OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA ONLINE
Akcja Bilans 2024 zamknięcie roku i sporządzenie sprawozdania finansowego
Kategoria: Konferencje online, Online Podatki, Online Rachunkowość, Szkolenia online Księgowe i Finansowe
PRELEGENCI
Michał Krawczyk – ekspert podatkowy, Wspólnik w Kancelarii KrafTax Sp. z o.o. W branży podatkowej od 1999 r. W latach 1999 – 2014 pracownik organów podatkowych, w tym 4 lata pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu w dziale podatku VAT oraz 11 lat pracy w kontroli podatkowej. Od roku 2014 współpracuje z kancelariami podatkowymi oraz prowadzi własną działalność gospodarczą. W latach 2008 – 2014 współtworzył i prowadził szkolenia w ośrodkach szkoleniowych Ministerstwa Finansów oraz w ramach Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Ukończył Szkołę Coachów Biznesu oraz Szkołę Trenerów Biznesu. Autor i współautor publikacji podatkowych.
Wojciech Safian – doradca podatkowy (nr wpisu 12 914). Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednej z największych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce, gdzie – jako wicedyrektor poznańskiego biura – odpowiadał za nadzór nad realizacją zleceń dla stałych Klientów, przeprowadzanie i koordynowanie audytów podatkowych, reprezentowanie klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz Polskiego Ładu, m.in. „Składka zdrowotna w biznesie w 2022 roku (ODDK, Gdańsk 2022), „Estoński CIT (ODDK, Gdańsk 2022), w „Biuletynie ISP”, „Doradcy podatkowym” oraz „Przeglądzie Orzecznictwa Podatkowego”. Współautor komentarza do ustawy VAT. Twórca kampanii „PO CO” (www.reorganizacje.pl). Uznany wykładowca, trener, szkoleniowiec.
Anna Karczewska – doradca podatkowy; ukończyła Podyplomowe Studia Podatkowe oraz Podyplomowe Studia Międzynarodowych Strategii Podatkowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doktorantka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie przygotowuje pracę doktorską poświęconą koncepcji oraz ewolucji pojęcia dochodu w ustawach podatkowych. Doświadczenia zawodowe zdobywała w pracy w aparacie skarbowym, Ministerstwie Finansów oraz sektorze prywatnym pracując jako tax manager w międzynarodowym holdingu czy dyrektor departamentu podatków bezpośrednich i międzynarodowych w kancelarii podatkowej. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (m.in. dla Krajowej Administracji Skarbowej z międzynarodowego prawa podatkowego oraz MDR). Wieloletnia wykładowczyni na podyplomowych studiach z zakresu prawa podatkowego w SGH. Uznany ekspert w zakresie polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego, prelegentka na konferencjach poświęconych zagadnieniem podatkowym. Członkini International Fiscal Association. Autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu przepisów prawa i podatków.
Marcin Pacyna – adwokat i doradca podatkowy. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim. Doświadczenie zdobywał w jednej z najlepszych wrocławskich Kancelarii Radców Prawnych, w której w latach 2002-2003 zajmował się prawem gospodarczym, w tym prawem działalności gospodarczej, prawem cywilnym oraz prawem podatkowym. Jest autorem wielu artykułów z zakresu prawa podatkowego publikowanych na łamach min. „Gazety Prawnej”, „Gazety Podatkowej”, „Biuletynu dla Służb Ekonomiczno-Finansowych”, „Poradnika VAT” czy też „Przeglądu Podatku dochodowego”. W 2012 r. Marcin Pacyna wraz z innymi doradcami podatkowymi został założycielem Grupy Doradców Podatkowych – spółki doradztwa podatkowego, angażującej w 100% polski kapitał, mającej na celu obsługę postępowań podatkowych większych przedsiębiorstw.
Piotr Woźniak – International Managing Partner, Biegły Rewident, członek ACCA. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie zajmował się przeprowadzaniem badań i przeglądów sprawozdań finansowych. Posiada praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, sporządzania pakietów konsolidacyjnych, przekształceń sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF i HGB oraz realizacji zleceń due diligence i wyceny przedsiębiorstw. Specjalizuje się w obsłudze rynków kapitałowych. Obecnie zarządza Grupą UHY ECA, między innymi sprawując nadzór nad departamentem audytu. Aktywność zawodową rozwija nie tylko poprzez kierowanie pionem usług audytorskich, ale również poprzez prowadzone szkolenia, artykuły i publikacje z zakresu rachunkowości w tym: „Rachunkowość zabezpieczeń”.
Magdalena Mirowska – doradca podatkowy. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w służbach finansowo-księgowych. Prowadzi szkolenia z zakresu podatków, księgowości i finansów. Uczestnicy warsztatów podkreślają jej bogate praktyczne doświadczenie, przygotowanie merytoryczne prowadzonych zajęć, jasne i zrozumiałe przekazywanie treści, poparte praktycznymi przykładami.
PROGRAM
9:30 – 10:00
Logowanie
10:00– 11:15
Podatek VAT a zamknięcie roku – Michał Krawczyk
I. VAT a zamknięcie roku:
1. Korekta roczna VAT.
2.Prewspółczynnik i proporcja sprzedaży.
3. Korekta majątku trwałego i pozostałych nabyć.
4. Zakres wpływu korekty rocznej VAT na podatek dochodowy.
11:15– 11:30
Przerwa
11:30– 12:45
KSeF – Michał Krawczyk
II. Krajowy System e-Faktur
1. Warunki i zasady funkcjonowania systemu obowiązkowych e-Faktur.
2. KseF – wybrane problemy praktyczne.
12:45– 13:45
Przerwa
13:45– 15:00
Podatek CIT a zamkniecie roku – Wojciech Safian
III. Zamknięcie roku a wybrane problemy w CIT:
1. Tzw. CIT estoński.
2. Ulga na złe długi w zeznaniu rocznym.
3. Oświadczenie spółki nieruchomościowej.
4. Podatek od przychodów z budynków.
IV. Podatek od przerzuconych dochodów – rozliczenie w zeznaniu rocznym:
1. Zakres obowiązków i mechanizm opodatkowania.
2. Podstawa opodatkowania, zakres funkcjonalny opodatkowania.
3. Wykazanie w zeznaniu rocznym.
15:00– 15:15
Przerwa
15:15– 16:30
Ulgi – Wojciech Safian
V. Odliczenia i ulgi – zamknięcie 2024 r.:
1. Odliczenia od podstawy opodatkowania – warunki i ograniczenia.
2. Ulga na działalność badawczo – rozwojową.
3. Ulga na prototyp.
4. Ulga na ekspansje.
5. Ulga dla podatników wspierających działalność sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę.
6. Ulga z tytułu wydatków ponoszonych na ochronę i konserwację zabytków.
7. Ulga na robotyzację.
8. Ulga na terminale.
9. Ulga dla tzw. spółek holdingowych.
10. Ulga konsolidacyjna.
9:30– 10:00
Logowanie
10:00– 11:15
Ceny transferowe – Anna Karczewska
I. Zamknięcie roku z punktu widzenia cen transferowych:
1. Identyfikacja transakcji i obowiązki dokumentacyjne dot. transakcji z podmiotami powiązanymi.
2. Terminy na realizację obowiązków dokumentacyjnych.
3. Zmiany w dokumentacji TP.
11:15– 11:30
Przerwa
11:30– 12:45
Koszty i przychody – Anna Karczewska
II. Rozliczenie przychodów podatkowych w zeznaniu rocznym:
1. Zyski kapitałowe i przychody z innych źródeł.
2. Moment powstania obowiązku podatkowego – przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej, rozliczane w okresach rozliczeniowych, zasadzie kasowej.
3. Korekta przychodu.
III. Rozliczenie kosztów uzyskania przychodów podatkowych w zeznaniu rocznym:
1. Kwalifikacja kosztu i NKUP.
2. Koszty bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami.
3. Korekta kosztu.
4. Zmiany w mechanizmach ograniczenia KUP
12:45– 13:45
Przerwa
13:45– 15:00
Podatek CIT wybrane zagadnienia – Marcin Pacyna
IV. Wybrane zmiany w CIT 2024 r.:
1. Skrócenie okresu amortyzacji budynków i budowli niemieszkalnych.
2. Obniżenie limitu transakcji gotówkowych między przedsiębiorcami
3. Sankcje za rozliczenia gotówkowe z konsumentem
4. „JPK” w podatku CIT i PIT – odroczenie przesyłanie ksiąg i ewidencji
5. Nowe limity amortyzacji samochodów osobowych
15:00– 15:15
Przerwa
15:15– 16:30
CIT minimalny – Marcin Pacyna
V. Minimalny CIT w 2024 r.:
1. Zasady ogólne, podmioty objęte minimalnym CIT-em.
2. Wyłączenia podmiotowe.
3. Wyliczanie progu rentowności na przykładach.
4. Obliczanie podstawy opodatkowania – metoda standardowa.
5. Obliczanie podstawy opodatkowania – metoda uproszczona.
6. Odliczenia od podstawy opodatkowania.
7. Wpłata podatku, deklarowanie, odliczenia.
9:30 – 10:00
Logowanie
10:00-11:30
Zasady sporządzania sprawozdań finansowych – Magdalena Mirowska
I. Uproszczenia w rachunkowości:
1. Kto może korzystać z uproszeń.
2. Wady i zalety stosowanych uproszeń.
II. Błędy z lat ubiegłych – sposób prezentacji:
1. Rodzaje błędów.
2. Zasady korygowania błędów.
III. Weryfikacja danych szacunkowych na dzień bilansowy:
1. Ustalenie danych szacunkowych.
2. Weryfikacja danych szacunkowych.
11:30 – 11:45
Przerwa
11:45-13:00
Zachowanie zasady współmierności przychodów i kosztów – Magdalena Mirowska
IV. Prezentacja otrzymanych dotacji w sprawozdaniu finansowym:
1. Zasady ujmowania otrzymanych dotacji w przychodach.
2. Ujęcie kosztów poniesionych w związku z otrzymanymi dotacjami.
V. Korekta kosztów w związku z otrzymaniem rabatu:
1. Moment korekty kosztów.
2. Ewidencja otrzymanych rabatów.
3. Ustalenie podatku odroczonego.
13:00 – 14:00
Przerwa
14:00-15:15
UUtrata prawa do uproszeń – Piotr Woźniak
VI. Ustalenie podatku odroczonego:
1. Konieczność zmiany stawek amortyzacyjnych i ich wpływ na podatek odroczony.
2. Naliczenie rezerw na świadczenia pracownicze.
VII. Przekształcenie leasingu operacyjnego w leasing finansowy:
1. Utrata prawa do uproszenia w prezentacji leasingu operacyjnego.
2. Korekta kosztów z lat ubiegłych.
3. Ewidencja księgowa bieżącego roku.
15:15 – 15:30
Przerwa
15:30-16:45
Sporządzany rachunek przepływów pieniężnych – Piotr Woźniak
VIII. Zysk/ strata z działalności operacyjnej – omówienie korekty w rachunku przepływów pieniężnych:
1. Zmiana stanu rzeczowych aktywów trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
2. Zmiana stanu inwestycji długoterminowych.
3. Zmiana stanu inwestycji w nieruchomości oraz wartości niematerialne i prawne.
4. Zmiana stanu inwestycji w długoterminowe i krótkoterminowe aktywa finansowe (bez środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych).
IX. Utworzenie funduszu na cele inwestycyjne w ramach podziału zysku wypracowanego:
1. Utworzenie funduszu.
2. Wydatkowanie środków funduszu.
3. Ewidencja księgowa funduszu.
4. Konieczność naliczenie podatku odroczonego.
Cena: 2690 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w trzech dniach konferencji: 2690 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji kongresu
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć:
Dzień I 10:00-16:30
Dzień II 10:00 -16:30
Dzień III 10:00-16:45
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Norbert Saks
22 208 28 85
norbert.saks@adnakademia.pl
Joanna Domaszewska
22 208 28 28
joanna.domaszewska@adnakademia.pl