeby biznesowe. Zajmuje się tworzeniem, wdrażaniem i koordynacją dedykowanych projektów HR dotyczących szeroko rozumianej polityki rozwojowej. Od ponad 20 lat specjalizuje się w doradztwie, szkoleniach oraz coachingach z zakresu rozwoju kompetencji osobistych i zawodowych. W swojej praktyce zawodowej pełniła różnorodne funkcje, w ramach których była odpowiedzialna między innymi za budowanie i zarządzanie zespołami w organizacji oraz sprzedaż. Doświadczenie praktyczne w obszarze kapitału ludzkiego zdobyła pełniąc funkcję HR Menadżera i HR BP w firmach branży FMCG, finansowej, chemii budowlanej oraz logistycznej. Posiada międzynarodowy certyfikat trenera (TMI International Train the Trainers) oraz konsultanta metody Thomas International. Ukończyła studia podyplomowe z tytułem doradcy zawodowego. Prowadziła zajęcia z komunikacji i zarządzania w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarzadzania. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie opracowywania i realizacji autorskich programów doradczych i szkoleniowych z wykorzystaniem nowoczesnych technik i narzędzi. Realizuje warsztaty oraz współpracuje z organizacjami jako ekspert z zakresu polityki antymobbingowej, rozwiązywania konfliktów, zarzadzania i rozwoju osobistego.

*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.

Metodyka szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatowy i jest skoncentrowane na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi wspierających umiejętności dobrej komunikacji i współpracy pod kątem rozwiązywaniu sytuacji trudnych i konfliktowych. Zawiera mini wykłady, ćwiczenia indywidualne i grupowe, zadania/gry symulacyjne, dyskusje moderowane, studia przypadków, wymianę doświadczeń uczestników. Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę i umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w praktyce. W szkoleniu wykorzystujemy doświadczenia i umiejętności uczestników, związane z ich codzienną pracą.

Program szkolenia

1. Konflikt – czym jest i komu jest potrzebny?
• definicja i istota konfliktu – co jest konfliktem?
• strony w konflikcie oraz konflikt „dobry” i „zły”- co daje a co zabiera konflikt?
• konflikty potencjalne, ukryte i jawne, schemat narastania konfliktów,
• czynniki konfliktogenne charakterystyczne dla grupy, w której pracujemy,
• czynniki konfliktogenne wynikające z relacji, różnic wiekowych, zderzenia osobowości, uprzedzeń.

2. Obszary konfliktów – przyczyny i zapobieganie:
• sytuacje i zachowania zwiększające ryzyko powstania konfliktu,
• koło konfliktów – teoria Ch. Moor’a,
• analiza przyczyn konfliktu wg Ch. Moor’a,
• poszukiwanie rozwiązań, czyli jak działać, aby nie dopuścić do poszczególnych typów konfliktu?
• jak konflikt wpływa na jednostki – odkrywanie obszaru wpływu i konsekwencji konfliktu na osobę,
• jak stymulować twórczy konflikt w zespole?
• jak ograniczać negatywne skutki konfliktu?

3. Style funkcjonowania społecznego i ich wpływ na powstawanie konfliktów:
• potrzeby, szybkość działania, sposób komunikacji i orientacja na ludzi i zadania wpływają na powstawanie konfliktów,
• diagnoza i analiza typologii osobowości w kontekście ryzyka powstawania napięć i konfliktów w zespole,
• jak się komunikować z różnymi typami osobowości, aby zmniejszyć ryzyko napięć, a zwiększyć efektywną współpracę,
• komunikacja i budowanie dobrych relacji w zespole,
• aktywna komunikacja w konflikcie – parafraza, klaryfikacja, podsumowywanie,
• bariery komunikacyjne – skąd się biorą i jak sobie z nimi radzić?
• fakty czy interpretacja – jak niewiele trzeba, żeby powstał konflikt.

4. Strategie reagowania na konflikt wg Thomasa Kilmana:
• sposoby reakcji ludzi w sytuacji konfliktu – w ujęciu Thomasa Kilmana,
• rozpoznanie własnego stylu działania w sytuacjach konfliktowych – autodiagnoza,
• konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów,
• pozorne rozwiązywanie konfliktów,
• warunki konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

5. Metody i techniki zarządzania konfliktem na poziomie zespołu i na poziomie indywidualnym:
• techniki poszukiwania rozwiązań win-win,
• konstruktywna informacja zwrotna,
• asertywne techniki rozwiązywania konfliktów:
– asertywna prośba i odmowa,
– asertywne stawianie granic,
– asertywna krytyka,
– asertywna reakcja na krytykę,
– analiza przypadków.

6. Twórcze podejście do konfliktów – poszukiwanie konstruktywnych rozwiązań:
• metoda 5 WHY,
• metoda 6 kapeluszy de Bono/ Trzy krzesła Disneya,
• dekonfliktowanie, czyli projektowanie rozwiązania konfliktu – diagram chmury i diagram konfliktu,
• twórcze rozwiązywanie konfliktu – analiza sytuacji konfliktowej z użyciem poznanych technik.

*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.

Informacje organizacyjne

Cena: 1490 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Harmonogram szkolenia

9:30 rozpoczęcie logowania przez Uczestników 10:00 – 16:30 szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy, które będą ustalane wedle potrzeb w toku zajęć z trenerem

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl

Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl

Dostępne terminy
23-01-202524-01-2025Online
20-03-202521-03-2025Online
20-05-202521-05-2025Online

Zaufali nam: