NOWOŚĆ

Akademia Nowego Menedżera – 3 dniowy warsztat nabycia i rozwoju kluczowych kompetencji zarządzania zespołem

Cena: 2590 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 3 dni
Cena: 2590 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan

Warsztat to kompendium najlepszych narzędzi i rozwiązań, dających praktyczny start każdemu nowemu menedżerowi, jednocześnie eliminując problemy i zagrożenia związane z objęciem nowego stanowiska.

Cel szkolenia

Przygotowanie nowych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadome zaplanowanie i budowanie przez nich, ich własnej roli managerskiej i wizji zespołu. Wsparcie w rozwijaniu kluczowych kompetencji menedżerskich i dostarczenie praktycznych narzędzi do skutecznego zarządzania zespołem. Szkolenie eliminuje problemy I zagrożenia związanego z objęciem stanowiska kierowniczego.

Adresaci szkolenia

Osoby przygotowujące się do objęcia roli i stanowiska kierowniczego oraz menedżerowie zarządzający już zespołami.

Korzyści ze szkolenia

Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
• odnaleźć się w nowej roli i budować pewność siebie na stanowisku kierowniczym,
• rozumieć rolę nowoczesnego lidera oraz zakres jego odpowiedzialności i wyzwań,
• budować autorytet lidera poprzez spójność, autentyczność i skuteczną komunikację.
• motywować zespół poprzez opracowanie planu motywacyjnego dostosowanego do indywidualnych potrzeb I motywatorów pracowników,
• dopasować styl komunikacji i zarządzania do typu osobowości pracowników,
• kontraktować zasady współpracy i wygłaszać expose menedżerskie.
• skutecznie delegować zadania, uwzględniając kompetencję i zaangażowanie pracowników.
• udzielać feedback menedżerski, umieć prowadzić trudne rozmowy, rozmowy oceniające i rozwojowe.
• budować pewność siebie w roli lidera oraz gotowość do podejmowania wyzwań menedżerskich
• budować trwałe relacje oparte na zaufaniu i współpracy,
• rozumieć koncepcję przywództwa sytuacyjnego i zarządzania zespołem w zależności od poziomu dojrzałości pracowników.

Metodyka szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatowy i jest skoncentrowane na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi wspierających umiejętności liderskie. Szkolenie łączy teorię z praktyką, zapewniając nowym menedżerom narzędzia i umiejętności potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem. Program oparty na aktywnościach praktycznych, case studies, dyskusjach moderowanych, wymianie doświadczeń Uczestników.

Trenerka

Magdalena Górecka – certyfikowana trenerka biznesu, specjalistka w zakresie kompetencji miękkich i sprzedażowych, praktyk biznesu z 28-letnim doświadczeniem. Ukończyła certyfikowane programy i szkolenia biznesowe, między innymi: Profesjonalny Trener- szkoła nowych możliwości, Master Business Training, Customer Centric Selling, Akademia Lidera, kurs Myślenie wizualne w pracy trenera, Kurs kreatywnego pisania. Uczestniczy w prestiżowym Self Coaching Program, pierwszym w Polsce programie do coachingu i zarządzania talentami. Obecnie w trakcie certyfikacji coachingowej w obszarze transformacji kariery zawodowej w licencjonowanej metodzie CSR® (Career Step Revolution) w Talent Development Institute. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w największym koncernie multienergetycznym w Polsce w różnych obszarach firmy, m.in. w szeroko pojętej sprzedaży jako Doradca Klientów Biznesowych, Kierownik BOK oraz jako Trener Wewnętrzny w Departamencie Klientów Biznesowych. Obecnie w ADN Akademia pełni rolę Trenerki Biznesu i Menedżerki ds. Szkoleń. Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji miękkich, oferując szkolenia z obszarów efektywności osobistej i zawodowej, zarządzanie czasem, zarządzanie stresem i budowanie odporności psychicznej, budowanie samoświadomości i pewności siebie, komunikacji i asertywności, profesjonalnej obsługi klienta, budowanie relacji biznesowych zgodnie z zasadami etyki w biznesie.

Program szkolenia

I. Fundamenty skutecznego menedżera – budowanie zaufania i autorytetu

1. Rola, autorytet i wyzwania w pracy lidera:
• Na czym polega rola lidera i jaką ma odpowiedzialność w zespole i organizacji?
• Stanowisko lidera- jakimi problemami i wyzwaniami spotyka się na co dzień lider?
• Czym jest autorytet, skąd się bierze i czy jest potrzebny, aby skutecznie prowadzić zespół?
• Jakie kompetencje powinien posiadać dobry lider i jakie pełni funkcje w organizacji?
• Mój potencjał, styl działania i wpływ na otoczenie, czyli z jakimi zasobami wchodzę w rolę menedżera i jakim chcę być liderem.
• Autodiagnoza stylu działania i mocnych stron w pełnieniu ról zarządczych.

2. Budowanie autorytetu w różnorodnych zespołach:
• Różnice pokoleniowe w zespołach – jak współpracować?
• Potrzeby i oczekiwania przedstawicieli różnych pokoleń w zespole.
• Analiza scenariuszy „Trudne sytuacje między pokoleniami”.
• Jak zarządzać relacjami w wyniku awansu wewnętrznego?
• Jak wzmacniać swoją pozycję lidera na co dzień?

3. Kontraktowanie zasad współpracy w zespole – expose lidera:
• Expose lidera – czym jest, jaką daję wartość i dlaczego warto je wygłaszać?
• Jak mówić o wartościach, zasadach i oczekiwaniach, by zyskać zaufanie i pole do efektywnej współpracy.
• Struktura exose.
• Przygotowanie i prezentacja swojego expose przez Uczestników – ćwiczenie praktyczne.

II. Jak budować skuteczny i efektywny zespół, dopasowując styl zarządzania i komunikacji?
1. Zespół marzeń lidera:
• Jak budować efektywny zespół – po czym poznać efektywny i nieefektywny zespół?
• Jaki jest mój zespół – autodiagnoza czy mój zespół jest efektywny.
• Na ile znam mój zespół? Typologia osobowości.
• Jak się komunikować z różnymi typami osobowości, żeby budować dobrą atmosferę i współpracę w zespole.
• Rozpoznawanie własnego typu osobowości i preferencji komunikacyjnych.
• Krótka gra zespołowa: „Typy osobowości w praktyce” – analiza zachowań w zespole.
• Jak budować dobre relacje w zespole – o co powinien zadbać lider?

2. Przywództwo sytuacyjne:
• Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
• Kompetencje vs. zaangażowanie – matryca poziomów dojrzałości zawodowej pracowników.
• Potrzeby pracowników na różnych poziomach dojrzałości zawodowej.
• Jak dopasować styl zarządzania do dojrzałości zawodowej pracownika.
• Zarządzanie sytuacyjne – mapa mojego zespołu, zadanie indywidualne Uczestników.

3. Wyznaczanie celów, jako jedno z kluczowych zadań menedżera:
• Rola menedżerska – organizowanie pracy własnej oraz zespołu, zrozumienie i odpowiedzialność.
• Cele organizacji – jak zobaczyć ich spójności z poziomu osoby, zespołu i działu?
• Dlaczego szarsza perspektywa patrzenia lidera jest ważna dla skutecznego zarządzania zespołem?
• Wyznaczanie celów metodą SMART(ER) w kontekście roli lidera lub zespołu.
• Jak efektywnie zarządzać zadaniami – najważniejsze narzędzia wyznaczania priorytetów.

III. Narzędzia menedżera – zarządzanie, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów

1. Delegowanie zadań i odpowiedzialności:
• Jak efektywnie przekazywać zadania i odpowiedzialność?
• Dlaczego delegowanie jest kluczowe dla lidera?
• Po co delegować? – korzyści z delegowania zadań dla menedżera i zespołu.
• Najczęstsze obawy związane z delegowaniem zadań. Rozpoznanie własnych wyzwań związanych
z delegowaniem.
• Zadania operacyjne vs. strategiczne – jakie zadania delegować, a jakich nie?
• Jak wybrać odpowiednie zadania do ludzi – ocena umiejętności i motywacji.
• Symulacja – delegowanie w praktyce.
• Siedem kroków delegowania, czyli o co musi zadbać lider, żeby skutecznie oddelegować zadanie?
• Kluczowe zasady skutecznego delegowania.
• Kiedy kontrolować, a kiedy dawać swobodę?

2. Motywowanie. Jak uwolnić potencjał zespołu i inspirować do działania?
• Jak dziś motywujesz swój zespół? – sposoby, które działają.
• Narzędzia motywacji – baza motywatorów.
• Jak odkryć, co naprawdę napędza Twoich pracowników?
• Kody motywacyjne DNA wg koncepcji Tamary Lowe.
• Autodiagnoza swojego DNA motywacji.
• 4 kluczowe zasady motywacji.
• Jak skutecznie dopasować uznanie do indywidualnych kodów motywacyjnych pracowników?
• Strategie motywacyjne dla różnych typów DNA.

3. Rozwijanie zespołu. Budowanie zaangażowania i trudne rozmowy.
• Feedback menedżerski. Czym jest i w jakich sytuacjach udzielać?
• Jaki jest cel udzielania informacji zwrotnej?
• Zasady udzielania informacji zwrotnych.
• Model udzielania informacji zwrotnej FUKO. Informacja zwrotna wspierająca i korygująca.
• Trudne i konfliktowe sytuacje – rozmowy dyscyplinujące, symulacje w grupach.
• Rozmowa oceniająca – symulacje w grupach.
• Spotkania z zespołem i spotkania 1:1.
• Kodeks Honorowy Zespołu – skuteczne narzędzie wspierające efektywne współdziałanie w zespole.
• Podsumowanie i ważne wnioski z trzech dni Akademii.
• Certyfikaty ukończenia Akademii Nowych Menedżerów.


*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione

Informacje organizacyjne

Cena: 2590 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat

Miejsce i godziny zajęć

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl

Monika Sokołowska
22 162 78 24
monika.sokolowska@adnakademia.pl

Dostępne terminy
20-10-202522-10-2025Warszawa

Zaufali nam: