e-Doręczenia dla przedsiębiorców w 2025 roku

Zagadnienie e-Doręczeń jest ważne dla każdego przedsiębiorcy oraz dla zawodów zaufania publicznego.

Docelowo urzędy będą się z przedsiębiorcami komunikować wyłącznie elektronicznie. Urzędy muszą się do tego przygotować (na razie ok. 30% jest gotowe mniej więcej), ale niezależnie od obowiązków nałożonych na urzędy, również przedsiębiorcy muszą założyć adresy do doręczeń elektronicznych (to nie jest mail!) oraz skrzynki do takich doręczeń (takie wirtualne skrzynki pocztowe – to nie są skrzynki mailowe!).
Osoby wykonujące zawody zaufania publicznego (adwokaci, radcowie prawni, doradcy podatkowy, doradcy restrukturyzacyjni, rzecznicy patentowi oraz notariusze) mają obowiązek posiadania skrzynek do doręczeń od 1 stycznia 2025 r.

Oprócz adresów do e-Doręczeń będą ciągle działać odrębne portale typu: PUE ZUS, e-Urząd Skarbowy, itp. Adres do doręczeń elektronicznych na razie ich nie zastępuje (ale to się ma zmienić). Wzajemna relacja między tymi systemami zostanie również omówiona na szkoleniu.

Podmioty (w tym spółki) wpisujące się do KRS i osoby fizyczne prowadzące działalność wpisujące się do CEIDG od 1 stycznia 2025 r. będą musiały od razu mieć taki adres elektroniczny i skrzynkę elektroniczną – będzie to trzeba robić razem z wnioskiem o wpis do KRS/CEIDG.

Podmioty (w tym spółki) wpisane do KRS przed 1 stycznia 2025 – będą musiały mieć adres i skrzynkę od 1 kwietnia 2025 r.

Natomiast osoby prowadzące działalność, wpisane do CEIDG do końca 2024 r. – będą musiały mieć adres elektroniczny i skrzynkę od 1 października 2026 r., chyba że będą zmieniać coś we wpisie w CEIDG po 30.06.2025 – wtedy będą musiały mieć adres i skrzynkę od 1 lipca 2025 r.

e-Doręczenia dla przedsiębiorców w 2025 roku – bądź krok przed zmianami

1/5