Kompleksowe rozliczenia podatkowe w firmach – zaawansowana praktyka VAT, CIT, PIT oraz zabezpieczenia podatkowe dla profesjonalistów działów finansowo-księgowych

Cena: 2590 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 4 dni
Cena: 2590 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan
Adresaci kursu

Kurs jest kierowany do pracowników departamentu finansowo-księgowego spółek kapitałowych zajmujących się księgowością korporacyjną. Praktyczne ujęcie zasad podatkowych pomoże Ci w podniesieniu kwalifikacji zawodowych jeśli odpowiadasz za ustalenie ceny, zamówienia, formę i termin płatności, fakturowanie, kontrolę należności czy księgowanie płatności.

Cel kursu

Celem kursu oprócz kompleksowej analizy obowiązków podatkowych związanych z rozliczeniem należności podatkowych jest podniesienie praktycznych kwalifikacji zawodowych. Uczestnicy w wyniku praktycznej analizy problemów podatkowych w zakresie VAT, CIT, PIT uzyskają merytoryczną podstawę informacyjną, która może ułatwić aplikowanie na wyższe stanowiska w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa.

Prowadzący kurs

Mateusz Cedro – Senior Manager w ADN Podatki, doktorant w Katedrze Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent UKSW, UW i AON, praktykę zawodową realizował w zakresie bezpośredniego doradztwa podatkowego, poprzez działalność szkoleniową i akademicką. Doświadczenie zawodowe zdobywał w czołowych polskich kancelariach podatkowych przechodząc ścieżkę kariery od Konsultanta do Partnera. Wieloletni wykładowca na podyplomowych studiach z zakresu prawa podatkowego w Szkole Głównej Handlowej, a także na Akademii Leona Koźmińskiego, Uczelni Łazarskiego, Wyższej Szkole Bankowej czy Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. W ramach pracy dydaktycznej zrealizował szereg szkoleń z zakresu prawa podatkowego, specjalizując się w szczególności w VAT, CIT, PoN oraz procedurze podatkowej. Posiada bogate doświadczenie praktyczne wynikające z prowadzenia licznych sporów z Krajową Administracją Skarbową, specjalizuje się w problemach podatkowych branży budowlanej i deweloperskiej, HoReCa, TSL, wod-kan i branży wydobywczej. Autor i współautor publikacji książkowych z zakresu prawa podatkowego, wieloletni zastępca redaktora naczelnego miesięcznika TAXFIN.PL, publikował liczne artykuły na łamach czasopism i gazet: „Kontrole w Firmie” „Wiedza i Podatki”,, Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Rzeczpospolita”.

Program kursu

DZIEŃ I
Podatek VAT

1. Fakturowanie w świetle KSeF – na co i jak przygotować się w związku z planowanymi zmianami od 1.02.26 / 1.04.26.

2. Katalog czynności opodatkowanych VAT a ustalenie podstawy opodatkowania.

3. Obowiązek podatkowy w VAT w transakcjach krajowych.

4. Transakcje wewnątrzwspólnotowe – WDT i WNT.

5. Import i eksport – zasady opodatkowania w przypadku usług i towarów.

6. Ograniczenia w odliczeniu podatku naliczonego – od jakich wydatków i w jakich przypadkach nie można odliczyć VAT?

7. Proporcja sprzedaży – problemy praktyczne rozliczenia VAT, stosowanie prewspółczynnika i korekta podatku naliczonego.

DZIEŃ II
Podatek CIT

1. Źródła przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych – na co zwrócić uwagę rozpoznając przychody i koszty?

2. Moment powstania obowiązku podatkowego – jak interpretować umowy aby ustalić właściwie przychód?

3. Koszty uzyskania przychodów w ujęciu praktycznym katalogu NKUP.

4. Finansowanie dłużne – jak nadzorować poziom kosztów stanowiących KUP przy pożyczkach, kredytach i leasingu?

5. Finansowanie własne – jak rozpoznać dodatkowe ,,hipotetyczne” odsetki w KUP?

6. Minimalny podatek dochodowy – na co zwracać uwagę w zakresie dodatkowego 10 % obciążenia?

7. Podatek od przychodów z budynków – jak ustalić dodatkowy obowiązek podatkowy?

8. Dywidendy, odsetki, licencje, usługi niematerialne – zasady opodatkowania podatkiem u źródła. Jakie obowiązki rozpoznaje spółka wypłacająca należność opodatkowaną WHT?

DZIEŃ III
Podatek PIT i analiza podatkowa

1. Pracodawca/Zleceniodawca jako płatnik PIT – problemy kontraktów B2B.

2. Podróże krajowe i zagraniczne – problemy praktyczne pracodawcy i pracownika.

3. Świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników – zasady opodatkowania.

4. Analiza podatkowa problemów praktycznych VAT, CIT i PIT:
a) rozliczanie straty ze źródła przychodów – jak rozstrzygnąć spór czy mamy do czynienia z zyskiem kapitałowym czy przychodami z pozostałej działalności?
b) różnice kursowe – metoda rachunkowa czy podatkowa?
c) ryczałt od przychodów spółek – kiedy tzw. estoński CIT jest opłacalny?
d) podatkowa Grupa Kapitałowa i Grupa VAT – jakie powstają korzyści ze wspólnego rozliczenia podatkowego?
e) samochód w działalności gospodarczej,
f) dodatkowe zobowiązanie podatkowe VAT – jak wygląda system sankcji za nieprawidłowości w rozliczeniu VAT,
g) nieodpłatne i częściowo nieodpłatne świadczenia a rozliczenia po stronie przekazującego i obdarowanego.

DZIEŃ IV
Audyt, kontrole, zabezpieczenie a odpowiedzialność

1. Narzędzia zabezpieczenia podatkowego – interpretacja indywidualna, WIS, WIA.

2. Audyt prawny i podatkowy – jak współpracować i przygotować się do wsparcia audytorów.

3. Współpraca z specjalistą ds. cen transferowych. Jak samemu sporządzić dokumentację TP?

4. MDR – jak schematy podatkowe wpływają na codzienne obowiązki?

5. Procedury i mechanizmy zabezpieczenia podatkowego:
a) procedura należytej staranności w podatku u źródła – jak na co dzień identyfikować obowiązki w WHT,
b) procedura należytej staranności w rozpoznawaniu KUP,
c) procedury kontroli płatności – rozliczenia gotówkowe, mechanizm podzielonej płatności, ,,Biała lista”,
d) kodeks dobrych praktyk VAT – jak zabezpieczyć siebie i firmę?
e) MDR oficer,
f) akcja bilans – mechanizmy kontroli darowizn i ulg odliczeniowych przy rozliczeniu rocznym,
g) procedura rozliczania podatkowego wierzytelności – ulga na złe długi, udokumentowanie/uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności, sprzedaż ze stratą.

6. Jednolity Plik Kontrolny – zasady funkcjonowania struktur logicznych w VAT i CIT.

7. Podatki i opłaty lokalne – obciążenia przedsiębiorcy, obowiązki i problemy praktyczne.

8. Czynności sprawdzające, kontrola i postępowanie – jak działa KAS.

9. Zasady odpowiedzialności pracownika departamentu finansowo-księgowego w świetle ustaw podatkowych i KKS.

Informacje organizacyjne

Cena: 2590 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat

Miejsce i godziny zajęć

Miejsce zajęć: centrum w/w miasta

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Norbert Saks
22 208 28 85
norbert.saks@adnakademia.pl

Joanna Domaszewska
22 208 28 28
joanna.domaszewska@adnakademia.pl

Warszawa:
Cz. I: 2-3.06.2025
Cz. II: 9-10.06.2025

Dostępne terminy
02-06-202510-06-2025Warszawa

Zaufali nam: