Szkolenie online
Onbording od podszewki – jak przygotować i wdrożyć skuteczny program
Kategoria: Online HR/Kadry/Płace, Szkolenia online biznesowe
Beata Wiernikcka – Bełz – trener, konsultant HR, Coach, Dietcoach oraz Coach/Mentor Kryzysowy. Specjalista w zakresie budowania i wdrażania rozwiązań dedykowanych zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz szeroko pojętej efektywności osobistej. Zespoły, którymi kierowała przez 16 lat pracy w różnych firmach, efektywnie wykorzystywały nowoczesne metody i narzędzia, przyczyniając się do wzrostu poziomu motywacji pracowników i poprawy relacji międzyludzkich. Doświadczony i certyfikowany trener biznesu (Akademia Trenerów Biznesu SET) i NLP (Practitioner in the Art of NLP, Business Practitioner in the Art of NLP, Master NLP). Trener z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, rozwoju kompetencji menadżerskich oraz budowania skutecznych i zmotywowanych zespołów, wykładowca w Instytucie Pedagogiki i Psychologii na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz Politechnice Łódzkiej na studiach podyplomowych ZZL. Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Leona Koźmińskiego. Ukończyła również Polsko-Niemieckie Studium Menadżerskie.
Menedżerowie i specjaliści działu HR oraz menedżerów odpowiedzialnych za proces wdrożenia nowych pracowników do organizacji.
Przygotowanie menedżerów i specjalistów HR do przyjęcia roli projektanta, zarządzającego oraz koordynatora procesu adaptacji pracowniczej w organizacjach (niezależnie od jej wielkości, profilu, sektora czy branży). Doskonalenie umiejętności własnych w tym zakresie. W trakcie warsztatów zostanie omówione i przepracowane krok po kroku opracowanie i wdrożenie programu adaptacji pracownika.
Podczas szkolenia uczestnicy:
• poznają różne podejścia do procesu onboardingu i zdefiniują najkorzystniejsze rozwiązania dla swoich firm,
• podejmą próbę stworzenia zarysu procesu,
• dowiedzą się jak samodzielnie zaprojektować proces adaptacji pracowników w organizacji,
• poznają zasady opracowania programu adaptacji wraz z dokumentacją adekwatną do potrzeb organizacji,
• poznają i przećwiczą techniki przeprowadzania rozmowy powitalnej oraz rozmowy podsumowującej (w różnych wariantach),
• poznają wskaźniki pomiaru efektywności procesu adaptacji,
• dowiedzą się jak zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie,
• zbudują swój wizerunek eksperta w obszarze adaptacji pracownika.
1. Onboarding – ogólna charakterystyka oraz wpływ na postrzeganie i funkcjonowanie organizacji:
• wizerunek firmy,
• lojalność talentów,
• fluktuacja i koszty zatrudnienia
2. Onboarding jako kluczowy element poprawy efektywności działania organizacji i pracowników
3. Model onbordingu w różnych kulturach organizacyjnych zgodnie z modelem Camerona i Quinna
4. Adaptacja pracowników a aktualny model biznesowy organizacji
5. Założenia programów „onboardingowych”, czyli obszary efektywnego wdrożenia pracownika. Zasada 4 C:
• obszar proceduralny – Compliance,
• obszar zadań i celów – Clarification,
• obszar „zasad gry” kultura organizacyjna – Culture,
• obszar relacji i integracji – Connection
6. Proces adaptacji społeczno – zawodowej pracownika obejmującego nowe stanowisko pracy
7. Elementy składowe procesu adaptacji w odniesieniu do treści pracy
8. Struktura i rola podmiotów wspierających proces adaptacji
9. Ryzyka psychospołeczne, wyzwania i bariery we wdrożeniach pracowników w procesach adaptacji z perspektywy nowego pracownika, jak i pozostałych członków zespołu
10. Etapy procesu adaptacji pracowniczej w oparciu o studium przypadku:
• zakres działań przed przyjęciem pracownika,
• zakres działań po przyjęciu pracownika,
• zakres działań w trakcie okresu adaptacji (harmonogramowanie),
• zakres działań na koniec procesu adaptacji,
• podsumowanie procesu, agregacja i archiwizacja danych i informacji z procesu
11. Procedura adaptacji nowego pracownika w organizacji (tryb, role, modele, obszary informacyjne, ewaluacja, horyzont czasowy)
12. Narzędzia przydatne w procesie adaptacji
Cena: 1390 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl