Szkolenie online
Praktyczne aspekty funkcjonowania Centrów Usług Wspólnych – organizacja obsługi wspólnej, w tym w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości
Kategoria: Online Rachunkowość Budżetowa, Szkolenia online budżetowe
Szkolenie jest adresowane do pracowników i kadry zarządzającej Centrów Usług Wspólnych (CUW), specjalistów ds. finansów i rachunkowości, a także osób odpowiedzialnych za organizację wspólnej obsługi w jednostkach sektora publicznego.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami funkcjonowania Centrów Usług Wspólnych (CUW), ze szczególnym uwzględnieniem organizacji obsługi wspólnej w obszarze gospodarki finansowej i rachunkowości. Szkolenie ma na celu zwiększenie efektywności zarządzania CUW poprzez przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawnej realizacji zadań finansowo-księgowych w ramach wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych.
Ekspert ds. rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.
1. Ramy prawne obsługi wspólnej w Polsce, przepisy ustaw ustrojowych (o samorządzie: gminnym, powiatowym i województwa, ustawa o finansach publicznych).
2. Procedura tworzenia:
a) uchwały organów stanowiących JST powołujące obsługę wspólną,
b) porozumienie pomiędzy organem wykonawczym JST a dyrektorem samorządowej osoby prawnej.
3. Zasady obsługi wspólnej:
a) przekazywanie informacji pomiędzy jednostką obsługującą i jednostkami obsługiwanymi,
b) zasady podziału ryzyk i odpowiedzialności w zadaniach objętych obsługą wspólną.
4. Podstawowe obszary obsługi wspólnej jednostek oświatowych: obsługa finansowo-księgowa, obsługa kadrowo-płacowa, zamówienia publiczne, obsługa funduszy pozabudżetowych.
5. Organizowanie obsługi wspólnej:
a) przyczyny powoływania obsługi wspólnej w samorządzie, kryteria podjęcia decyzji o powołaniu CUW,
b) CUW instytucjonalny – odrębna nowo powołana jednostka budżetowa – podstawowa forma organizacyjna – prawna CUW, powołanie, statut, regulaminy, lub urząd lub inna istniejąca jednostka organizacyjna JST,
c) CUW kontraktualny – zakres porozumienia z samorządową osobą prawną (instytucją kultury, SPZOZ).
6. Przysługujące uprawnienia i ponoszona odpowiedzialność przez kierownika jednostki obsługującej oraz kierowników jednostek obsługiwanych.
7. Główny księgowy jednostki obsługującej. Uprawnienia i odpowiedzialność w stosunku do jednostki obsługującej i jednostkach obsługiwanych. Regulacje na gruncie ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości.
8. System kontroli zarządczej jednostki obsługujących i jednostek obsługiwanych – koordynacja kontroli zarządczej.
9. Zasady powierzania obowiązków w zakresie rachunkowości, sprawozdawczości, gospodarki finansowej w jednostce obsługującej realizowanych na rzecz jednostek obsługiwanych. Regulacje prawne w ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości.
10. Realizacja podstawowych zadań objętych obsługą wspólną – zakres zadań przejmowanych do obsługi wspólnej:
a) obieg i kontrola dokumentów kadrowo-płacowych,
b) prowadzenie akt pracowniczych i innych ewidencji, sporządzanie list płac
c) obieg i kontrola dokumentów finansowo-księgowych,
d) polityka rachunkowości i prowadzenie ksiąg rachunkowych,
e) inwentaryzacja i sporządzanie sprawozdania finansowego,
f) sprawozdawczość budżetowa, statystyczna i inna.
11. Zasady przetwarzania danych osobowych w jednostce prowadzącej obsługę wspólną na rzecz jednostek obsługiwanych, umowa powierzenia przewarzania danych osobowych. Zasady ochrony danych osobowych jednostek obsługiwanych.
12. Węzłowe problemy w obsłudze wspólnej.
13. Pytania i odpowiedzi.
Cena: 490 zł + 23% VAT*
* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.
Harmonogram szkolenia
Godziny zajęć: 10:00-15:00
9:30 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników 10:00 – 15:00 – szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwyMasz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl