Kurs online
Specjalista ds. rachunkowości (42 h) – certyfikowany kurs dla kandydatów na samodzielnych księgowych – kurs weekendowy
Kategoria: Kursy online, Online księgowe
Lider rynku szkoleń
17 lat doświadczenia w kursach zawodowych*
Ponad 750.000 tys.
przeszkolonych osób
NASZA SPECJALIZACJA – DOSKONAŁOŚĆ W KSIĘGOWOŚCI!
Co zyskasz uczestnicząc w naszym kursie?
- Otrzymasz kluczowe kompetencje w zawodzie specjalisty ds. rachunkowości (kod zawodu 241103):
- znajomość przepisów prawa z zakresu rachunkowości,
- umiejętność organizacji i prowadzenia rachunkowości – ewidencja operacji finansowych; prowadzenie rachunku kosztów i wyników, analizowanie wyników,
- umiejętność sporządzania i analizy bilansu,
- umiejętność przygotowywania sprawozdań finansowych oraz dokonywania ich kontroli i analiz,
- znajomość zasad etyki zawodowej.
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę. Zajęcia prowadzone przez praktyków, czyli osoby aktywnie zaangażowane w codzienną pracę zawodową w obszarze księgowości:
- nasi praktycy są na bieżąco z najnowszymi tendencjami, przepisami podatkowymi i zmianami w rachunkowości,
- szczegółowo wyjaśniamy zagadnienia, poparte są one licznymi przykładami i schematami księgowań, zawarty materiał zostanie Ci przekazany w sposób przystępny i zrozumiały, zajęcia prowadzone są w prostym i klarownym języku,
- gwarantujemy Ci wielość przykładów ułatwiających zrozumienie danego zagadnienia,
- otrzymasz dużą ilość zadań wraz z rozwiązaniami,
- podczas kursu odwołujemy się przy zdarzeniach gospodarczych do właściwych dokumentów księgowych,
- zapewniamy mnóstwo schematów, tabel, co umożliwia uczestnikom szkolenia zrozumienie poszczególnych treści i wyrobienie niezbędnych umiejętności.
– dzięki temu, że nasi wykładowcy to praktycy, są bardziej elastyczni i gotowi odpowiedzieć na Twoje konkretne pytania, bazując na swoim osobistym doświadczeniu co pozwala na bardziej spersonalizowane podejście do nauki.
- Uzyskasz potwierdzenie swoich kompetencji przez firmę szkoleniową o ugruntowanej pozycji rynkowej i dużej rozpoznawalności na rynku pracy:
- na zakończenie kursu absolwenci otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu wg rozporządzenia MEiN,
- dla osób zainteresowanych przeprowadzamy wewnętrzny egzamin, który umożliwia otrzymanie certyfikatu z kodem zawodu specjalisty ds. rachunkowości (242203) będący potwierdzeniem nabycia wiedzy, umiejętności i kompetencji księgowych. Posiadanie takiego certyfikatu może stanowić ważny atut w procesie rekrutacji i zwiększa szanse na zatrudnienie,
- otrzymasz bezpłatny 6-cio miesięczny dostęp do platformy szkoleniowej ADN Akademia (ponad 100 webinarów na tematy księgowe, kadrowe oraz wzmacniające kompetencje miękkie).
– ZAPLANUJ WŁASNY ROZWÓJ –
Uczestnictwo w naszych kursach to inwestycja we własną przyszłość zawodową.
CERTYFIKACJA ZAWODU
I STOPIEŃ
KSIĘGOWY
(kod zawodu 331301)
II STOPIEŃ
SPECJALISTA DS. RACHUNKOWOŚCI
(kod zawodu 241103)
III STOPIEŃ
GŁÓWNY KSIĘGOWY
(kod zawodu 121101)
KURS
Akademia księgowości
• poziom: podstawowy
KURS
Specjalista ds. rachunkowości
• poziom: średniozaawansowany
KURS
Akademia główny księgowy
• poziom: zaawansowany
Po ukończeniu kursu zdobędziesz kompetencje, dzięki którym możesz pracować jako:
- Asystent księgowego
- Młodszy księgowy
- Księgowy ds. zobowiązań/ należności
- Specjalista ds. fakturowania
- Pracownik działu rozliczeń
- Referent ds. księgowości
- Samodzielny księgowy
- Specjalista ds. księgowości
- Księgowy ds. środków trwałych
- Księgowy ds. raportowania
- Główny księgowy
- Specjalista ds. raportowania finansowego
- Konsultant ds. rachunkowości
- Manager ds. księgowości
NASZ PROFESJONALIZM POTWIERDZAJĄ
Certyfikaty jakości: ISO i VCC
Zdobyte osiągnięcia
Opinie zadowolonych Klientów
Dostęp do platformy szkoleniowej ADN na okres 6 miesięcy (nie zawiera nagrań z kursu)
Kurs adresowany jest do:
• osób, które pracują w działach zajmujących się rachunkowością,
• osób, które ukończyły kurs podstawowy w ramach ścieżki zawodu księgowego,
• absolwentów szkół średnich lub wyższych, których program obejmował naukę rachunkowości.
SESJA I
I. Przedmiot, zakres i zasady rachunkowości
1. Zasady rachunkowości:
a) podmioty zobowiązane do stosowania Ustawy o rachunkowości,
b) polityka rachunkowości jednostki – elementy i wpływ na rachunkowość jednostki,
c) zasady uniwersalne,
d) zasady nadrzędne – przykłady stosowania.
2. Pomiar w rachunkowości:
a) zasoby i struktura majątku jednostki – AKTYWA,
b) aktywa trwałe,
c) aktywa obrotowe,
d) źródła pochodzenia majątku i ich struktura – PASYWA,
e) kapitał własny,
f) kapitał obcy.
3. Prowadzenie ksiąg rachunkowych:
a) otwarcie i zamknięcie ksiąg rachunkowych,
b) zbiory zapisów księgowych – dziennik, księga główna i księgi pomocnicze, zestawienie obrotów i sald, inwentarz,
c) dowody księgowe,
d) transakcje w walutach obcych w księgach rachunkowych – ujęcie, wycena.
II. Aktywa trwałe
1. Środki trwałe:
a) wg Ustawy o rachunkowości a prawo podatkowe,
b) środki trwałe w budowie,
c) klasyfikacja środków trwałych,
d) ustalenie wartości początkowej – koszty bezpośrednie, koszty pośrednie, koszty finansowania, różnice kursowe,
e) metody i stawki amortyzacji,
f) konserwacja, remont a modernizacja środka trwałego,
g) inwentaryzacja i wycena bilansowa,
h) przykłady – ewidencja księgowa operacji dotyczących środków trwałych, ustalenie wartości początkowej, metody i stawki amortyzacji, KŚT, amortyzacja bilansowa i podatkowa, przyjęcie środka trwałego, modernizacja środka trwałego, likwidacja środka trwałego.
2. Wartości niematerialne i prawne:
a) wg Ustawy o rachunkowości a prawo podatkowe,
b) wartość niematerialna i prawna czy koszt rozliczany w czasie,
c) prace badawczo rozwojowe – ujęcie bilansowe i podatkowe,
d) metody i stawki amortyzacji,
e) inwentaryzacja i wycena bilansowa,
f) przykłady – ewidencja księgowa operacji dotyczących wartości niematerialnych i prawnych, rozliczenia międzyokresowe kosztów, ustalenie wartości początkowej, metody i stawki amortyzacji, KŚT, amortyzacja bilansowa i podatkowa, przyjęcie wartości niematerialnej i prawnej, likwidacja WNiP.
3. Inwestycje:
a) nieruchomości, WNiP – wycena w dniu przyjęcia, bilansowa,
b) udziały i akcje inwestycyjne – klasyfikacja i wycena,
c) pożyczki długoterminowe udzielone – w PLN i walutach – wycena bilansowa,
d) długoterminowe rozliczenia międzyokresowe – koszty w czasie,
e) przykłady – nieruchomości inwestycyjne, udziały i akcje, pożyczka walutowa – rozliczenie, różnice kursowe, rozliczenia międzyokresowe kosztów.
4. Rozliczenia międzyokresowe:
a) długoterminowe rozliczenia międzyokresowe – koszty w czasie,
b) przykłady – rozliczenia międzyokresowe kosztów.
III. Leasing
1. Rodzaje leasingu:
a) leasing finansowy,
b) leasing operacyjny,
c) leasing zwrotny.
2. Zasady klasyfikacji umów leasingu.
3. Leasing finansowy:
a) początkowe ujęcie, zasady wyceny,
b) bieżąca wycena – rozliczenie kosztów finansowych i naliczenie amortyzacji,
c) księgowanie i rozliczenie opłaty wstępnej,
d) podział rat leasingowych,
e) ewidencja transakcji,
f) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnienie informacji o leasingu,
g) przykład – księgowanie leasingu finansowego.
4. Leasing operacyjny.
5. Leasing zwrotny:
a) ewidencja transakcji leasingu,
b) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnienie informacji o leasingu,
c) przykład – księgowanie leasingu finansowego.
6. Leasing zwrotny:
a) Sprzedający – korzystający, finansujący,
b) ustalenie wartości przedmiotu leasingu – rewaloryzacja,
c) dostawa towarów – sprzedaż usług,
d) przykład – operacje księgowe w leasingu zwrotnym po stronie korzystającego.
SESJA II
IV. Aktywa obrotowe
1. Zapasy:
a) materiały, towary, produkty, produkcja w toku,
b) wycena przyjęcia – koszt zakupu, cena nabycia, koszt wytworzenia,
c) wycena rozchodu – metody,
d) inwentaryzacja zapasów i wycena bilansowa,
e) przykłady – wycena przyjęcia i rozchodu zapasów, wycena zapasów i produkcji w toku.
2. Należności krótkoterminowe:
a) podział należności,
b) inwentaryzacja,
c) wycena bilansowa z zachowaniem zasady ostrożności,
d) przykłady – wycena bilansowa należności w walutach obcych, bilansowe i podatkowe różnice kursowe.
3. Inwestycje krótkoterminowe:
a) udziały, akcje przeznaczone do zbycia – wycena przyjęcia,
b) pożyczki krótkoterminowe udzielone,
c) środki pieniężne w walucie obcej w kasie i na rachunkach bankowych,
d) inwentaryzacja i wycena bilansowa,
e) przykłady – akcje nabycie, sprzedaż, wycena bilansowa, wycena bilansowa środków pieniężnych w walutach obcych.
4. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe:
a) poniesione wydatki – koszty do rozliczenia w najbliższym roku obrotowym,
b) przykłady – rozliczenia międzyokresowe kosztów.
V. Kapitały własne
1. Kapitał wniesiony (powierzony):
a) kapitał podstawowy – akcyjny, udziałowy, fundusz,
b) należne wpłaty na kapitał podstawowy,
c) przykłady księgowań – rejestracja spółki a wniesienie kapitału,
2. Kapitał wypracowany:
a) kapitał zapasowy,
b) kapitał rezerwowy,
c) kapitał z aktualizacji wyceny – jak powstaje,
d) wynik finansowy z lat ubiegłych oraz roku bieżącego,
e) przykłady – księgowania rozliczenia wyniku finansowego, wypłata dywidendy.
VI. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania
1. Rezerwy na zobowiązania:
a) rezerwy na świadczenia na rzecz pracowników,
b) możliwość odstąpienia od tworzenia rezerw – uproszczenia w rachunkowości,
c) pozostałe rezerwy długo i krótkoterminowe,
d) przykłady – utworzenie i rozwiązanie rezerwy na nagrody, urlopowe, rezerwy na udzielone gwarancje.
2. Zobowiązania długo i krótkoterminowe:
a) kredyty i pożyczki – ewidencja i wycena,
b) zobowiązania finansowe – leasing finansowy,
c) zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług,
d) zobowiązania publicznoprawne – ujęcie bilansowe i podatkowe,
e) zobowiązania wobec pracowników – ujęcie bilansowe i podatkowe,
f) inwentaryzacja, wycena i prezentacja bilansowa,
g) przykłady – zobowiązania w walutach obcych (wycena bilansowa), zobowiązania z tytułu wynagrodzeń i ZUS na przełomie roku obrotowego/podatkowego.
3. Inne rozliczenia międzyokresowe:
a) rozliczenia międzyokresowe przychodów – długo i krótkoterminowe,
b) przykłady – rozliczenie otrzymanej dotacji, rozliczenie darowizny środka trwałego (bilansowo i podatkowo).
SESJA III
VII. Przychody
1. Przychody z podstawowej działalności operacyjnej:
a) działalność podstawowa – działalność statutowa,
b) przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów,
c) moment ujęcia przychodów,
d) przychody bilansowe a przychody podatkowe,
e) przykłady – przychody z działalności operacyjnej, pobrane wpłaty, otrzymane należności.
2. Przychody z pozostałej działalności operacyjnej:
a) przychody z działalności związanej pośrednio z działalnością gospodarczą,
b) zyski z tytułu rozchodu/likwidacji aktywów niefinansowych,
c) otrzymane dotacje,
d) inne przychody – otrzymane/należne czynsze, odszkodowania, kary umowne.
3. Przychody z działalności finansowej:
a) dywidendy,
b) odsetki naliczone/otrzymane,
c) zysk z tytułu rozchodu aktywów finansowych – (wynik na sprzedaży inwestycji),
d) aktualizacja wartości aktywów finansowych,
e) inne – dodatnie saldo różnic kursowych,
f) przykład – zysk ze sprzedaży akcji, wycena bilansowa akcji.
VIII. Koszty
1. Koszty podstawowej działalności:
a) koszty okresu obrotowego i rezerwy na koszty,
b) wariant kalkulacyjny – koszt wytworzenia, wartość sprzedanych towarów i materiałów, koszty sprzedaży, koszty ogólnego zarządu,
c) wariant porównawczy – koszt wytworzenia, wartość sprzedanych towarów i materiałów, zmiana stanu produktów, koszty wg rodzaju.
2. Koszty pozostałej działalności operacyjnej:
a) koszty działalności pośrednio związanej z działalnością gospodarczą,
b) straty z tytułu rozchodu/likwidacji aktywów niefinansowych,
c) inne koszty – związane z utrzymanie nieruchomości inwestycyjnej, koszty refakturowanych mediów, koszty postępowania sądowego, przekazane darowizny.
3. Koszty działalności finansowej:
a) odsetki naliczone/zapłacone,
b) strata z tytułu rozchodu aktywów finansowych – (wynik na sprzedaży inwestycji),
c) aktualizacja wartości aktywów finansowych,
d) inne – ujemne saldo różnic kursowych,
e) przykład – bilansowe rozliczenie różnic kursowych – persaldo ujemne.
IX. Sprawozdanie finansowe
1. Przygotowanie sprawozdania – zasady sporządzania, zatwierdzanie i udostępnianie.
2. Wprowadzenie do sprawozdania.
3. Bilans.
4. Rachunek zysków i strat:
a) wariant kalkulacyjny,
b) wariant porównawczy.
5. Dodatkowe informacje i objaśnienia do bilansu i rachunku zysków i strat.
6. Przykład – sporządzenie bilansu i rachunku zysków i strat (wariant kalkulacyjny i porównawczy).
*Kolejność realizowanych tematów może ulec zmianie.
Cena: 1590 zł (VAT zw.)
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji kursu
• autorskie materiały szkoleniowe
• zaświadczenie MEN
• dostęp do platformy szkoleniowej ADN na okres 6 miesięcy (nie zawiera nagrań z kursu)
Certyfikacja zawodu: istnieje możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu potwierdzającego zdobycie kompetencji w zawodzie specjalisty ds. rachunkowości (kod zawodu 241103). Koszt egzaminu 200 zł za osobę.
Wymagania konieczne:
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Wymagania opcjonalne:
Zajęcia z wykorzystaniem programów komputerowych odbywają się na zasadzie prezentacji funkcjonalności systemu przez Wykładowcę. Uczestnicy chcący przećwiczyć działanie programów równolegle z Wykładowcą muszą posiadać dodatkowe urządzenie mobilne (komputer, tablet, telefon) oraz pobrać bezpłatne wersje demo programów.
Harmonogram kursu
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl
Ewa Suchecka
22 208 28 26
ewa.suchecka@adn.pl
Terminy szczegółowe
Online:
Sesja I, 8 – 9 marca 2025
Sesja II, 22 – 23 marca 2025
Sesja III, 12 – 13 kwietnia 2025