Szkolenie online
Coaching w zarządzaniu – skuteczne narzędzia i kompetencje dla przywódców/menedżerów
Kategoria: Online Menedżerskie, Szkolenia online biznesowe
Coaching jest uznawany za jedną z najbardziej efektywnych metod rozwoju poszczególnych osób. To fundament skutecznego budowania trwałych i samodzielnych zespołów. To podejście, które skupia się na wspieraniu rozwoju i samodzielności współpracowników. Buduje trwałe relacje oparte na zaufaniu i pozwala na pełniejsze wykorzystanie potencjału każdej osoby w zespole. Coaching w zarządzaniu to więcej niż technika – to sposób myślenia o ludziach jako o partnerach w procesie wspólnego osiągania celów. Coaching to umiejętność motywowania poprzez wykorzystanie nieinwazyjnych sposobów wywierania pozytywnego wpływu.
Przygotowanie lidera do świadomego stosowania stylu coachingowego w praktyce.
Po szkoleniu Uczestnik:
• pozna główne założenia oraz zalety coachingowego stylu zarządzania,
• zrozumie podstawowe różnice w stylach zarządzania, zdiagnozuje swój dotychczas preferowany styl,
• rozwinie kompetencje w zakresie prowadzenia rozmów ze współpracownikami z wykorzystaniem metod coachingu,
• udoskonali umiejętności wspierające rozwój współpracowników z wykorzystaniem odpowiednio zadanych pytań
• będzie potrafił rozpoznać sytuacje, w których styl coachingowy jest najbardziej adekwatny,
• pozna i przećwiczy narzędzia komunikacji wspierające coachingowy styl zarządzania,
• przećwiczy umiejętność kierowania uwagi pracownika z problemu na cele i poda możliwe rozwiązania,
• będzie potrafił rozróżnić pożądane i niepożądane zachowania komunikacyjne w stylu coachingowym,
• dostrzeże korzyść ze stosowania nabytych umiejętności także w życiu prywatnym.
Menedżerowie średniego i wyższego szczebla zarządzający pracownikami, ekspertami oraz zespołami (w tym sprzedażowymi) o dużym stopniu samodzielności. Menedżerowie HR zainteresowani wzmacnianiem coachingowego stylu zarządzania w swojej organizacji. Liderzy, pragnący wprowadzić nowoczesne praktyki zarządcze w kulturze organizacyjnej. Osoby, dla których ważne jest lepsze wykorzystanie indywidualnego potencjału i wzmocnienie relacji z innymi.
Interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w praktyce modelu coachingowego. Dyskusje moderowane,
demonstracje trenera. Prezentacja narzędzi i dobrych praktyk oraz najczęściej popełnianych błędów. Praktyka rozmów coachingu z wykorzystaniem modelu GROW.
1. Coaching jako styl zarządzania:
• Style zarządzania wg Daniela Golemana i Kena Blancharda
• Czym jest coaching, kiedy i dla kogo może być zastosowany?
• Czym różni się coaching od doradztwa, treningu i mentoringu?
• Coaching jako część systemu działań rozwojowych w pracy z jednostką i zespołem.
• Profile zachowań behawioralnych i nasze predyspozycje do coachingowego stylu zarządzania.
• Kompetencje i metakometencje coacha.
2. Psychologiczne podstawy coachingu:
• Co się dzieje w ludzkim mózgu podczas procesu coachingowego?
• Coaching i procesy wpływające na kształtowanie samodzielności i zaangażowania współpracowników.
• Płaszczyzny komunikacji i blokady komunikacyjne w procesie coachingu,
• Inteligencja emocjonalna w procesie coachingu. Emocje w procesie rozmowy rozwojowej.
• Myślenie dywergencyjne.
3. Rozmowa coachingowa jako proces komunikacji:
• Przygotowanie lidera do świadomego stosowania stylu coachingowego.
• Etapy i planowanie procesu rozwojowego pracownika – kontrakt, schemat spotkań, warunki brzegowe.
• Coaching krok po kroku (przed spotkaniem, rozpoczęcie, prowadzenie rozmowy, zakończenie).
• Reguły stosowania metod coachingu. Przejrzystość komunikatów.
• Model TGROW – praktyczne zastosowanie. Modele GOLD i STAR.
4. Umiejętności niezbędne do stosowania stylu coachingowego:
• Budowanie osobistej wiarygodności i autorytetu.
• Umiejętność zadawania pytań. Tzw. model koła wpływu.
• Umiejętność słuchania i stosowania technik: parafrazy, klaryfikacji, odzwierciedlenia. Słuchanie empatyczne.
• Przeformułowanie problemu w cel – zmiana paradygmatu.
• Zdalne sesje coachingowe – techniki i najlepsze praktyki.
5. Narzędzia stylu coachingowego:
• Wykorzystanie Koła Coachingu w coachingu indywidualnym i zespołowym.
• SWOT, matryca ERWS, Pytania kartezjańskie, Okna Johari.
• Techniki kreatywne w procesie coachingu.
• Zastosowania narzędzi coachingowych w sytuacjach konfliktowych (konflikty wewnętrzne w jednostce i konflikty w zespole).
• Wprowadzenie technik takich jak Design Thinking i Mapy Empatii w procesie coachingu.
6. Zastosowanie metody coachingu w udzielaniu informacji zwrotnej:
• Przeprowadzenie feedbacku z zastosowaniem metod coachingu.
• Pytania jako podstawowe narzędzie coachingu.
• Obserwacja i wyciąganie wniosków – znaczenie kontekstu sytuacyjnego i dostępnych schematów.
• Filozofia podejścia do błędów – ucz się z nich i ich nie powtarzaj. Szukaj rozwiązań, a nie winnych.
• Wykorzystanie narzędzi Action Learning w procesie udzielania informacji zwrotnej.
• Informacja zwrotna – metodologia „stop klatki”.

Cena: 1590 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl
Monika Sokołowska
22 162 78 24
monika.sokolowska@adnakademia.pl