Sekrety dobrego mówcy – sztuka wystąpień publicznych
Kategoria: Efektywność osobista, Menedżerskie, Szkolenia biznesowe
Wystąpienia publiczne to niewątpliwie wyjątkowa kompetencja każdego menedżera. Nieważne czy masz przed sobą setkę ludzi czy właśnie prezentujesz produkt. Może musisz przekazać informacje swojemu zespołowi albo zwyczajnie prowadzisz rozmowę z przyjacielem. Zawsze występujesz. Kluczowym celem każdego wystąpienia jest wzbudzenie zainteresowania słuchaczy oraz zdobycie zaufania publiczności. Świetne przeprowadzone wystąpienie publiczne nie jest kwestią talentu, ale zwyczajną umiejętnością, którą każdy, może w sobie ćwiczyć i doskonalić. Dlaczego nie robić tego profesjonalnie? Stań się wyjątkowym mówcą i przekazuj swoją wiedzę tak, by nie tylko pobudzała umysły, ale na zawsze pozostała w pamięci słuchaczy. Odkryj wyjątkowe możliwości bycia prawdziwym mistrzem sceny, szermierzem słowa i prawdziwym liderem.
Celem szkolenia jest praktyczne podniesienie umiejętności wystąpień przed dużą i małą publicznością, podczas prezentacji biznesowych, handlowych, przemawiania na konferencjach, panelach, seminariach, prezentacji przed zarządem, współpracownikami. Zrozumienie mechanizmów powstawania stresu oraz przedstawienie skutecznych technik kontroli napięcia przed wystąpieniem.
Podczas szkolenia Uczestnicy nauczą się jak występować z pewnością siebie i bez stresu, jak od pierwszej chwili zaciekawić publiczność, przekonać słuchaczy do swoich idei i pomysłów. Dowiedzą się jak poprowadzić konferencje, panele i spotkania branżowe. Mówić do ludzi tak, by słuchacze zaangażowali się w przekazywaną treść i zapamiętali płynące z niej przesłanie.
Uczestnicy dowiedzą się:
• jak przełamywać bariery i lęki związane z wystąpieniami publicznymi i jak z nich korzystać?
• jakie błędy popełniają początkujący mówcy?
• jak kontrolować poziom tremy i sygnały niewerbalne, wysyłane przez ciało w sytuacji stresu?
• jak planować, tworzyć i przeprowadzać oryginalne i atrakcyjne prezentacje?
jak kreować dopasowany do grupy wizerunek osobisty i sceniczny?
• jak świadomie gestykulować i panować nad ciałem?
• jak zaskakiwać publiczność i budować napięcie w trakcie wystąpienia?
• jak wciągać słuchaczy do udziału w dyskusji?
• jak szybko i sprawnie reagować na nieprzewidziane sytuacje i radzić sobie z obiekcjami słuchaczy?
• jakich argumentów używać i jak pracować w sytuacjach konfliktowych?
Natychmiast po warsztatach Uczestnicy są w stanie wykorzystać zdobyte umiejętności. I co najważniejsze – lubią publiczne wystąpienia!
Zajęcia prowadzone są w sposób warsztatowy, który w maksymalny sposób angażuje i mobilizuje do zdobywania wiedzy. Trener przekazuje wiedzę praktyczną, gotową do natychmiastowego zastosowania.
Podczas zajęć uczestnicy są nagrywani, a wystąpienia oraz treningi kompetencji są szczegółowo analizowane, na tej podstawie przekazywana jest informacja zwrotna od grupy i trenera. Wszystkie zajęcia dostosowywane są do potrzeb Uczestników. Realizujemy proces zgodnie z rzeczywistymi potrzebami!
Tatiana Sokołowska – trenerka wystąpień publicznych i medialnych, dziennikarka, ekspertka etykiety, dress code oraz profesjonalnego wizerunku. Dyplomowana trenerka biznesu, studia na kierunkach Dziennikarstwo, Zarządzanie komunikacją w biznesie i Historia Sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka studiów MBA. Mentorka w międzynarodowych projektach Dress For Success oraz Early Warning Europe. Posiada wieloletnie doświadczenie biznesowe i szkoleniowe. Naukowo zajmuje się pozawerbalnymi środkami kreowania wizerunków w biznesie i polityce. Jest autorką wielu artykułów i publikacji prasowych. Założycielka i CEO Akademii Wystąpień Publicznych. Od 15 lat szkoli i konsultuje zarządy, kadrę menedżerską, pracowników polskich oraz międzynarodowych przedsiębiorstw i korporacji. Realizuje oryginalne projekty doradcze w kreowaniu biznesowego i medialnego wizerunku kobiet i mężczyzn. Szkolenia prowadzi wyłącznie w oparciu o autorskie koncepcje i programy, zapewniając najwyższy poziom skuteczności. Kreuje osobowości medialne, przygotowuje liderów, dziennikarzy, przedsiębiorców i polityków do profesjonalnych wystąpień publicznych, medialnych. Przygotowuje prelegentów do wystąpień na konferencjach TED. Prowadzi szkolenia dla korporacji z Wielkiej Czwórki, listy Fortune 500, ministerstw, korporacji, banków, firm rodzinnych, wyższych uczelni. Specjalizacje trenerskie: wystąpienia publiczne, medialne, prezentacje biznesowe, profesjonalne prowadzenie szkoleń, wystąpienia z PowerPoint, rozmowa kwalifikacyjna, mowa ciała w biznesie, kreowanie wizerunku, dress code w biznesie, etykieta prywatna i biznesowa.
1. Analiza dotychczasowego sposobu budowania wystąpień:
• rozpoznanie mocnych stron i określenie obszarów do rozwoju,
• analiza wystąpienia z perspektywy odbiorcy komunikatu.
2. Sztuka opanowania stresu:
• praktyczne techniki eliminacji negatywnych emocji,
• maskowanie oznak zdenerwowania,
• osoba pewna siebie na scenie – jak to osiągnąć.
3. Doskonałe pierwsze wrażenie, dlaczego mają mnie słuchać:
• budowanie charyzmatycznego wizerunku od pierwszej chwili,
• zasady prawidłowej autoprezentacji i reguły dress code,
• jak odnaleźć swój niepowtarzalny styl w komunikacji?
4. Zasady tworzenia profesjonalnego wystąpienia:
• określenie celu przekazu,
• ciekawe i niepowtarzalne sposoby rozpoczynania przemówienia,
• opracowanie programu i prawidłowych struktur,
• konspekt przekonującej argumentacji,
• zasad skutecznego „call to action” czyli jak nakłonić słuchaczy do działania ,
• jak utrzymać uwagę do końca wystąpienia i nie dać się zapomnieć.
5. Techniki panowania nad postawą ciała i właściwe gestykulowanie:
• właściwy ruch sceniczny,
• elementy aktorskie w wystąpieniach,
• kontakt wzrokowy z publicznością – niezbędny element dobrego wystąpienia,
• wystąpienia na stojąco i na siedząco – jak zrobić to dobrze
6. Jak mówić by chciano nas słuchać:
• jak zarządzać uwagą publiczności? – skuteczne haki na uwagę
• emisja głosu, dykcja, pauza, tempo mówienia,
• techniki improwizacji
• co to jest i jak stosować Elewator Pitch?
7. Kim jest moja publiczność:
• dostosowanie treści i formy przekazu,
• jak zaangażować publiczność do udziału w Twoim wystąpieniu i zbudować relacje?
8. Pytania z sali:
• jak z pewnością siebie odpowiadać na pytania publiczności?
• w jaki sposób przekuć trudne sytuacje w sukces?
9. Storytelling – czym jest i jak go wykorzystać aby podbić serca słuchaczy:
• Prawidłowa struktura opowieści
• Jak włączyć storytelling do wystąpienia
10. Właściwa praca z prezentacją multimedialną:
• cechy dobrej prezentacji, sposoby jej prawidłowego przedstawienia
• jak prawidłowo skoordynować wypowiedź ze slajdami prezentacji?
11. Feedback trenera dla każdego Uczestnika szkolenia.
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.
Cena: 1990 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć: 10:00 – 16:00
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl