Szkolenie online
Doręczenia elektroniczne (e-doręczenia) w sektorze publicznym od 1 stycznia 2025 roku
Kategoria: Online Prawo, Szkolenia online budżetowe
Adresatami szkolenia są pracownicy organów administracji rządowej i organów kontroli państwowej, pracownicy ZUS, KRUS i NFZ, a także pracownicy publicznych ZOZ (poradnie, gabinety, przychodnie, szpitale i kliniki), pracownicy uczelni publicznych, instytucji kultury oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Szkolenie obejmuje omówienie problematyki wdrożenia narzędzi w stosowaniu doręczeń elektronicznych. Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z aktualnymi przepisami o doręczeniach elektronicznych. Na spotkaniu oprócz teorii zostaną poruszone praktyczne aspekty stosowania nowej metodyki doręczeń, a także zweryfikowana zostanie dotychczasowa praktyka stosowania przepisów o doręczeniach w procedurze administracyjnej. Szkolenie będzie obejmowało wykład, burze mózgów, analizy przypadków i będzie prowadzone metodą case study. Na szkoleniu zostaną również omówione kwestie związane z utworzeniem adresu do doręczeń oraz obsługi skrzynki odbiorczej wraz z praktycznymi aspektami obliczania terminów doręczeń i dochowania bezpieczeństwa danych przy doręczeniach. Niebywałą korzyścią szkolenia jest zaznajomienie uczestników ze zmianą przepisów, które dotykają formalnej i technicznej materii doręczenia w procedurze administracyjnej. Ponadto każdy z uczestników będzie potrafił założyć i obsłużyć konto służące do obsługi doręczeń. Nadto uczestnicy zostaną zapoznani z praktycznymi aspektami stosowania nowych przepisów o doręczeniach i prowadzenia postępowania w oparciu o nowe aspekty materialno – techniczne.
Ekspert problematyki dotyczącej postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w sektorze publicznym.
1. Obowiązki jednostek sektora finansów publicznych wynikające z komunikatu Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2023 r. zmieniającym komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym oraz aktualizacji przedmiotowego komunikatu z dnia 12 lipca 2024r. opublikowanego w dniu 19 lipca br.
a) harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych Ustawa z dnia 18 listopada 2020r. o doręczeniach elektronicznych z uwzględnieniem nowelizacji z dnia 19 grudnia 2023r. (Dz. U. z 2024r. poz. 1078)
b) Rozporządzenia wykonawcze, m. in.:
• Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie gwarantowanej dostępności oraz pojemności skrzynek doręczeń dla podmiotów publicznych oraz podmiotów niepublicznych,
• Rozporządzenie Ministra Aktywów Państwowych i Ministra Cyfryzacji z dnia 31 sierpnia 2021 r. w sprawie metodologii ustalania opłat za przekazywanie korespondencji przy użyciu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publicznej usługi hybrydowej,
• Rozporządzenie Ministra Aktywów Państwowych z dnia 9 sierpnia 2021 r. w sprawie realizacji publicznej usługi hybrydowej w obrocie krajowym.
2. Projekt USTAWY o zmianie niektórych ustaw w celu usprawnienia doręczeń elektronicznych.
a) zmiana w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
b) zmiana w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
c) przepisy zmieniające i dostosowujące.
3. Omówienie pojęć i definicji ustawowych w tym:
a) zasady doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej; „ PURDE” i „PUH”,
b) zasady i warunki świadczenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej,
c) zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi. „KURDE”.
4. E-doręczenia – konieczność posiadania adresu doręczeń elektronicznych – obowiązek dla organów administracji rządowej:
a) jak krok po kroku uzyskać ADE,
b) prezentacja procesu obsługi „skrzynki doręczeń elektronicznych”,
c) jak postępować, kiedy jednostka już posiada aktywną/nieaktywną skrzynkę doręczeń elektronicznych.
5. BAE – baza adresów elektronicznych.
6. Przepisy przejściowe, dostosowujące i przepis końcowy.
7. Rozdział 8 – Doręczenia – Kodeks postępowania administracyjnego w kontekście „elektronicznych doręczeń ADE”:
39. [Sposoby doręczenia]
391. [Dokumenty elektroniczne]
393. [Doręczenie wydruku pisma]
394. [Ustalenie dnia doręczenia korespondencji]
8. Pytania/dyskusja.
Cena: 490 zł + 23% VAT*
* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.
Harmonogram szkolenia
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl