Szkolenie online
Gwarancje, reklamacje towarów i usług, anulowanie zakupu i zwrot zakupionych towarów – aspekty prawne i konsekwencje podatkowe

Cena: 740 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 1 dzień
Cena: 740 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan
Prowadzący szkolenie

Mateusz Cedro – Senior Manager w ADN Podatki, doktorant w Katedrze Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent UKSW, UW i AON, praktykę zawodową realizował w zakresie bezpośredniego doradztwa podatkowego, poprzez działalność szkoleniową i akademicką. Doświadczenie zawodowe zdobywał w czołowych polskich kancelariach podatkowych przechodząc ścieżkę kariery od Konsultanta do Partnera. Wieloletni wykładowca na podyplomowych studiach z zakresu prawa podatkowego w Szkole Głównej Handlowej, a także na Akademii Leona Koźmińskiego, Uczelni Łazarskiego, Wyższej Szkole Bankowej czy Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. W ramach pracy dydaktycznej zrealizował szereg szkoleń z zakresu prawa podatkowego, specjalizując się w szczególności w VAT, CIT, PoN oraz procedurze podatkowej. Posiada bogate doświadczenie praktyczne wynikające z prowadzenia licznych sporów z Krajową Administracją Skarbową, specjalizuje się w problemach podatkowych branży budowlanej i deweloperskiej, HoReCa, TSL, wod-kan i branży wydobywczej. Autor i współautor publikacji książkowych z zakresu prawa podatkowego, wieloletni zastępca redaktora naczelnego miesięcznika TAXFIN.PL, publikował liczne artykuły na łamach czasopism i gazet: „Kontrole w Firmie” „Wiedza i Podatki”,, Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Rzeczpospolita”.

Program szkolenia

1. Podstawowe aspekty ustawowe – zasady odpowiedzialności i dochodzenia odpowiedzialności w transakcjach gospodarczych B2B i B2C:
a) gwarancja,
b) rękojmia za dzieło i roboty budowlane,
c) brak zgodności towaru z umową,
d) nienależyte wykonanie usługi,
e) niewykonanie usługi.

2. Podatkowe konsekwencje odpowiedzialności i dochodzenia odpowiedzialności z kontraktów gospodarczych:
a) korekta VAT na minus i na plus (okres rozliczenia, kurs waluty, dokumenty),
b) korekta CIT na minus i na plus (okres rozliczenia, kurs waluty, dokumenty),
c) jak ustalić przyczynę korekty i ująć ją w prawidłowym okresie rozliczeniowym?

3. Refakturowanie w CIT i VAT – odliczenie i naliczenie podatku VAT, rozpoznanie KUP i data przychodu w CIT, obowiązki dokumentacyjne, refaktura pomiędzy podmiotami powiązanymi a obowiązki w TP).

4. Gwarancje, reklamacje towarów i usług, anulowanie zakupu i zwrot zakupionych towarów w transakcjach z podmiotami powiązanymi.

5. Kary umowne i odszkodowania – czy zawsze poza VAT? – kiedy można rozpoznać KUP? – jak powstaje obowiązek podatkowy? – jak dokumentować?

6. Przegląd najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych, interpretacji Dyrektora KIS.

7. Pytania i odpowiedzi – analiza problemów praktycznych.

Informacje organizacyjne

Cena: 740 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

 

Harmonogram szkolenia

Dzień przed szkoleniem wysłanie do Uczestników materiałów szkoleniowych w formacie PowerPoint lub/i PDF 09:30 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników 10:00 – 15:30 – szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Norbert Saks
22 208 28 85
norbert.saks@adnakademia.pl

Joanna Domaszewska
22 208 28 28
joanna.domaszewska@adnakademia.pl

Dostępne terminy

Zapytaj o najbliższy termin szkolenia: szkolenia@adnakademia.pl

Zaufali nam: