Akademia Managera zakupu

Cena: ustalana indywidualnie

Kategoria: , , ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: ustalana indywidualnie
Szczegółowy plan

Szkolenie realizowane na indywidualne zamówienie klienta.

Managerowie zakupów mają przed sobą różnorodne wyzwania, obejmujące zarządzanie zespołem, budżetowaniem, pilnowaniem kosztów, globalnymi zakupami oraz innowacjami w zakupach. Managerowie muszą także efektywnie zarządzać danymi zakupowymi, budować trwałe relacje z dostawcami, a jednocześnie być elastycznymi i otwartymi na innowacje oraz radzić sobie z zarządzaniem komunikacją wewnątrz organizacji. Zarządzanie zmianą, zdolności przywódcze i efektywne koordynowanie procesów to kluczowe aspekty pracy managera zakupu. Ostatecznie, skuteczne radzenie sobie z tymi wyzwaniami wymaga nie tylko umiejętności technicznych, ale także zdolności adaptacji do dynamicznego otoczenia biznesowego.

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla managerów oraz liderów Działu Zakupu, którzy zarządzają w swojej pracy zespołami zakupowymi.

Korzyści ze szkolenia

Korzyści z udziału dla uczestników:
• Udoskonalenie roli działu zakupów jako strategicznego partnera w organizacji.
• Zwiększenie świadomości wpływu zakupów na wyniki finansowe firmy.
• Integracja zakupów z innymi działami w celu osiągania celów strategicznych.
• Optymalizacja kosztów poprzez Value Engineering.
• Rozwój kompetencji liderskich w dziale zakupów.
• Skuteczne zarządzanie odpowiedzialnościami, ustalanie celów i ocena kompetencji pracowników.
• Przygotowanie zespołu do pracy w międzynarodowym środowisku zakupowym.
• Skuteczne zarządzanie globalną siecią dostawców i implementacja globalnego E-procurement.
• Zdobycie umiejętności zarządzania zmianą w dziale zakupów.
• Poprawa zdolności podejmowania decyzji zakupowych w kontekście biznesowym.

Program szkolenia

Dzień I
Współpraca Działu Zakupu z pozostałymi jednostkami biznesowymi w aspekcie strategicznym, value engeneering, budżetowanie

Moduł I: Rola zakupów w organizacji
• Rola działu zakupów jako strategicznego partnera.
• Wpływ zakupów na wyniki finansowe firmy.
• Integracja zakupów z innymi działami organizacji. Jak pogodzić różne interesy, tak aby osiągać cele strategiczne firmy.
• Kształtowanie decyzji zakupowych w kontekście biznesowym.

Moduł II: Value Engineering
• Optymalizacja kosztów przy zachowaniu jakości – gdzie jest granica i jak ją poznać?
• Techniki value engineering w procesie zakupowym związane z mikrotransformacją
• Przykłady sukcesów i case study w dziedzinie value engineering.
• Jak przekazywać koncepcje wartości Value Engineering zespołowi.

Moduł III: Zarządzanie budżetem w zakupach
• Kontrola i monitorowanie wydatków
• Planowanie i kontrola budżetu w działach zakupów.
• Zarządzanie kosztami.
• Budżetowanie wariantowe.
• Raportowanie wyników budżetowych.
• Zarządzanie ryzykiem budżetowym

Dzień II
Rozwijanie kompetencji liderskich w Dziale Zakupu, współpraca międzynarodowa

Moduł I: Rozwijanie kompetencji przywódczych w zakupach
• Budowanie efektywnego zespołu zakupów. Ustalanie KPI zakupowych, ich weryfikacja i ewaluacja.
• Zarządzanie odpowiedzialnościami w Dziale Zakupu.
• Opracowywanie celów indywidualnych i zespołowych.
• Implementacja efektywnych ocen kompetencji pracowników.
• Rekrutacja zakupowca – na co zwracać uwagę już w procesie rekrutacyjnym?
• Talenty w Dziale Zakupu – jak je zbadać i wykorzystać, tak aby zespół działał spójnie i w zgodzie ze swoimi predyspozycjami.

Moduł II: Dział Zakupu w biznesie międzynarodowym
• Elementy różnic kulturowych, które wpływają na współprace zakupowe. Jak przygotować zespół do pracy w środowisku międzynarodowym, wiedząc, że sama znajomość języka nie wystarczy.
• Rozwijanie strategii CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu) w kontekście globalnych dostawców.
• Skuteczne zarządzanie globalną siecią dostawców, rola Działu Zakupu w Supply Chain Management.
• Globalny E-procurement.

Moduł III: Zarządzanie zmianą w Dziale Zakupu
• Strategie zarządzania zmianą w działach zakupów. Jakie jest ich specyfikacja i co je wyróżnia?
• Zmiany wychodzące od Działu Zakupu a zmiany narzucone na Dział Zakupu przez Core Business.
• Komunikacja z zespołem oraz z partnerami biznesowymi wewnętrznymi


Paulina Barwicka
tel. 22 208 28 23 | kom. 501 562 921
paulina.barwicka@adnakademia.pl

Dostępne terminy

Zapytaj o najbliższy termin szkolenia: paulina.barwicka@adnakademia.pl

Zaufali nam: