Szkolenie online
Profesjonalny Office Manager – praktyczne aspekty zarządzania biurem

Cena: 1490 zł + 23% VAT 

Kategoria: ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: 1490 zł + 23% VAT 
Szczegółowy plan

Zarządzanie biurem to praca w wielu obszarach – administracja, HR, kadry, finanse, zarządzanie biurem, zakupy oraz wymaga wielu kompetencji zawodowych, interpersonalnych i osobistych. Rola Office Managera zmieniała się na przestrzeni ostatnich lat, aktualnie Office Manager jest odpowiedzialny za planowanie, organizowanie i kontrolowanie procesów administracyjnych, odpowiada również za wizerunek firmy czy też zakupy. Ponadto, coraz częściej Office Manager zarządza zespołem ludzi w działach administracyjnych.
W dobie rewolucji technologicznej Office Manager może odegrać kluczową rolę w transformacji całego Back Office’u organizacji na bardziej efektywny, elastyczny, oparty o nowe technologie takie jak elektroniczny obieg dokumentów, optyczne rozpoznanie znaków czy też programowalne roboty wykonujące najprostsze czynności za człowieka. Niezbędne kompetencje, którymi powinien dysponować nowoczesny Office Manager to zarządzanie projektami, zarządzanie zmianą, efektywna komunikacja, mapowanie procesów oraz oczywiście świadomość możliwości jakie dają nam obecnie nowe technologie. Nie bez znaczenia jest również znajomość najnowszych przepisów prawnych dotyczących np. elektronicznego archiwizowania faktur.
Prezentujemy program, który w sposób praktyczny przedstawia różne obszary, w których z powodzeniem Office Manager może wprowadzić nowe technologie, tym samym zostać liderem zmiany w organizacji, tak potrzebnej niemal w każdej branży. 

Adresaci szkolenia

Office menedżerowie, kierownicy biur, kierownicy i specjaliści ds. administracji, kierowników działu sekretariatu, osoby odpowiedzialne za koordynację pracy biura.

Cel szkolenia

Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie skutecznego zarządzania biurem oraz organizacji pracy biura w przypadku konieczności pracy zdalnej poprzez wykorzystanie dostępnych (często darmowych) narzędzi. Kompetencje Office Managera w zakresie wdrażania automatyzacji procesów zakupowych, elektronicznego obiegu dokumentów, optycznego rozpoznawania znaków oraz, co równie istotne zarządzania projektami oraz pozytywne komunikowanie o przeprowadzonych zmianach to kluczowe.

Metodyka szkolenia

Szkolenie oparte głównie na praktycznych aspektach: praca z dokumentami on-line, analiza studiów przypadku, przedstawianie propozycji możliwych rozwiązań, ćwiczenia, mini wykład, dyskusje, dostęp do narzędzi online. Szkolenie prowadzone w przystępny sposób w formie webinaru. To jedna z najpopularniejszych metod szkoleniowych on-line. Po pierwszym dniu uczestnik dostaje „zadanie domowe” które jest podstawą do drugiego dnia szkolenia. Taka forma pozwala zmaksymalizować efekty.

Trenerzy

Dawid Borycka – trener i praktyk biznesu, ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem na stanowisku Office Managera, kierownika administracji oraz dyrektora administracji w polskiej grupie kapitałowej. Wieloletni praktyk w administracji biurowej, przeszedł wszystkie szczeble administracyjne – od asystenta prezesa po dyrektora administracji, na współwłaścicielu kończąc. W ostatnich latach odpowiedzialny za projektu wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów, OCR oraz robotyzacji procesów biurowych i operacyjnych. Założyciel firmy konsultingowej skupiającej się na optymalizacji procesów biurowych. Absolwent kierunków „Filologia angielska” i „Stosunki międzynarodowe” na Uniwersytecie Opolskim oraz Kontrolingu na Uniwersytecie ekonomicznym. Ponadto ukończył studia podyplomowe na WSB z zarządzania projektami. W swojej karierze odpowiedzialny za wszystkie działy wsparcia – administrację, zarządzanie biurem, kadry, księgowość, HR oraz IT.

Monika Kosicka – trenerka biznesu, business automation Manager. Zarządzają strukturami Biura Obsługi Klienta, Procesami wspierającymi i Projektami. Z sukcesem wdrażała na rynek innowacyjne rozwiązania we wszystkich obszarach firm dla Klientów polskich i zagranicznych budując Start Up technologiczny. Prowadziła projekty w działach: administracyjnych, kadrach, księgowości, IT, logistyce i magazynach. Przez wiele lat zarządzała obszarem contact center, procesami administracyjnymi oraz projektami optymalizacyjnymi w strukturach firm usługowych oraz była odpowiedzialna za wdrożenie nowego kanału komunikacyjnego dla dużej Grupy kapitałowej. Pasjonatka zarzadzania procesowego, Lean Managementu oraz budowania efektywnego stanowiska pracy. Absolwentka kierunku Zarządzanie zasobami ludzkimi wraz ze studniami podyplomowymi Kadry i płace. Kierownik Studiów Podyplomowych Intelligent Automation.

*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener

Program szkolenia

1. Profesjonalny Office Manager – czyli jaki?
• standardowy zakres obowiązków – czy taki w ogóle jest?
• z jakimi działami oraz w jakim zakresie głównie współpracuje Kierownik Biura?
• jakie najczęściej cele stawiane są Office Managerowi przez Kierownictwo firmy?
• możliwe drogi dalszego rozwoju i awansu w hierarchii organizacji.

2. Efektywność i wykorzystanie nowych technologii w pracy Office Manager’a:
• inwentaryzacja, porządkowanie, katalogowanie, dokumentów,
• cyfryzacja obiegów dokumentów (faktury, umowy, itp.),
• wykorzystanie metody 5S w pracy administracji i jej wartość dodana,
• nowoczesne technologie – sztuczna inteligencja, platforma M365 oraz automatyzacja procesów.

3. Dokumentacja firmowa:
• rodzaje dokumentacji wewnętrznej i zewnętrznej,
• obieg dokumentów oraz przepływ informacji w nich zawartych,
• odpowiedzialność prawna,
• ochrona danych osobowych.

4. Dokumentacja kontraktowa w przedsiębiorstwie?
• kto powinien mieć dostęp do umów firmowych i w jakim zakresie?
• czym jest tajemnica przedsiębiorstwa?
• wzorce umowne – kiedy i czy warto je stosować?
• jak czytać umowy?
• kiedy należy podpisać umowę, a kiedy wystarczy formularz bądź zamówienie?
• jakie najważniejsze informacje powinna zawierać umowa?
• terminy płatności – 7, 14 a może 30-dniowy termin płatności?
• przechowywanie umów firmowych.

5. Procedury i regulaminy w dziale administracji:
• rodzaje procedur i regulaminów,
• jak przygotowywać procedury?
• w jaki sposób komunikować zmiany?
• praktyczne przykłady.

6. Dostawcy zewnętrzni w administracji biurowej:
• rodzaje dostawców,
• optymalizacja kosztów – jak to zrobić skutecznie?
• centralizacja zakupów – kiedy i czy warto zastosować?
• umowy z dostawcami,
• budowanie pozytywnych relacji z dostawcami i podwykonawcami – dlaczego jest to tak ważne?

7. Planowanie budżetu administracyjnego:
• jak zaplanować budżet?
• z jakich elementów powinien się składać budżet?
• jak kontrolować bieżące wydatki?

8. Podstawy ”procurement” w organizacji:
• wyjaśnienie pojęcia „procurement”,
• zapytanie ofertowe – jak je przygotować i jakie informacje powinno zawierać?
• kryteria wyboru ofert,
• rekomendacja wyboru oferty,
• negocjacje warunków handlowych,
• praktyczne przykłady procesu zakupowego.

9. Zmiana siedziby firmy – praktyczne aspekty projektu:
• jak przygotować się do projektu?
• etapy projektu,
• jak stworzyć i co powinien zawierać harmonogram projektu?
• czy jeden harmonogram projektu jest wystarczający?
• kto z firmy powinien być zaangażowany w projekt i w jakim zakresie?
• rola firm doradczych przy projekcie,
• jak przygotować budżet projektu „Nowe Biuro”?
• wybór nowej lokalizacji – jakie przyjąć założenia?
• analiza ofert developerów,
• negocjacje umów najmu powierzchni biurowej?
• tworzenie space planów i współpraca z architektem?
• jak przygotować firmę i pracowników do przeprowadzki?

10. Zarządzanie powierzchnią biurową oraz współpraca z administratorem budynku:
• podstawa i zakres współpracy z administratorem nieruchomości,
• wyjaśnienie pojęć: Property Manager i Facility Manager,
• regulamin nieruchomości – jakie informacje zawiera?
• elementy składające się na budżet wynajmowanej powierzchni biurowej.

11. Organizacja wydarzeń firmowych, spotkań biznesowych i szkoleń:
• różne rodzaje wydarzeń – jak się przygotować do organizacji spotkań firmowych i biznesowych?
• współpraca z firmami eventowymi – czy warto korzystać z ich usług?
• jak przygotować brief eventowy?
• współpraca z hotelami, negocjacje warunków – najważniejsze kwestie we współpracy z hotelami w zakresie noclegów, usług konferencyjnych i gastronomicznych,
• logistyka przy organizacji spotkań firmowych,
• zaproszenia,
• czy wystarczy stworzyć jedną agendę na jedno spotkanie?
• rola Office Managera przy organizacji i przy samym wydarzeniu.

*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione

 

1. Profesjonalny Office Manager – czyli jaki?
• standardowy zakres obowiązków – czy taki w ogóle jest?
• z jakimi działami oraz w jakim zakresie głównie współpracuje Kierownik Biura?
• jakie najczęściej cele stawiane są Office Managerowi przez Kierownictwo firmy?
• możliwe drogi dalszego rozwoju i awansu w hierarchii organizacji.

2. Efektywność i wykorzystanie nowych technologii w pracy Office Manager’a:
• inwentaryzacja, porządkowanie, katalogowanie, dokumentów,
• cyfryzacja obiegów dokumentów (faktury, umowy, itp.),
• wykorzystanie metody 5S w pracy administracji i jej wartość dodana,
• nowoczesne technologie – sztuczna inteligencja, platforma M365 oraz automatyzacja procesów.

3. Dokumentacja firmowa:
• rodzaje dokumentacji wewnętrznej i zewnętrznej,
• obieg dokumentów oraz przepływ informacji w nich zawartych,
• odpowiedzialność prawna,
• ochrona danych osobowych.

4. Dokumentacja kontraktowa w przedsiębiorstwie?
• kto powinien mieć dostęp do umów firmowych i w jakim zakresie?
• czym jest tajemnica przedsiębiorstwa?
• wzorce umowne – kiedy i czy warto je stosować?
• jak czytać umowy?
• kiedy należy podpisać umowę, a kiedy wystarczy formularz bądź zamówienie?
• jakie najważniejsze informacje powinna zawierać umowa?
• terminy płatności – 7, 14 a może 30-dniowy termin płatności?
• przechowywanie umów firmowych.

5. Procedury i regulaminy w dziale administracji:
• rodzaje procedur i regulaminów,
• jak przygotowywać procedury?
• w jaki sposób komunikować zmiany?
• praktyczne przykłady.

6. Dostawcy zewnętrzni w administracji biurowej:
• rodzaje dostawców,
• optymalizacja kosztów – jak to zrobić skutecznie?
• centralizacja zakupów – kiedy i czy warto zastosować?
• umowy z dostawcami,
• budowanie pozytywnych relacji z dostawcami i podwykonawcami – dlaczego jest to tak ważne?

7. Planowanie budżetu administracyjnego:
• jak zaplanować budżet?
• z jakich elementów powinien się składać budżet?
• jak kontrolować bieżące wydatki?

8. Podstawy ”procurement” w organizacji:
• wyjaśnienie pojęcia „procurement”,
• zapytanie ofertowe – jak je przygotować i jakie informacje powinno zawierać?
• kryteria wyboru ofert,
• rekomendacja wyboru oferty,
• negocjacje warunków handlowych,
• praktyczne przykłady procesu zakupowego.

9. Zmiana siedziby firmy – praktyczne aspekty projektu:
• jak przygotować się do projektu?
• etapy projektu,
• jak stworzyć i co powinien zawierać harmonogram projektu?
• czy jeden harmonogram projektu jest wystarczający?
• kto z firmy powinien być zaangażowany w projekt i w jakim zakresie?
• rola firm doradczych przy projekcie,
• jak przygotować budżet projektu „Nowe Biuro”?
• wybór nowej lokalizacji – jakie przyjąć założenia?
• analiza ofert developerów,
• negocjacje umów najmu powierzchni biurowej?
• tworzenie space planów i współpraca z architektem?
• jak przygotować firmę i pracowników do przeprowadzki?

10. Zarządzanie powierzchnią biurową oraz współpraca z administratorem budynku:
• podstawa i zakres współpracy z administratorem nieruchomości,
• wyjaśnienie pojęć: Property Manager i Facility Manager,
• regulamin nieruchomości – jakie informacje zawiera?
• elementy składające się na budżet wynajmowanej powierzchni biurowej.

11. Organizacja wydarzeń firmowych, spotkań biznesowych i szkoleń:
• różne rodzaje wydarzeń – jak się przygotować do organizacji spotkań firmowych i biznesowych?
• współpraca z firmami eventowymi – czy warto korzystać z ich usług?
• jak przygotować brief eventowy?
• współpraca z hotelami, negocjacje warunków – najważniejsze kwestie we współpracy z hotelami w zakresie noclegów, usług konferencyjnych i gastronomicznych,
• logistyka przy organizacji spotkań firmowych,
• zaproszenia,
• czy wystarczy stworzyć jedną agendę na jedno spotkanie?
• rola Office Managera przy organizacji i przy samym wydarzeniu.

*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione

Informacje organizacyjne

Cena: 1490 zł + 23% VAT 

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Harmonogram szkolenia

9:30 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników 10:00-15:30 – szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy, które będą ustalane wedle potrzeb w toku zajęć z trenerem

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl

Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl

Dostępne terminy
16-12-202417-12-2024Online
23-01-202524-01-2025Online
17-03-202518-03-2025Online

Zaufali nam: