Szkolenie online
Power Query w księgowości

Cena: 890 PLN + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 1 dzień
Cena: 890 PLN + 23% VAT
Szczegółowy plan

Do szkolenia konieczne jest posiadanie Excela w wersji 2016 lub wyższej albo 2010 lub 2013 z dodatkiem Power Query, który można pobrać bezpłatnie ze strony Microsoft (Przy komputerach firmowych może być potrzebny do tego informatyk).

Cel szkolenia

Power Query to taki kawałek Excela, który służy do łączenia i przekształcania danych. Chodzi o to, żeby zautomatyzować prace, które musisz za każdym razem wykonywać od początku, gdy chcesz przygotować raporty lub zestawienia za nowy dzień, tydzień, miesiąc. Chcę Ci pokazać, jak przyspieszyć pracę polegającą na obróbkach danych, łączeniu danych z różnych plików, z wielu plików, z wielu arkuszy. Czasem wydaje się, że tych danych nie da się połączyć, a jednak Power Query może pomóc. To zaoszczędzi wiele pracy i skróci czas przygotowywania raportów, analiz, zestawień.

Korzyści ze szkolenia

Podczas szkolenia:
• Poznasz zasady pracy z Power Query.
• Przyspieszysz swoją pracę związaną z przygotowywaniem danych do raportów, analiz i zestawień.
• Zautomatyzujesz część zadań wykonywanych ręcznie.

Metodyka szkolenia

Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem platformy MS Teams. W trakcie szkolenia można zadawać pytania. W razie potrzeby można udostępniać ekran i otrzymać wsparcie, gdy coś nie udaje się zrobić. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki (case studies). Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika szkolenia. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych. Dodatkowo na miesiąc po szkoleniu uczestnicy otrzymują dostęp do platformy elearningowej z nagranym materiałem. Przerobione zagadnienia można wielokrotnie powtórzyć i utrwalić.

Program szkolenia

Tego dowiesz się na szkoleniu z Power Query

1. Jak uruchomić Power Query i jak pobrać do niego dane?

2. Obszary edytora Power Query.

3. Co można zrobić w zakładce Narzędzia główne?

4. Co można zrobić w zakładce Przekształć?

5. Co można zrobić w zakładce Dodaj kolumnę?

6. Co można zrobić w zakładce Widok?

7. Jak dzielić kolumny w Power Query?

8. Jak grupować dane w Power Query?

9. Jak dołączać dane w Power Query?

10. Jak scalać dane w Power Query?

11. Jak wstawiać dodatkowe kolumny z obliczeniami – Kolumna warunkowa?

12. Jak wykonać obliczenia standardowe i niestandardowe na kolumnie?

13. Jak dodać kolumny zawierające dodatkowe informacje o datach?

14. Jak wypełniać puste miejsca w kolumnie?

15. Co to jest kolumna przestawna i jak ją zastosować? Jak anulować przestawienie kolumn?

16. Jak zapisać zapytanie Zamknij i załaduj / Zamknij i załaduj do … ?

17. Jak otworzyć okno Zapytań Power Query, gdy nam zniknęło?

18. Jak działa funkcja Excel.Workbook, która łączy dane z wielu plików do jednego?

A do czego się to przydaje? Na przykład …

1. Jak porównać dane z dwóch plików, które mają różny układ danych i wyłapać, o co się różnią?
Do czego Ci się to przyda: porównasz zaksięgowany VAT i zapisy z rejestru VAT – gdzie są błędy? A za miesiąc nowe pliki, odśwież i uzgodnione. Uzgodnisz sprzedaż, magazyn, czwórki z 490.

2. Jak połączyć dane z wielu różnych plików na różne tematy i zbudować z nich jedną bazę danych?
Do czego Ci się to przyda: zapisy z kont kosztowych i przychodowych połączysz z plik ze słownikiem, który ma dodatkowe informacje np. o nazwach kont, dodatkowym podziale na MPK, kategorie tak, żeby zrobić z nich jedno zestawienie do prezentowania wyniku finansowego dla współpracowników.

3. Jak połączyć dane z wielu plików do jednego pliku tak, żeby po dołożeniu nowych danych (kolejnego pliku) baza się aktualizowała?
Do czego Ci się to przyda: comiesięczne pliki z kosztami, przychodami, należnościami, obrotówkami wrzucamy do jednego folderu, a Power Query zaczytuje je na jedną bazę danych.

4. Jak połączyć dane z jednego pliku, ale z wielu arkuszy na jedną bazę danych?
Do czego Ci się to przyda: w jednym pliku przechowujesz dane o kosztach, ale w każdym arkuszu masz dane dotyczące innego działu, innego rodzaju kosztu lub innego miesiąca, a musisz to wszystko mieć na jednym arkuszu.

Informacje organizacyjne

Cena: 1290 zł + 23% VAT 

Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem z głośnikiem i mikrofonem (opcjonalnie kamerą) oraz dostępem do stabilnego Internetu.
Udział w szkoleniu on-line nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, podczas zajęć.

Harmonogram szkolenia

Dzień przed szkoleniem wysłanie do Uczestników materiałów szkoleniowych w formacie PowerPoint lub/i PDF 08:45 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników 9:00 – 16:00 – szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Justyna Świdnicka
22 208 28 47
justyna.swidnicka@adnakademia.pl

Dostępne terminy
13-06-2025Online
26-08-2025Online
29-09-2025Online
14-11-2025Online
16-12-2025Online

Zaufali nam: