Zapytaj o najbliższy termin kursu: otwarte@adnakademia.pl
Kurs online
Pracownik Administracyjno – Biurowy (28 h)- kurs weekendowy
Kategoria: Kursy online, Online Asystentka/Sekretarka, Online Biznesowe, Szkolenia online biznesowe
Dział administracyjny występuje w każdym przedsiębiorstwie i choć czasem jest niedoceniany to jednak niezbędny w każdej organizacji, w każdym procesie. Jest to dział, który daje bardzo szerokie możliwości zatrudnienia, a popyt na pracowników tej branży nie słabnie od lat. Rola pracownika biurowego jest niezwykle złożona. Osoba na tym stanowisku wykonuje szereg czynności – od wprowadzania i weryfikacji dokumentów finansowo – księgowych, obsługi recepcji po koordynowanie pracy biura. Często zdarza się, że osoby na tym stanowisku są bezpośrednim wsparciem zarządu. Dobry pracownik administracyjny musi wyróżniać się konkretnymi cechami i kompetencjami, a także mieć świadomość tego, jak odpowiedzialna jest jego praca. Z pewnością praca biurowa jest doskonałym sposobem na rozwój kariery i awans w organizacji na stanowisko Office Managera, czy Kierownika Administracji. W tym przypadku ścieżka rozwoju zależy w dużej mierze od umiejętności oraz determinacji w dążeniu do celu.
Obecni i potencjalni pracownicy biurowi, osoby które wiążą swoją karierę zawodową z administracją i biurem. Sekretarki asystentki/asystenci, pracownicy recepcji. Osoby, które chcą zmienić zawód, bądź szukają nowych inspiracji zawodowych.
Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie wykonywanych obowiązków na stanowisku administracyjno- biurowym. Dzięki kursowi Uczestnik będzie miał możliwość rozpoczęcia z powodzeniem kariery w administracji lub jako asystent zarządu. Każdy Uczestnik skutecznie wejdzie w świat biura i administracji i bez problemu dostosuje się do wymogów każdej organizacji. Zarządzanie procesowe, zarządzanie przez cele, elektroniczny obieg dokumentów, podstawowe aspekty prawne, przepisy RODO, to tematy, które nie będą mu obce.
Kurs w formule warsztatu online. Metody, które dają możliwość opanowania nowych umiejętności, zachowań i nawyków w skuteczny sposób. Zajęcia oparte wyłącznie na praktycznych aspektach. Dyskusja, ćwiczenia, refleksja, analiza studiów przypadku, przedstawianie propozycji możliwych rozwiązań, mini wykład, dostęp do narzędzi i dokumentacji online.
MODUŁ I
1. Charakterystyka pracy w biurze i administracji:
• Zakres obowiązków pracownika administracyjno-biurowego.
• Współpraca z zarządem.
• Współpraca z innymi działami w firmie.
• Możliwe ścieżki rozwoju.
2. Efektywność osobista w pracy w administracji:
• Getting things done – czyli jak skutecznie zorganizować dzień i tydzień pracy.
• Narzędzia ułatwiające organizację pracy.
• Stawianie priorytetów.
• Jak być asertywnym i lubianym.
3. Skuteczna komunikacja w organizacji:
• Komunikacja w pracy – dlaczego to takie ważne?
• Komunikacja z zarządem, a komunikacja ze współpracownikami.
• Komunikacja – nie ważne co powiem, ważne co inni usłyszą.
4. Dokumentacja firmowa:
• Rodzaje dokumentów w przedsiębiorstwie (umowy, pisma itp.).
• Poziomy dostępów w obiegu dokumentów.
• Dlaczego warto tworzyć i korzystać z szablonów?
• Dlaczego powinno się zawsze podpisywać umowy?
• Terminy płatności – 7, 14 a może 30-dniowy termin płatności, a może nota obciążeniowa?
MODUŁ II
5. Nowoczesne metody archiwizacji dokumentów:
• Elektroniczny obieg faktur – aspekty prawne.
• Digitalizacja biura podawczego – elektroniczny obieg umowami i pismami.
• Dostępne oprogramowanie – praktyczne studium przypadku.
• Kluczowe role w procesie obiegu dokumentów.
6. Współpraca z księgowością i działem kadr:
• Jak pracuje księgowość?
• Najważniejsze daty w księgowości (VAT, podatek dochodowy).
• Jak poprawnie wprowadzić fakturę do systemu F-K?
• Jak powinna wyglądać teczka osobowa, czyli podstawowa wiedza kadrowa.
7. Podstawy RODO:
• Podstawowe pojęcia i informacje.
• Zasady przetwarzania danych osobowych.
• Zgoda i obowiązek informacyjny.
• Prawa osób, których dane są przetwarzane.
MODUŁ III
8. Administracja jako część głównego procesu:
• Proces, a zadanie czyli wyjaśnienie pojęć.
• Zarządzanie procesowe w organizacji.
• Jaki wpływ na codzienną pracę ma zarządzanie procesowe?
9. Jakie cele stawiane są pracownikom administracji?
• Metoda SMART jako sposób na wyznaczanie celów.
• Wyznaczanie celów w zespole administracji.
• Delegowanie zadań w zespole.
10. Jakie cele stawiane są pracownikom administracji?
• Metoda SMART jako sposób na wyznaczanie celów.
• Wyznaczanie celów w zespole administracji.
• Delegowanie zadań w zespole.
11. Kluczowe wskaźniki efektywności jako sposób weryfikacji celów:
• KPI czyli prosta weryfikacja codziennej pracy.
• Wyjaśnienie cyklu PDCA.
• Codzienne spotkania w zespole administracji.
MODUŁ IV
12. Rodzaje działalności gospodarczych – podstawowe aspekty prawne:
• Działalność jednoosobowa.
• Spółki osobowe, a spółki kapitałowe.
• Wspólnik, udziałowiec, akcjonariusz – a odpowiedzialność za działania spółek.
• Którą wybrać i jak założyć?
• Zakładanie działalności przez Internet – studium przypadku.
13. Podstawowe dokumenty rejestrowe:
• Działalność jednoosobowa – czyli CEIDG.
• Spółki, czyli przede wszystkim KRS.
• KRS Z3 – druk do zmian w umowie spółki – analiza.
• Zakładanie działalności przez Internet – studium przypadku.
14. Ubezpieczenia firmowe:
• Jakie ubezpieczenia powinna posiadać firma?
• Brokerzy ubezpieczeniowi – dlaczego warto z nich korzystać?
• Czy warto weryfikować polisy kontrahentów?
15. Spotkania biznesowe:
• Rodzaje spotkań biznesowych.
• Organizacja spotkań – dobre praktyki przy organizacji.
• Etykieta biznesowa – dlaczego to takie ważne?
• Różnice kulturowe – dlaczego trzeba je brać pod uwagę?
Cena: 2000 zł (VAT zw.)
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji kursu
• autorskie materiały szkoleniowe
• zaświadczenie MEN
• dostęp do platformy szkoleniowej ADN na okres 6 miesięcy (nie zawiera nagrań z kursu)
Wymagania:
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram kursu
Godziny zajęć: 09:00-15:00
09:00-15:00 – zajęcia w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy, które będą ustalane wedle potrzeb w toku zajęć z ekspertemMasz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl
Terminy szczegółowe
Zapytaj o najbliższy termin kursu: otwarte@adnakademia.pl