Negocjacje międzynarodowe
Kategoria: BUSINESS SKILLS, Online BUSINESS SKILLS, Online SSC/GBS, Szkolenia SSC/GBS
Szkolenie realizowane na indywidualne zamówienie klienta.
„Negocjacje Międzynarodowe w Praktyce” jest szkoleniem stworzonym z myślą o profesjonalistach oraz menedżerach zaangażowanych w obszar międzynarodowych negocjacji biznesowych, którzy współpracują z krajami takimi jak: Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, USA, kraje skandynawskie, Japonia, Chiny, Indie. Program ten nie tylko eksploruje wyzwania negocjacji międzykulturowych, ale również oferuje praktyczne narzędzia do rozpoznawania różnic kulturowych, doskonalenia komunikacji międzykulturowej oraz opracowywania skutecznych strategii negocjacyjnych.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą również umiejętności budowania zespołów negocjacyjnych, zarządzania rolami oraz nawiązywania trwałych relacji biznesowych z klientami międzynarodowymi. To doskonała okazja do pogłębienia wiedzy i doskonalenia umiejętności w obszarze negocjacji na arenie międzynarodowej.
• Profesjonalistów zaangażowanych w negocjacje międzynarodowe, którzy współpracują z krajami: Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, USA, kraje skandynawskie, Japonia, Chiny, Indie.
• Menedżerów pracujących w międzynarodowym środowisku biznesowym.
• Osób, które chcą zrozumieć różnice kulturowe i ich wpływ na dynamikę negocjacji.
• Osób, które chcą doskonalić umiejętności komunikacyjne w kontekście międzynarodowym.
• Osób, które chcą nawiązać trwałe relacje biznesowe z klientami międzynarodowymi.
• Osób, które chcą dowiedzieć się jak radzić sobie z różnicami lingwistycznymi.
• Rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych w międzynarodowym kontekście biznesowym.
• Zrozumienie różnic kulturowych oraz ich wpływu na proces negocjacyjny.
• Budowanie skutecznych zespołów negocjacyjnych.
• Zdobycie praktycznych narzędzi i technik przygotowywania się do negocjacji, uwzględniając różnice kulturowe.
• Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych w kontekście międzynarodowym, ze szczególnym uwzględnieniem subtelności komunikacji.
• Zwiększenie skuteczności negocjacji.
• Poszerzenie wiedzy na temat międzynarodowych aspektów biznesu i sposobów radzenia sobie z nimi.
• Umiejętność budowania długofalowych relacji z partnerami biznesowymi na arenie międzynarodowej.
• Otrzymanie konkretnych narzędzi i strategii negocjacyjnych do natychmiastowego zastosowania w praktyce.
• Wzrost pewności siebie i umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami negocjacyjnymi, co przekłada się na sukces zawodowy.
DZIEŃ I
Moduł I – Wstęp do negocjacji międzynarodowych
• Wyzwania negocjacji międzykulturowych z krajami takimi jak Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, USA, kraje skandynawskie, Japonia, Chiny, Indie
• Różnice kulturowe w biznesie i ich wpływ na negocjacje
• Rozpoznanie intencji partnera oraz jego siły negocjacyjnej bazując na różnicach kulturowych
• Negocjacje online vs negocjacje stacjonarne
Moduł II – Komunikacja międzykulturowa
• Rola kultury w negocjacjach międzynarodowych
• Kluczowe wartości kulturowe i ich wpływ na dynamikę negocjacji
• Różnice w stylach komunikacji i wykrywanie subtelnych niuansów w komunikacji z uwzglęnieniem krajów: Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, USA, kraje skandynawskie, Japonia, Chiny, Indie
• Kanały komunikacji – jaki wybrać w danej kulturze
• Wpływ kulturowy na style negocjacji i techniki perswazji
• Prowadzenie rozmów biznesowych w kontekście międzynarodowym
• Sesje symulacyjne i praktyczne studia przypadków
Moduł III – Przygotowanie do negocjacji
• Wybór odpowiednich narzędzia i stylów negocjacyjnych
• System tworzenia scenariuszy negocjacyjnych
• Wykorzystanie technik negocjacyjnych w różnych kanałach negocjacyjnych oraz dopasowanie odpowiednich technik do formy prowadzenia negocjacji uwzględniając różnice kulturowe
• Ocena siły negocjacyjnej swojej i partnera
• Przewidywanie punktów spornych
• Ustalenie BATNA, WATNA, ZOPA na podstawie zebranych danych
• Rozpoczęcie negocjacji jako podstawa – kto, kiedy, dlaczego (w oparciu o różnice kulturowe)
• Podejście do czasu, relacji i hierarchii w biznesie w zależności od kultury i ich kluczowy wpływ na wynik negocjacji
• Sesja symulacyjna
Moduł IV – Język a negocjacje
• Dlaczego NIE wolno tłumaczyć komunikacji i technik 1:1
• Taktyczna empatia – technika stosowana przez negocjatorów FBI, która działa w większości w negocjacjach prowadzonych w języku angielskim
• Różnice lingwistyczne wynikające z kultury języka, a które mają newralgiczny wpływ na komunikację i wynik negocjacji
• Sesja negocjacyjna
DZIEŃ II
Moduł V – Budowanie zespołu negocjacyjnego
• Określenie celów zespołu negocjacyjnego
• Wybór odpowiednich członków zespołu i przypisanie ról
• Zarządzanie rolami i odpowiedzialnościami w zespole
• Koordynacja działań w zespole i układanie harmonogramu negocjacji
Moduł VI – Strategie i scenariusze negocjacyjne
• Jak budować indywidualne i zespołowe strategie negocjacyjne?
• Mapy procesowe strategii negocjacyjnych – jak je układać i z nimi pracować?
• Dobranie odpowiedniej strategii i scenariusza negocjacyjnego do konkretnych sytuacji biznesowych
• Język perswazji i wpływu jako element każdej strategii
• Jak radzić sobie z manipulacjami podczas negocjacji
• Praktyczne układanie zespołowych scenariuszy, map i strategii negocjacyjnych
Moduł VII – Nawiązywanie relacji biznesowych z klientami międzynarodowymi
• Interes vs pozycja
• Social Proof w negocjacjach – jak to wykorzystać
• Elastyczność w negocjacjach – jak ją uzyskać i jaką ustawić granicę
• Sposoby na wychodzenie z impasu negocjacyjnego
• Sesja negocjacyjna
Moduł VIII – Podsumowanie
• Przykłady case studies z doświadczenia trenera
• Sesja Q&A
• Przedstawienie zadania do wykonania po szkoleniu
Szkolenie realizowane na indywidualne zamówienie klienta.
Zapraszamy do kontaktu
Paulina Barwicka
tel. 22 208 28 23 | kom. 501 562 921
paulina.barwicka@adnakademia.pl