Szkolenie online Polska – Nepal: różnice kulturowe w komunikacji i współpracy
Kategoria: Online Business Skills, Online SSC/GBS
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności skutecznej komunikacji i współpracy w środowisku międzykulturowym poprzez lepsze zrozumienie różnic między Polską a Nepalem. Uczestnicy nauczą się dostosowywać swoje podejście do współpracy i negocjacji w zależności od kulturowych uwarunkowań obu krajów.
• Świadomość kluczowych różnic w postrzeganiu autorytetu i komunikacji
• Praktyczne umiejętności rozwiązywania konfliktów kulturowych
• Narzędzia do skutecznej komunikacji między Polakami a Nepalczykami
• Strategie dopasowania się do różnych stylów pracy i zarządzania
• Wzmocnienie efektywności współpracy międzynarodowej
MODUŁ 1: Wprowadzenie do różnic kulturowych Polska – Nepal
Dlaczego różnice kulturowe mają znaczenie?
• Jak kultura wpływa na sposób pracy i relacje zawodowe?
• Studia przypadków: kiedy brak świadomości kulturowej doprowadził do problemów i impasów komunikacyjnych
Modele analizy różnic kulturowych
• Hofstede: porównanie Polski i Nepalu pod kątem dystansu władzy, kolektywizmu, unikania niepewności, itp. – jak te różnice wpływają na codzienną pracę?
• Trompenaars: analiza różnic w podejściu do hierarchii, relacji i podejmowania decyzji
Ćwiczenie grupowe: Sytuacje z życia zawodowego
• Jakie różnice w podejściu do pracy zauważyliśmy w praktyce? Jakie są rozwiązania?
MODUŁ 2: Styl komunikacji – Polska vs. Nepal
Bezpośredniość vs. pośredniość w komunikacji
• Polska – komunikacja otwarta i rzeczowa
• Nepal – komunikacja dyplomatyczna, unikanie słowa „nie” – jak, w tej sytuacji, wyrażać zgodę i brak zgody we współpracy? Jak rozumieć komunikaty wiedząc jakie mamy „filtry”?
Hierarchia i relacje zawodowe
• Szacunek do przełożonych w Nepalu vs. partnerskie podejście w Polsce
• Jakie są konsekwencje tych różnic w codziennej pracy?
Znaczenie niewerbalnych sygnałów
• Różnice w gestykulacji, tonie głosu i kontakcie wzrokowym
• Ćwiczenie: Jak interpretować i dostosować mowę ciała?
Bariery językowe i ich pokonywanie
• Jak uprościć komunikację w języku angielskim?
• Sposoby na unikanie nieporozumień w pracy i negocjacjach
Warsztat symulacyjny: Scenariusze trudnych rozmów
• Analiza przypadków – jak przekazywać trudne informacje, uwzględniając różnice kulturowe?
MODUŁ 3: Wartości, tradycje i religia – ich wpływ na współpracę
Nepalski system wartości a oczekiwania w miejscu pracy
• Rola religii (hinduizm i buddyzm) w podejściu do pracy i obowiązków
• Społeczna rola wspólnoty i lojalności w Nepalu
Podejście do czasu i organizacji pracy
• Polska – punktualność i planowanie vs. Nepal – elastyczność i spontaniczność
• Jak znaleźć kompromis w międzynarodowych zespołach?
Hierarchia społeczna i autorytet
• Jak różnice w strukturze społecznej wpływają na zarządzanie zespołem?
• Ćwiczenie: Jak dostosować styl przywództwa do pracowników z Nepalu?
MODUŁ 4: Strategie skutecznej współpracy
Najczęstsze źródła konfliktów i sposoby ich rozwiązywania
• Różnice w podejściu do zadań i odpowiedzialności
• Jak unikać nieporozumień w zespołach mieszanych?
Dobre praktyki w pracy z Nepalczykami
• Jak budować relacje oparte na zaufaniu?
• Jak wprowadzać zmiany bez naruszania lokalnych norm kulturowych?
Negocjacje i podejmowanie decyzji
• Jak dostosować styl negocjacji do Nepalczyków?
• Ćwiczenie: Symulacja negocjacji w warunkach międzykulturowych
MODUŁ 5: Praktyczne wskazówki i podsumowanie
Jak rozwijać własne kompetencje międzykulturowe?
• Jak świadomie unikać błędów wynikających z różnic kulturowych?
• Indywidualna refleksja: Co mogę zmienić w swojej komunikacji?
Sesja Q&A – analiza przypadków uczestników
Cena: 1190 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Paulina Barwicka
tel. 22 208 28 23 | kom. 501 562 921
paulina.barwicka@adnakademia.pl