Zarządzanie zmianą w SSC

Cena: ustalana indywidualnie

Kategoria: , , ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: ustalana indywidualnie
Szczegółowy plan

Szkolenie realizowane na indywidualne zamówienie klienta.

Zarządzanie zmianą w SSC/BPO stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania organizacji w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Jest to nieodłączny proces, który pozwala firmom skutecznie dostosowywać się do ewoluujących warunków rynkowych, technologicznych i organizacyjnych. Wprowadzanie zmian w obszarze Shared Services Centers (SSC) ma szczególne znaczenie, ponieważ te jednostki pełnią kluczową rolę w optymalizacji procesów, standaryzacji działań oraz centralizacji funkcji biznesowych. Dodatkowo zarządzanie zmianą różni się znaczenie od zarządzania zmianą typowo w jednostkach SSC. Należy na każdym kroku uwzględniać specyfikę tej branży biznesowej.
To szkolenie jest fundamentalne z kilku powodów. Po pierwsze, umożliwia efektywne wdrażanie nowych metodologii i procesów, które mają na celu optymalizację działalności biznesowej w sektorze SSC/BPO. Dzięki temu firma może skorzystać z nowoczesnych rozwiązań, poprawić efektywność operacyjną oraz lepiej dostosować się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia.
Po drugie, proces zarządzania zmianą w SSC pomaga zminimalizować opór ze strony pracowników oraz zwiększyć ich zaangażowanie w procesy transformacyjne. Skuteczna komunikacja i właściwie dostosowane strategie zmiany pozwalają na budowanie pozytywnej atmosfery, sprzyjającej akceptacji nowych rozwiązań i pomysłów.

Adresaci szkolenia

To szkolenie jest skierowane przede wszystkim do liderów i menedżerów na różnych poziomach hierarchicznych, którzy pracują w sektorze Shared Services Centers (SSC) i Business Process Outsourcing (BPO).
Dyrektorzy SSC, kierownicy zespołów, specjaliści ds. transformacji, tranzycji procesowej, zarządzania zmianą lub kadrami (HRBP). Wszystkie osoby, którzy mają wpływ na efektywność operacyjną i funkcjonowanie organizacji w kontekście zmian w obszarze SSC/BPO.

Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia będziesz:
• Rozumiał unikatowość w zarządzaniu zmianą w SSC/BPO.
• Potrafił identyfikować obszary w SSC kluczowe dla osiągnięcia celów biznesowych.
• Mógł skorelować zmiany w SSC z planem biznesowym.
• Umiał zarządzać rotacją pracowników jako elementem planu zmiany.
• Znał wyzwalacze zmian związane z rozwojem technologicznym, modelami biznesowymi, automatyzacją, lokalizacjami, ESG i rynkiem pracy.
• Potrafił budować lokalne sieci transmisyjne dotyczące zmiany.
• Znał rolę interesariuszy w zarządzaniu zmianą w SSC.
• Identyfikował koła zarządzania zmianą w SSC i wpasowywał w nie podejścia projektowego.
• Unikał głównych błędów wynikających z podejścia typowo projektowego do zarządzania zmianą w SSC.
• Potrafił budować plan komunikacji zmiany w SSC.
• Przeprowadzał dwufazową komunikację między SSC a Core Businesses.
• Dopasowywał pracowników w różnych fazach zmiany.
• Adaptował pracowników już w procesie Onboardingu.

Program szkolenia

DZIEŃ I

Moduł I: Zarządzanie zmianą vs Zarządzanie zmianą w SSC
• Jakie są najważniejsze różnice?
• Co z zagadnień zarządzania zmianą sprawdzi się w SSC, a co jest zbędne?
• Dlaczego zmiana w SSC/BPO to proces stały?
• Zmiana rozwojowa, zmiana tranzycyjna, zmiana transformacyjna

Moduł II: Planowanie zmiany w SSC z uwzględnieniem Core Business siedziby głównej
• Identyfikację obszarów w SSC, które mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów biznesowych, tak aby zapewnić spójność między strategią biznesową a zmianami wprowadzanymi w ramach SSC
• Inicjatorzy zmiany. Jeśli zmiana wychodzi z SSC jak skorelować ją ze OGSM biznesu?
• Planowanie zmian w SSC a planowanie zmian w BPO – jakie są wyzwania?
• Rotacja pracowników – czy to stały element przy uwzględnianiu planu zmiany? Jak wyliczać rotację, jak ją zmniejszyć?

Moduł III: Jak skutecznie zarządzić wyzwalaczami zmiany w SSC/BPO w aktualnym otoczeniu biznesowym?
• Związane z rozwojem technologicznym, rozwojem modelów biznesowych oraz automatyzacją
• Związane z lokalizacjami (onshore, nearshore i offshore)
• ESG jako tryger zmiany
• Rozwijający się elastyczny rynek pracy

Moduł IV: Ustalanie ról w procesie zmiany w SSC
• Managerowie zmian „Transmission Change Managers” – jak znaleźć ich w zespole? Czy wymagane jest dodatkowe FTE? – jeśli tak, w jakich sytuacjach?
• Budowa lokalnych sieci transmisyjnych z Change Agents na czele we współpracy z Change Management Team
• Rola stakeholedrów w zarządzaniu zmianą w SSC – jak wybrać ich poprawnie i nadzorować ich pracę?

DZIEŃ II

Moduł V: Różnica między Zarządzaniem zmianą a Zarządzaniem projektem
• Jakie jest koło zarządzania zmianą w SSC i jak wpasować w to koło zarządzanie projektowe?
• Główne błędy i niepowodzenia wynikające z podejście typowo projektowego– omówienie case studies
• Zarządzanie zmianą jako proces ciągły

Moduł VI: Komunikacja zmiany w SSC
• Jak zbudować plan komunikacji zmiany w SSC?
• Kreowanie rozwiązania Hands on
• Dwufazowa komunikacja (SSC do Core Businesses oraz Core Business do SSC)
• Etapy wdrażania pracowników, biorąc pod uwagę cztery fazy adaptacji do zmiany oraz ustalanie odpowiedzialności

Moduł VII: Adaptacja pracowników SSC/BPO do zmian
• Jak prowadzić politykę otwartości na zmiany, które są ciągłym aspektem w SSC?
• Adaptacja do zmiany już w procesie Onboardingu – dlaczego warto wdrażać od samego początku?
• Jak rekrutować pracowników z myślą o ciągłej zmianie w SSC

Moduł VIII: Analiza case studies oraz błędów zarządzania zmianą w SSC/BPO
• Przykładowe case studies sukcesów i porażek w aspekcie zarządzania zmianą w SSC/BPO
• Sesja Q&A


Paulina Barwicka
tel. 22 208 28 23 | kom. 501 562 921
paulina.barwicka@adnakademia.pl

Dostępne terminy

Zapytaj o najbliższy termin szkolenia: paulina.barwicka@adnakademia.pl

Zaufali nam: