Szkolenie online
Praktyczna rachunkowość budżetowa 2025 – kompleksowe wsparcie dla JSFP
Kategoria: Online Rachunkowość Budżetowa, Szkolenia online budżetowe
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów księgowości JSFP.
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat najnowszych zmian w przepisach rachunkowości budżetowej, zasad sporządzania polityki rachunkowości, efektywnej ewidencji i kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych, a także rozwiązań dla najczęstszych wyzwań księgowych. Szkolenie zostało przygotowane na podstawie praktycznych działań i przykładów funkcjonowania JSFP.
Ekspert ds. rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.
1. Najnowsze zmiany przepisów prawa w zakresie funkcjonowania JSFP.
2. Elementy obligatoryjne jakie powinna zawierać Polityka rachunkowości, w tym uproszczenia – przykłady praktyczne.
3. Wspólny mianownik między Polityką rachunkowości a:
a) instrukcją obiegu i kontroli dokumentów,
b) instrukcją inwentaryzacyjną,
c) instrukcją kasową,
d) regulaminem organizacyjnym,
e) procedurą archiwizacji dokumentów.
4. Elementy kontroli: formalna, rachunkowa, merytoryczna, w tym biznesowa.
5. Zadania głównego księgowego w ramach wstępnej kontroli finansowej.
6. Zaciąganie zobowiązań a plan finansowy, w tym zobowiązanie, które wykracza poza plan – przykłady praktyczne.
7. Co oznacza zaangażowanie wydatków. Ewidencja – przykłady praktyczne:
a) definicja zaangażowania wydatków,
b) ujęcie kont pozabilansowych: 998, 999 w Zakładowym Planie Kont,
c) zaangażowanie umów, decyzji i innych postanowień,
d) prawne zaangażowanie wynagrodzeń i pochodnych,
e) zasady ewidencji zaangażowania wydatków w jednostce budżetowej w przypadku umów wieloletnich.
8. Rodzaje wydatków. Ewidencja:
a) wydatki bieżące i majątkowe,
b) wydatki remontowe i inwestycyjne,
c) wydatki niewygasające.
9. Przełom roku a okres przejściowy: uproszczenia dla kosztów dostaw usług dotyczących przełomu miesięcy grudzień – styczeń.
10. Obligatoryjne terminy sporządzania zestawienia obrotów i sald.
11. Problemy ewidencji kosztów rodzajowych, finansowych, pozostałych operacyjnych:
a) koszty amortyzacji,
b) koszty o nadzwyczajnej wartości,
c) koszty incydentalne.
12. Zasady dokonywania korekty kosztów (storno) – przykłady praktyczne.
13. Ewidencja należności i dochodów, w tym m.in.:
a) rozwiązania praktyczne w przypadku nadpłat jednorazowych i nadpłat powtarzalnych (okresowych),
b) należności sporne i wątpliwe,
c) przedawnienia.
14. Odpisy aktualizujące należności budżetowe – istota, ewidencja- przykłady praktyczne.
15. Odpisy a należności umorzone, przedawnione.
16. Inne różne wątpliwości ewidencyjne.
17. Pytania i odpowiedzi.
Koszt uczestnictwa jednej osoby: 990 zł
* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Godziny zajęć:
I dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 15.00
II dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 12.30
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl