Szkolenie online
Praktyczna rachunkowość budżetowa 2025 – kompleksowe wsparcie dla JSFP

Cena: 990 zł

Kategoria: ,

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów księgowości JSFP.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat najnowszych zmian w przepisach rachunkowości budżetowej, zasad sporządzania polityki rachunkowości, efektywnej ewidencji i kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych, a także rozwiązań dla najczęstszych wyzwań księgowych. Szkolenie zostało przygotowane na podstawie praktycznych działań i przykładów funkcjonowania JSFP.

Prowadzący szkolenie

Ekspert ds. rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.

Program szkolenia

1. Najnowsze zmiany przepisów prawa w zakresie funkcjonowania JSFP.

2. Elementy obligatoryjne jakie powinna zawierać Polityka rachunkowości, w tym uproszczenia – przykłady praktyczne.

3. Wspólny mianownik między Polityką rachunkowości a:
a) instrukcją obiegu i kontroli dokumentów,
b) instrukcją inwentaryzacyjną,
c) instrukcją kasową,
d) regulaminem organizacyjnym,
e) procedurą archiwizacji dokumentów.

4. Elementy kontroli: formalna, rachunkowa, merytoryczna, w tym biznesowa.

5. Zadania głównego księgowego w ramach wstępnej kontroli finansowej.

6. Zaciąganie zobowiązań a plan finansowy, w tym zobowiązanie, które wykracza poza plan – przykłady praktyczne.

7. Co oznacza zaangażowanie wydatków. Ewidencja – przykłady praktyczne:
a) definicja zaangażowania wydatków,
b) ujęcie kont pozabilansowych: 998, 999 w Zakładowym Planie Kont,
c) zaangażowanie umów, decyzji i innych postanowień,
d) prawne zaangażowanie wynagrodzeń i pochodnych,
e) zasady ewidencji zaangażowania wydatków w jednostce budżetowej w przypadku umów wieloletnich.

8. Rodzaje wydatków. Ewidencja:
a) wydatki bieżące i majątkowe,
b) wydatki remontowe i inwestycyjne,
c) wydatki niewygasające.

9. Przełom roku a okres przejściowy: uproszczenia dla kosztów dostaw usług dotyczących przełomu miesięcy grudzień – styczeń.

10. Obligatoryjne terminy sporządzania zestawienia obrotów i sald.

11. Problemy ewidencji kosztów rodzajowych, finansowych, pozostałych operacyjnych:
a) koszty amortyzacji,
b) koszty o nadzwyczajnej wartości,
c) koszty incydentalne.

12. Zasady dokonywania korekty kosztów (storno) – przykłady praktyczne.

13. Ewidencja należności i dochodów, w tym m.in.:
a) rozwiązania praktyczne w przypadku nadpłat jednorazowych i nadpłat powtarzalnych (okresowych),
b) należności sporne i wątpliwe,
c) przedawnienia.

14. Odpisy aktualizujące należności budżetowe – istota, ewidencja- przykłady praktyczne.

15. Odpisy a należności umorzone, przedawnione.

16. Inne różne wątpliwości ewidencyjne.

17. Pytania i odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 990 zł

* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Godziny zajęć: 

I dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 15.00
II dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 12.30

 

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl

Dostępne terminy
27-03-202528-03-2025Online

Zaufali nam: