Szkolenie online
Budżetowanie projektów – warsztaty z wykorzystaniem Excela
Kategoria: Online Finanse, Szkolenia online Księgowe i Finansowe
dr Michał Chalastra – konsultant i wdrożeniowiec, wieloletni praktyk controllingu. Autor wielu kompleksowych wdrożeń systemów rachunku kosztów uwzględniających wymogi rachunkowości finansowej i zarządczej, pracownik Katedry Rachunkowości na Uniwersytecie Gdańskim. Realizuje duże projekty i specjalizuje się w rozwiązaniach ponadstandardowych zgodnych z najlepszymi światowymi wzorcami controllingu. Uznany w Polsce ekspert z zakresu controllingu, budżetowania, rachunkowości zarządczej i systemów optymalizacyjnych.
Kierownicy odpowiedzialni za planowanie i realizacje projektów i kontraktów oraz controllerzy finansowi.
Prezentacja praktycznych narzędzi budżetowania projektów i kontraktów.
Uczestniczy w ramach materiałów otrzymają pliki z:
• zagadnieniami teoretycznymi – plik PDF,
• formularzem do planowania budżetu prostego jednozadaniowego – plik Excel,
• formularzem do planowania budżetu złożonego wielozadaniowego – plik Excel.
Po prezentacji przez prowadzącego zagadnień teoretycznych uczestniczy samodzielnie planują budżet projektu zgodnie z wytycznymi otrzymanymi w trakcie zajęć. Ćwiczenie realizowane jest etapowo, najpierw omawiany jest fragment materiałów teoretycznych a następnie planowany fragment budżetu. Ćwiczenie realizowane jest w przekazanych arkuszach Excela. Zastosowana jest tu metoda studium przypadku.
Ćwiczenia praktyczne:
• praca w modelu EXCELA z budżetem projektu,
• planowanie budżetu dla prostego projektu – jednozadaniowego,
• planowanie budżetu dla projektu złożonego – wielozadaniowego.
1. Proces planowania budżetu projektów:
a) rodzaje projektów,
b) projekty kosztowe a kontrakty biznesowe,
c) proces zgłaszania i zatwierdzania projektów,
d) cele projektów a cele przedsiębiorstwa.
2. Tworzenie harmonogramu projektu:
a) identyfikacja pojedynczych etapów projektu,
b) ustalanie kamieni milowych projektu i określenie ich zadań,
c) metody ustalania czasu trwania pojedynczych zadań projektu.
3. Kosztorys projektu:
a) klasyfikacja kosztów na potrzeby planowania projektów,
b) metody planowania pojedynczych pozycji kosztów,
c) dobór metod planowania do specyfiki poszczególnych pozycji kosztów,
d) koszty finansowe projektu,
e) rachunek marżowy dla projektu.
4. Budżet projektu:
a) przekształcenie kosztorysu w budżet projektu,
b) wielowymiarowy zakres budżetu projektu (materiały, usługi, sprzęt i pracownicy),
c) indywidualne planowanie w zakresie zamówień, dostaw, zużycia oraz płatności dla pojedynczych zadań projektu,
d) budżet przepływów finansowych według terminów płatności metodą kasową,
e) budżet rachunku zysków i strat projektu według metody memoriałowej,
f) relacja budżetu projektu z budżetem głównym przedsiębiorstwa.
5. Rozliczenie kosztów usług wewnętrznych na projekt:
a) identyfikacja centrów kosztów w przedsiębiorstwie zarządzanym projektowo na potrzeby rozliczeń wewnętrznych,
b) proste i zaawansowane metody rozliczanie kosztów zasobów sprzętowych i osobowych na projekt,
c) dobór metody rozliczeń do istotności kosztów,
d) doliczanie ogólnych kosztów pośrednich w budżecie kontraktu,
e) kalkulacja ceny kontraktu.
6. Adaptacja planu kont do wymogów projektów:
a) konta bilansowe i pozabilansowe,
b) konta przychodowe i kosztowe.
7. Analiza odchyleń w realizacji budżetu projektu:
a) ustalanie dopuszczalnych odchyleń,
b) zasady przenoszenia środków budżetowych pomiędzy zdaniami w projekcie.
8. Ryzyko realizacji budżetu projektu:
a) identyfikacja ryzyk istotnych,
b) scenariusze zabezpieczeń dla ryzyk istotnych,
c) fundusz rezerwowy dla ryzyk mniejszej istotności,
d) ujęcie ryzyka opóźnień w harmonogramach prac,
e) ustalenie dopuszczalnych wzrostów kosztów oraz spadków przychodów.
9. Budżetowanie w przedsiębiorstwie zarządzanym kontraktowo:
a) planowanie struktury budżetu głównego przedsiębiorstwa,
b) łączenie budżetów kontraktów z budżetem przedsiębiorstwa,
c) tworzenie bezpiecznych struktur budżetu głównego z wykorzystaniem progów rentowności,
d) analiza wykonania budżetu głównego i zasady jego aktualizacji,
e) projekty a kontrakty biznesowe w budżecie głównym.
Cena: 1490 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram zajęć
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anita Musiał
22 208 28 33
anita.musial@adnakademia.pl