Szkolenie online
Najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości w ewidencji księgowej jednostek budżetowych

Cena: 490 zł + 23% VAT*

Kategoria: ,

Czas trwania: 1 dzień
Cena: 490 zł + 23% VAT*
Szczegółowy plan
Opis szkolenia

Finanse publiczne jako finanse nas wszystkich mają specyficzne zasady funkcjonowania – wymagają m.in. transparentności, przejrzystości i szczególnej uważności przy podejmowaniu decyzji finansowych. Rachunkowość jednostek budżetowych jest zatem nieco odmienna od zwykłej rachunkowości podmiotów funkcjonujących poza obszarem finansów publicznych. Szkolenie przybliży uczestnikom te obszary szczególnych zasad rachunkowości budżetowej, gdzie najczęściej popełniane są błędy i nieprawidłowości m.in. wynikające z protokołów RIO i NIK.

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do pracowników działów księgowości jednostek budżetowych.

Prowadzący szkolenie

Ekspert ds. rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.

Program szkolenia

1. Polityka rachunkowości – istota, wyjściowa do rachunkowego funkcjonowania jednostki.

2. Ewidencja należności i dochodów, w tym m.in.:
a) różne rodzaje należności – istota, przypisy, odpisy,
b) nadpłaty, zaległości,
c) odraczanie terminu płatności, rozkładanie na raty, umorzenia,
d) pomoc publiczna – zasady podstawowe,
e) przedawnienia,
f) należności sporne i wątpliwe,
g) długoterminowe.3. Ewidencja odsetek od należności – zasady, terminy.

4. Rekompensata za koszty dochodzenia należności cywilnoprawnych od przedsiębiorców – czy powinna być ustalana?

5. Odpisy aktualizujące należności budżetowe – istota, ewidencja, wykorzystanie, rozwiązanie.

6. Zobowiązania finansowe, a zaangażowanie.

7. Ewidencja wydatków, w tym min.: wydatki remontowe i inwestycyjne, wydatki niewygasające. Zwrot wydatków w ciągu roku.

8. Ewidencja kosztów rodzajowych, finansowych, pozostałych operacyjnych, w tym m.in.: amortyzacja, odsetki od zobowiązań, koszty postępowań spornych i egzekucyjnych, koszty o wartości nadzwyczajnej lub które wystąpiły incydentalnie. Korekta kosztów.

9. Ewidencja środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych – zakup, wytworzenie, darowizna, nieodpłatne otrzymanie, ulepszenia, porządkowanie ksiąg inwentarzowych, amortyzacja, likwidacja.

10. Inne różne wątpliwości ewidencyjne: kwoty do wyjaśnienia, rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów – możliwe uproszczenia.

11. Ewidencja wyniku finansowego.

12. Fundusz jednostki – istota, analityka.

13. Pytania.

Informacje organizacyjne

Cena: 490 zł + 23% VAT*

* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.

Harmonogram szkolenia

Godziny zajęć: 10:00-15:00

9:30 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników 10:00 – 15:00 – szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl

Dostępne terminy
27-01-2025Online
24-02-2025Online

Zaufali nam: