Szkolenie online
Procedura przygotowania ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku 2024 oraz roczna sprawozdawczość finansowa w Inspektoratach Weterynarii
Kategoria: Online Rachunkowość Budżetowa, Szkolenia online budżetowe
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, głównych księgowych i pracowników służb finansowych Inspektoratów Weterynarii.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do zamknięcia ksiąg rachunkowych za rok 2024 oraz otwarcia ksiąg rachunkowych w roku 2025 w Inspektoratach Weterynarii. Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości.
Ekspert – wieloletni praktyk, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec z zakresu rachunkowości budżetowej, sprawozdawczości i gospodarki finansowej jednostek sektora publicznego w tym Inspektoratów Weterynarii.
1. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia:
a) organizacja prac związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych,
b) opracowanie harmonogramu prac dotyczących zamknięcia ksiąg rachunkowych.
2. Rozliczenia na koniec roku:
a) rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom,
b) rozliczenie udzielonych i otrzymanych dotacji,
c) rozliczenie jednostki organizacyjnej z właściwym budżetem,
d) rozliczenie zrealizowanych dochodów i wydatków budżetowych,
e) rozliczenie projektów unijnych.
3. Rozliczenie na przełomie roku:
a) przychody i koszty na przełomie roku,
b) należności i zobowiązania na przełomie roku.
4. Rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów:
a) rozliczenia międzyokresowe przychodów,
b) rozliczenia międzyokresowe kosztów.
5. Korekta odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
6. Księgowania na koniec roku (pod datą 31 grudnia):
a) odsetki za zwłokę,
b) odpisy aktualizujące wartość należności,
c) odpisy z tytułu trwałej utraty wartości,
d) zaangażowanie wydatków (środków):
• roku bieżącego,
• przyszłych lat,
e) dodatkowe wynagrodzenie roczne,
f) umorzenie i amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
7. Inwentaryzacja aktywów i pasywów:
a) zasady i terminy inwentaryzacji,
b) metody inwentaryzacji:
• spis z natury,
• uzgodnienie sald z bankami i kontrahentami,
• weryfikacja sald z dokumentacją źródłową,
c) inwentaryzacja zbiorów bibliotecznych,
d) ewidencja i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych.
8. Uzgadnianie zapisów ewidencji syntetycznej i analitycznej.
9. Uzgadnianie obrotów i sald kont księgi głównej.
10. Przeksięgowania roczne.
11. Sporządzenie ostatecznego zestawienia obrotów i sald oraz trwałe zamknięcie ksiąg rachunkowych.
12. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego – bilansu jednostki budżetowej wraz z załącznikami:
a) zasady sporządzania bilansu,
b) metody wyceny bilansowej aktywów i pasywów,
c) omówienie poszczególnych pozycji aktywów,
d) omówienie poszczególnych pozycji pasywów.
13. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Rachunek zysków i strat” (wariant porównawczy):
a) zasady sporządzania rachunku zysków i strat,
b) sposób ujęcia dochodów budżetu w księgach rachunkowych,
c) zasady ewidencji przychodów na kontach grupy „7”,
d) sposób ujęcia wydatków budżetowych w księgach rachunkowych,
e) zasady ewidencji kosztów na kontach grupy „4” i grupy „7”,
f) metoda ustalenia wyniku finansowego – wariant porównawczy.
14. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Zestawienie zmian w funduszu jednostki”:
a) zasady sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki,
b) omówienie pozycji zwiększających fundusz jednostki,
c) omówienie pozycji zmniejszających fundusz jednostki,
d) technika ustalania obrotów konta „800 – Fundusz jednostki”.
15. Zasady sporządzania Informacji dodatkowej.
16. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych za rok 2024.
17. Jak prawidłowo otworzyć księgi rachunkowe na 2025 r.
18. Sesja pytań.
Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1090 zł
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Godziny zajęć:
I dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 15.00
II dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 13.00
Informacje:
Anna Pyrzanowska
tel. (022) 208 28 38, fax (022) 211 20 90
anna.pyrzanowska@adn.pl
Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.