Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole – 2-dniowy warsztat rozwijający umiejętności w obszarze efektywnej komunikacji, budowania porozumienia i dobrej współpracy zespołowej
Kategoria: Efektywność osobista, Szkolenia biznesowe
Celem szkolenia jest doskonalenie i rozwinięcie umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, w tym:
• budowanie atmosfery otwartości i zaufania między członkami zespołu poprzez skuteczne rozumienie słów i formy przekazu drugich osób,
• integracja zespołu poprzez dostarczenie wiedzy i sposobów na efektywną komunikację w zespole, przećwiczenie elementów komunikacji i współpracy wpływających na efekty i jakość codziennej pracy.
Uczestnicy otrzymają wiedzę i umiejętności pozwalające na skuteczne budowanie otwartości i współpracy w zespole, integrację ludzi, którzy go tworzą, a także wzajemną współpracę pomiędzy nimi. Rozwiną umiejętności komunikacyjne w kontakcie ze współpracownikami i klientami.
Po szkoleniu uczestnicy powinni:
• Umieć wykorzystać swój naturalny styl komunikacji do budowania atmosfery współpracy i porozumienia,
• Umieć korzystać ze swoich mocnych stron w oparciu o swoją dominującą rolę zespołową
• Umieć budować wiarygodny przekaz oparty o zasady dobrej komunikacji,
• Porozumiewać się w sposób efektywny z nastawieniem na słuchanie i zrozumienie rozmówcy,
• Umiejętnie formułować i przekazywać informacje zwrotne,
• Umieć stosować komunikat JA i sprawnie budować asertywne wypowiedzi,
• Potrafić zdiagnozować u siebie jaką postawę przyjmuje w życiu, umieć rozpoznać postawę w komunikacji u swojego rozmówcy,
• Potrafić wyrażać swoje zdanie bez lęku, odmawiać bez poczucia winy i przyjmować odmowę,
• Potrafić przyjmować i reagować na pochwałę.
Wszyscy pracownicy, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne we współpracy z drugimi osobami.
Szkolenie ma charakter warsztatowy i jest skoncentrowane na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi wspierających umiejętności dobrej komunikacji i współpracy w grupie. Zawiera mini wykłady, ćwiczenia indywidualne i grupowe, zadania/gry symulacyjne, dyskusje moderowane, studia przypadków, wymianę doświadczeń uczestników. Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę i umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w praktyce. W szkoleniu wykorzystujemy doświadczenia i umiejętności Uczestników, związane z ich codzienną pracą.
Magdalena Górecka – Trenerka Biznesu, Menedżerka Szkoleń, ADN Akademia sp. z o.o. sp.k. Certyfikowana trenerka biznesu, trenerka kompetencji miękkich i sprzedażowych, projektantka scenariuszy szkoleń e-learningowych, praktyk biznesu z 28 doświadczeniem. Ukończyła certyfikowane szkolenia biznesowe, takie jak Master Business Training, Customer Centric Selling, Akademia Lidera oraz wiele innych programów rozwojowych. Praktyk biznesu z 28- letnim doświadczeniem zawodowym, pracowała m.in. w sprzedaży jako doradca klienta biznesowego, kierownik BOK oraz jako trener wewnętrzny w departamencie klientów biznesowych w największym koncernie multienergetycznym w Polsce. Opracowała materiały wewnętrzne firmy w postaci obszernych podręczników, w tym „Model procesu sprzedaży”, podręczniki wdrożeniowe, szkoleniowe, autorski program rozwojowy „Jak małymi krokami wprowadzić duże zmiany w życiu”. Jako trenerka i miłośniczka szkoleń miękkich wspiera liderów, handlowców i pracowników biurowych w osiąganiu ich celów zawodowych i prywatnych. Oferuje pracę nad kompetencjami związanymi z produktywnością i efektywnością osobistą, umiejętnością wyznaczania celów, definiowaniem swoich mocnych stron, pozytywną komunikacją opartą o budowanie relacji, asertywnością, zachowaniem równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym (work-life-balance), radzeniem sobie ze stresem, budowaniem relacji biznesowych zgodnie z zasadami etyki w biznesie. Programy rozwojowe i szkolenia opiera na bogatym doświadczeniu w biznesie i wiedzy zdobywanej na różnych stanowiskach w firmie oraz podczas pracy z klientem. Szkolenia buduje na sprawdzonych metodach, skutecznych narzędziach, atrakcyjnych grach szkoleniowych, autorskich studiach przypadków odnoszonych się do realnych sytuacji biznesowych. W pracy trenerskiej ceni dobre przygotowanie oraz indywidualne podejście do uczestników, poprzedzone analizą indywidualnych potrzeb. Największą satysfakcję czerpie z możliwości wspierania innych w ich drodze do rozwoju – to jej prawdziwa pasja i życiowa misja.
Marek Pietkiewicz – Certyfikowany trener, praktyk z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, w tym zarządzania zmianą, zarządzania czasem, zarządzania konfliktami. Specjalista w zakresie kształtowania umiejętności miękkich m.in. komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, pracy zespołowej, motywacji, delegowania zadań i bycia liderem. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu i Uniwersytecie Ekonomicznym, prelegent i moderator kilkudziesięciu konferencji. Pasjonat i Instruktor windsurfingu i narciarstwa zjazdowego. Menedżer z ponad 25-letnią praktyką w zakresie budowania i zarządzania oraz szkolenia dużych grup pracowniczych, zespołów sprzedażowych (kanały sprzedaży bezpośredniej, pośredniej, call center, pracowników sieci franchisingowej) w sektorze finansowym, edukacyjnym, budowlanym oraz IT. Członek zarządów spółek i rady nadzorczej. Od 2006 roku jako trener/coach dzieli się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami, tak aby uczestnicy nie tylko zgłębili tajniki wiedzy – co robić i dlaczego? ale przede wszystkim nabyli umiejętności – jak to robić? Efektem są zmiany w kontekście rozwoju osobistego i kształtowania umiejętności oraz nawyków dobrego sprzedawcy oraz dobrego menadżera. Jest zwolennikiem sprawdzonej i bardzo skutecznej Teorii Ograniczeń (TOC – Theory of Constraints). W pracy kieruje się również zasadami Lean Management. Poprzez odpowiednie sesje treningowe pomaga w budowaniu świadomości własnych atutów, nabyciu i rozwoju pożądanych nawyków, odkryciu czynników dotąd nieświadomych a mających istotne znaczenia, wpływ na nasz czy organizacji sukces. Podczas szkoleń/coachingów kieruje się zasadą, iż współczesny trener powinien przedstawić dobre praktyki, wskazać ścieżki skutecznego działania potęgujące postawę pewności siebie, optymizmu i entuzjazmu – dziś tak często deficytowe i zarazem pożądane.
*Szkolenie prowadzi jeden wybrany trener
DZIEŃ I
Moc tkwi w zespole, czyli, co jest ważne, aby zespół działał jak dobrze naoliwiona maszyna
1. Kiedy zespół jest efektywny i na czym polega współpraca zespołowa:
• Co to znaczy, że zespół jest efektywny, co go charakteryzuje?
• Co wyróżnia dobry zespół?
• Jak pracuje zespół, a jak grupa? Czym się różni grupa ludzi od zespołu?
• Co wpływa na dobrą współpracę, co pomaga, a co przeszkadza współpracować?
• Jak współpraca wpływa na efektywność zespołu?
• Kiedy zespół staje się super zespołem?
2. Moja rola w zespole:
• Role zespołowe wg Belbina.
• Osobisty profil roli zespołowej „Moja rola w grupie”.
• Jak moja osobista rola wpływa na efektywności zespołu i współpracę.
• Mocne strony członków zespołu – co wnoszę do zespołu?
• W jakich zadaniach najlepiej sprawdzi się dana rola w zespole?
• Wypracowanie zasad dobrej współpracy zespołowej.
3. Komunikacja i budowanie dobrych relacji w zespole:
• Typy osobowości a efektywna komunikacja i współpraca.
• Koncepcja 4 stylów komunikowania się.
• „Otoczeni przez idiotów”, czyli jak różnice w stylach komunikowania się wpływają na współpracę zespołową.
• Jak komunikować się z różnymi stylami osobowości, aby zachować dobre relacje w zespole i pracować efektywnie.
• Jak efektywnie współpracować mimo różnic?
• Identyfikacja własnego typu osobowości.
• Rola i znaczenie dobrej komunikacji – narzędzia profesjonalnej i efektywnej rozmowy
• Kluczowe elementy efektywnej komunikacji i ich znaczenie w budowaniu współpracy i porozumienia
w zespole oraz z klientami.
• Rola aktywnego słuchania w komunikacji – co to jest i dlaczego jest ważne?
• Narzędzia kontroli rozmowy z klientem/współpracownikiem – parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlenie.
• Moc i rola zadawania pytań – ważne narzędzie do rozpoznania i rozumienia potrzeb klienta/rozmówcy.
• Fakty a opinie i interpretacje – jak wpływają na komunikację i relacje.
• Zasady dobrej komunikacji.
DZIEŃ II
Narzędzia efektywnej komunikacji, czyli jak gadać, żeby się dogadać
4. Asertywność – komunikacja oparta na równych prawach:
• Asertywność – czym jest, a czym nie jest?
• Postawy w komunikacji: asertywna, uległa, agresywna, manipulacyjna. Rozróżnianie postaw oraz diagnoza własnego poziomu asertywności.
• Emocje i ich wpływ na komunikację. Rozpoznawanie i rola emocji w budowaniu asertywnych postaw
w komunikacji.
• Komunikat typu „ja” vs. komunikat typu „ty”.
5. Co to znaczy komunikować się w sposób asertywny:
• Podstawowy i zaawansowany model asertywności.
• Jak sobie radzić z negatywnymi emocjami i agresją rozmówcy?
• Stawianie granic w rozmowach z tzw. „trudnym” rozmówcą.
• Model asertywnej odmowy.
• Reagowanie na krytykę i pochwałę.
6. Co dzieli a co łączy w komunikacji
• Rola udzielania informacji zwrotnej.
• Model udzielania informacji zwrotnej FUKO.
• Informacja zwrotna motywująca i korygująca.
• W jakich sytuacjach stosować informację zwrotną?
• Co daje udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej?
• Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.
Cena: 1790 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl