Prawidłowa komunikacja produktów i usług z obszaru zrównoważonego rozwoju
Kategoria: ESG, HR/Kadry/Płace, Szkolenia biznesowe
Marketing proekologiczny to oczywiście odpowiednio zakrojone działania, które mają realny wpływ na nasze środowisko. Jednak warto wiedzieć, że nie tylko to jest istotne – bardzo ważnym elementem budującym tożsamość odpowiedzialnej społecznie marki jest komunikacja. W informacjach prasowych, na kanałach społecznościowych, a także w kampaniach powinniśmy na bieżąco informować klientów o bieżących działaniach i budować z nimi relację opartą o nowe wartości – te związane z aktualnymi problemami środowiska naturalnego. Jeśli marka nie zrobi tego w odpowiedni sposób, nie zostanie w ogóle dostrzeżona na rynku lub, co gorsza, będzie posądzona o greenwashing, czyli pozorne działania, które niewiele mają wspólnego z ekologią. Działania greenwashingowe są nie tylko negatywnie postrzegane przez odbiorców, ale również wysoko karane, co pokazała ostatnia głośna sprawa nałożenia kar przez UOKiK na polskie korporację.
Szkolenie ma za zadanie poznanie zasad teoretycznych i praktycznych z obszaru green marketingu oraz odpowiedzialnej komunikacji. Łączenie strategii CSR z komunikacją oraz unikanie błędów greenwashingu. To także możliwość poznania i analiza trendów nie tylko z obszaru marketingu, ale również tych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Na szkoleniu zostaną poruszone kwestie zmieniającego się prawa w kontekście komunikacji zielonych produktów czy usług.
Pracownicy działów marketingu, PRu i komunikacji, przedsiębiorcy.
Martyna Zastawna – pionierka i propagatorka cyrkularności w Europie. Jedna z najbardziej wpływowych kobiet wg. Forbes Women, Liderka Zrównoważonego Rozwoju wg. Forbes. Założycielka woshwosh (pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie) oraz szeptszum (pierwszej w Polsce agencji marketingu odpowiedzialnego społecznie), wykładowczyni, mentorka. Działa w programach ONZ zajmujących się wdrażaniem celów zrównoważonego rozwoju w biznesie. Autorka wielu nagradzanych w Polsce i za granicą akcji społecznych.
1. Czym jest zrównoważony rozwój?
2. Społeczna odpowiedzialność biznesu i cyrkularność (legislacja)
3. Czym jest odpowiedzialny marketing (rys historyczny, trendy)?
4. Greenwashing – co to jest i jak go uniknąć?
5. Przykłady marketingu odpowiedzialnego i green marketingu
6. Zasady marketingu odpowiedzialnego i green marketingu
7. Analiza kampanii reklamowych – część praktyczna
8. Stworzenie zarysu kampanii z obszaru marketingu odpowiedzialnego i green marketingu – część praktyczna
9. Przedstawienie idei – część praktyczna
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.
Cena: 1290 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć: 9:00 – 15:00
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl