SOPOT

Planowanie finansowe

Cena: 1890 + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania:
Cena: 1890 + 23% VAT
Szczegółowy plan
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie i utrwalenie pojęć i zasad związanych z planowaniem finansowym w przedsiębiorstwie. Ma to na celu ułatwienie interpretacji obecnych oraz planowanie przyszłych wyników finansowych.

Prowadzący szkolenie

prof. dr hab. Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w Instytucie Nauk Ekonomicznych Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego, ekspert I stopnia do oceny merytorycznej projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji, w tym książek: Leksykon zarządzania finansami, Strategiczne zarządzanie płynnością finansową, Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem (razem z W. Pluta), Tajniki finansowego sukcesu (razem z K. Prędkiewicz), Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Strategie finansowe przedsiębiorstw, Wprowadzenie do zarządzania finansami przedsiębiorstwa, Ocena kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych, i innych. Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Także autor otwartych i zamkniętych seminariów, warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania finansami, zarządzania płynnością finansową, controllingu finansowego, analizy finansowej kontrahenta, finansowego studium wykonalności, oceny i analizy ryzyka i opłacalności projektów inwestycyjnych.

Program szkolenia

I. Rola planowania finansowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem

1. Strategiczny finansowy cel zarządzania firmą (maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa, maksymalizacja bogactwa właścicieli).

2. Cele krótko i długoterminowe (jak cele bieżące mają współgrać z celami strategicznymi, różnice między decyzjami krótkoterminowymi i długoterminowymi).

3. Zarządzanie finansami i planowanie finansowe (planowanie, realizacja, kontrola).

II. Zarządzanie strategiczne

1. Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa.

III. Planowanie finansowe

1. Modelowanie finansowe – narzędzie planowania finansowego.

2. Metody badania ryzyka.

3. Analiza punktu progowego.

4. Analiza wrażliwości.

5. Analiza scenariuszy.

IV. Planowanie krótkookresowe – podstawa działania przedsiębiorstwa

1. Kapitał pracujący netto.

2. Cykl konwersji gotówki.

3. Strategie zarządzania kapitałem pracującym netto (strategie finansowania aktywów bieżących, strategie inwestowania w aktywa bieżące, strategie zarządzania kapitałem pracującym netto).

4. Planowanie Aktywów bieżących.

5. Zarządzanie środkami pieniężnymi (model Beranka, Baumola, Millera-Orra, Stone’a).

6. Budżet gotówki (budżet środków pieniężnych).

7. Zarządzanie zapasami (metoda ABC, model POQ, VBPOQ, EOQ, VBPOQ).

8. Należności i zarządzanie należnościami (analiza przyrostowa zmian w polityce ściągania należności).

9. Planowanie pasywów bieżących.

10. Zobowiązania wobec dostawców.

11. Zarządzanie zobowiązaniami bieżącymi.

V. Planowanie wzrostu przedsiębiorstwa w wybranych obszarach

1. Docelowa struktura kapitału.

2. Polityka dywidendy.

3. Koszty kapitałów.

4. Przeciętny ważony koszt kapitału.

5. Koszty kapitałów obcych.

6. Koszty uprzywilejowanych kapitałów własnych.

7. Koszty kapitałów własnych.

8. Krańcowy koszt kapitału i krzywa (schemat) możliwości inwestycyjnych.

9. Strumienie gotówki przedsięwzięć inwestycyjnych.

10. Wartościowanie projektów inwestycyjnych.

VI. Zagregowane planowanie finansowe – podstawa globalnego wzrostu przedsiębiorstwa

1. Sprawozdania finansowe pro forma.

2. Metoda zmian proporcjonalnych.

3. Statystyczne modyfikacja metody zmian proporcjonalnych.

4. Sprawozdania finansowe pro forma w warunkach ryzyka.

5. Analiza wrażliwości – pośredni sposób uwzględniania ryzyka.

6. Rozkłady prawdopodobieństw – bezpośredni sposób uwzględniania ryzyka.

7. Klasyczny model stabilnego wzrostu.

8. Finansowe strategie stabilnego wzrostu.

9. Dźwignia finansowa – podstawowy czynnik strategii wzrostu.

10. Modyfikacja modelu stabilnego wzrostu.

11. Szacowanie względnego przyrostu sprzedaży.

12. Metoda zintegrowanego planowania finansowego.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1890 + 23% VAT

Cena zawiera:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat

Miejsce szkolenia:
Hotel Haffner*****
ul. J. J. Haffnera 59, 81-715 Sopot

 

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anita Musiał
22 208 28 33
anita.musial@adnakademia.pl

Dostępne terminy
27-05-202528-05-2025Sopot

Zaufali nam: