Szkolenie online
Budowanie relacji biznesowych w środowisku międzynarodowym SSC/GBS – kultura holenderska, brytyjska, rumuńska i indyjska
Kategoria: Online BUSINESS SKILLS, Online SSC/GBS
Warsztaty przeznaczone są dla ludzi, którzy na co dzień pracują na arenie międzynarodowej.
Będzie to interaktywna sesja dla grupy uczestników, którzy wykazują zainteresowanie kulturami docelowymi.
Najważniejszym aspektem sesji jest odkrycie własnych stylów kulturowych i preferencji, a następnie porównanie ich możliwych preferencji w kulturach docelowych.
Dyskusja oparta na doświadczeniu stwarza możliwości wykorzystania przykładów z życia grupy i przeanalizowania ich w oparciu o kontekst kulturowy.
Analiza przypadków będzie wykorzystana jako pomocne narzędzie do przekształcenia teorii w działanie.
W wyniku warsztatów uczestnicy:
• zwiększą swoje kompetencje i umiejętności kulturowe
• zdobędą wiedzę na temat kultur docelowych – preferowanych stylów pracy w interesujących ich miejscach.
• będą mogli zweryfikować plan przyszłych interakcji międzykulturowych.
Zapalony trener, moderator i mówca publiczny. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu programów dot. relokacji, różnorodności, komunikacji i zarządzania międzykulturowego w tym coachingu kadry kierowniczej najwyższego szczebla w ramach wykonywania ich międzynarodowych zadań. Opracowuje programy szkoleniowe w zakresie świadomości kulturowej, budowania zespołów wielokulturowych, przywództwa i rozwiązywania konfliktów w zespołach wielokulturowych. Prowadzi praktyczne warsztaty z zakresu umiejętności budowania relacji w pracy z Amerykanami, Holendrami, Niemcami, Francuzami i wieloma innymi kulturami.
Pracownicy, menedżerowie, współpracownicy, którzy zmagają się z codziennym funkcjonowaniem na arenie międzynarodowej. Również dla tych, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności w zakresie komunikacji międzykulturowej i zwiększyć poziom wrażliwości międzykulturowej.
Sesja jest skierowana do ludzi biznesu, którzy chcą zrozumieć, dlaczego kultura ma znaczenie – czasami jako wyzwanie, ale także jako wielka szansa.
• Zrozumienie, w jaki sposób kultura wpływa na sposób myślenia, postrzegania rzeczywistości i działania oraz dlaczego i kiedy kultura ma znaczenie w kwestiach związanych z pracą.
• Nauczenie się rozpoznawania własnych stylów i preferencji.
• Zrozumienie różnic między kulturami ze szczególnym uwzględnieniem Holandii, Wielkiej Brytanii, Rumunii i Indii.
• Dowiedzenie się, jak budować partnerstwo z ludźmi z różnych kultur.
• Ankieta kulturowa wypełniona przez grupę w sali
• Analiza przypadków – praca w grupach
• Prezentacja ppt
• Dyskusja oparta na przykładach
1. Jak kultura wpływa na sposób myślenia, postrzegania rzeczywistości i działania?
• Dlaczego i kiedy kultura ma znaczenie w kwestiach związanych z pracą.
• Pojęcie kultury -Iceberg kultury,
• Cebula + oprogramowanie umysłu + rozkład normalny (Gauss).
2. Różne wymiary kulturowe.
• Omówienie kluczowych wymiarów służących do porównywania i porównywania sposobów myślenia i zachowania, w tym hierarchii, grupy, relacji, komunikacji, czasu, kontroli, formalności i motywacji.
• Opis wymiarów kulturowych porównujący własne wyniki z ogólnymi wynikami krajowymi.
/Ankieta kulturowa wypełniana przez grupę na sali. Możliwość oceny własnych preferencji kulturowych na podstawie wypełnionej ankiety, ale także dyskusji na temat przedstawionych wymiarów kultury./
3. Budowanie różnorodności i integracji w organizacji.
• Znaczenie włączenia i różnorodności dla Ciebie osobiście i Twojej organizacji.
/Wprowadzenie i ćwiczenie podstawowych umiejętności przywództwa włączającego./
4. Główne obszary budzące obawy podczas nawiązywania kontaktów z zagranicznymi interesariuszami, partnerami lub klientami.
• Wskazówki dotyczące globalnej pracy z międzynarodowymi współpracownikami i klientami z Holandii, Wielkiej Brytanii, Rumunii i Indii*.
5. Wartości kulturowe.
• Zrozumienie, gdzie występują główne różnice – interfejsy międzykulturowe. Skupienie się na docelowych kulturach biznesowych.
/Analiza przypadków badawczych w małych grupach/
6. Złote zasady komunikacji międzykulturowej
• Rola języka – komunikacja werbalna/nie-werbalna.
• Dawanie informacji zwrotnej.
• Global English – rola języka, którego używamy.
• Jak zostaniemy zrozumiani przez osoby z innych kultur? Nie widzimy rzeczy takimi, jakimi są – widzimy rzeczy takimi, jakimi jesteśmy!
• Skupienie się na rozwoju kluczowych umiejętności: staranności kulturowej, dopasowania stylu i dialogu kulturowego.
/Uczestnicy otrzymują narzędzia do świadomego zwiększania swojej świadomości kulturowej – samoświadomości i świadomości innych. Przekłada się to na wyższą jakość interakcji międzykulturowych.
7. Ewaluacja.
* Szkolenie dotyczy wybranych krajów. Jeśli jesteś zainteresowany innym zakresem, skontaktuj się z nami.
** Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie Akademii ADN w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora jest zabronione.
• Jako szkolenie zamknięte, wyłącznie dla pracowników organizacji lub centrum.
Cena: 1290 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram zajęć
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Wioletta Świercz
tel. (22) 208 21 29 | kom. 504 435 986
wioletta.swiercz@adnakademia.pl