Szkolenie online
Rachunkowość budżetowa 2025 dla zaawansowanych w JSFP – błędy i nieprawidłowości
Kategoria: Online Rachunkowość Budżetowa, Szkolenia online budżetowe
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych.
Rachunkowość budżetowa z uwagi na funkcjonowanie w ramach finansów publicznych posługuje się często specyficznymi rozwiązaniami w ewidencji księgowej. Nawet doświadczeni księgowi mają niekiedy problem z niektórymi sytuacjami ewidencyjnymi czy sprawozdawczymi. Szkolenie ma na celu podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze najczęściej występujących problemów przy księgowaniach w jednostce budżetowej (również błędów wykazywanych w protokołach pokontrolnych RIO I NIK), ze specjalnym podkreśleniem aspektów praktycznych tj. ewidencji księgowej poszczególnych rodzajów operacji oraz ich odniesieniami do sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
Ekspert ds. rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.
1. Problemy ewidencji należności i dochodów, w tym m.in.:
a) nadpłaty,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) należności długoterminowe,
d) przedawnienia.
2. Naliczanie i ewidencja odsetek od należności.
3. Odpisy aktualizujące należności budżetowe – istota, ewidencja. Odpisy a należności umorzone, przedawnione.
4. Rekompensata za koszty dochodzenia należności cywilnoprawnych od przedsiębiorców (40/70/100 euro) – zasady, ewidencja.
5. Problemy ewidencji wydatków, w tym min.:
a) wydatki remontowe, a inwestycyjne,
b) zakupy bieżące, a majątkowe,
c) zaangażowanie i zobowiązania,
d) wydatki niewygasające.
6. Problemy ewidencji kosztów rodzajowych, finansowych, pozostałych operacyjnych, w tym m.in.: amortyzacja, koszty postępowań spornych i egzekucyjnych, koszty o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie. Korekta kosztów.
7. Rozliczenia międzyokresowe – zasady, uproszczenia.
8. Problemy ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych – zakup, wytworzenie, darowizna, nieodpłatne otrzymanie, ulepszenia, likwidacja.
9. Fundusz jednostki i jego analityka.
10. Inne różne wątpliwości ewidencyjne.
11. Pytania i odpowiedzi.
Cena: 490 zł + 23% VAT*
* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.
Harmonogram szkolenia
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl