Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy. Jak rozpoznać i przeciwdziałać zjawiskom negatywnym?
Kategoria: HR/Kadry/Płace, Menedżerskie, Szkolenia biznesowe
Celem szkolenia jest:
• wyjaśnienie pojęć dyskryminacji, molestowania i mobbingu,
• omówienie przykładów zachowań, które mogą się pojawić w zakładzie pracy,
• wyjaśnienie, jak należy kształtować w spółce relacje, aby wyeliminować albo zminimalizować możliwość wystąpienia mobbingu,
• jakie wdrożyć zabezpieczenia dla firmy przed roszczeniami pracowników o mobbing,
• jakie stosować zabezpieczenia przed wypłatą odszkodowań dla pracowników.
Po szkoleniu Uczestnicy będą wiedzieli:
• jak zidentyfikować zachowania niepożądane, dyskryminację i mobbing oraz reagować i udzielać pracownikom adekwatnego wsparcia w tym zakresie,
• jak zachowania to już mobbing a kiedy nie możemy mówić o mobbingu?
• co zrobić, gdy przychodzi pracownik i mówi, że jest mobbowany?
• co grozi firmie?
• jak zabezpieczyć firmę?
• liczne case studies,
Kierownicy działów, którzy zarządzają pracownikami, członkowie zarządów, dyrektorzy i menedżerowie HR, specjaliści ds. kadr, wszystkie osoby w firmach, które chcą zdobyć kompleksową wiedzę na temat mobbingu w pracy.
1. Czym jest mobbing?
• Przykłady z orzecznictwa i praktyki
• Cechy charakterystyczne mobbingu, w tym 45 cech mobbingu wg Heinza Leymana
• Mobbing jako proces – fazy mobbingu, tj. w jaki sposób zapobiegać mobbingowi w jego wczesnym etapie
• Mobbing a naruszenie dóbr osobistych pracownika
2. Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu:
• Mobber i ofiara – cechy charakterystyczne
• Zachowania wskazujące na istnienie zjawiska
3. Dyskryminacja:
• Pojęcie dyskryminacji i nierównego traktowania w kontekście zmian w przepisach Kodeksu pracy
• Dyskryminacja a mobbing
4. Działania praktyczne zapobiegające zjawisku mobbingu:
• Z zakresu codziennego zarządzania
• Komunikacja w zespole
• Zasady dotyczące kultury pracy
• Jak wydawać polecenie, nadzorować, kontrolować aby pracownik nie zarzucił mobbingu
5. Reagowanie na mobbing:
• Z punktu widzenia przełożonego
• Z punktu widzenia obserwatora
• Z punktu widzenia ofiary
• Reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem
6. Przepisy kodeksu pracy dotyczące mobbingu:
• Prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników
• Możliwe roszczenia i odszkodowania za mobbing
7. Przeciwdziałanie dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu w miejscu pracy:
• Procedura antymobbingowa – zakres, stosowanie, wzory regulacji
• Komisje antymobbingowe – zasady działania
8. Dyskryminacja płacowa:
• Które zapisy w regulaminach wynagrodzeń firm są ryzykowane z punktu widzenia zarzutu o nierówne traktowanie w zakresie wynagrodzeń?
• Okresowe oceny pracowników źródłem nierównego traktowania w premiowaniu
• Różne wynagrodzenia w firmach dla osób o podobnych kwalifikacjach – codzienność a prawo
9. Ile firma może przegrać w sądzie, gdy pracownik wygra sprawę o mobbing
• Najnowsze orzeczenia i przykłady sytuacji mobbingu
10. Nowelizacja przespisów o mobbingu
• Jak wpływa na sytuację w firmie
11. Mobbing podczas pracy zdalnej
• Poznaj przykłady zachowań
12. Case studies. Konsultacje indywidualne.
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej, bez zgody, autora zabronione.
Cena: 1790 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Miejsce zajęć: centrum w/w miasta
Godziny zajęć: 10:00-16:00
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl