Szkolenie online Asertywność w biznesie i techniki wywierania wpływu – jak być maksymalnie skutecznym?
Kategoria: Online Efektywność osobista, Szkolenia online biznesowe
Intensywny trening umiejętności zachowań asertywnych w sytuacjach typowo zawodowych. Nabycie i doskonalenie umiejętności z zakresu świadomego kreowania rzeczywistości biznesowej tj. świadomego przyciągania takich zdarzeń, sytuacji i osób które sobie życzymy, zarówno w sferze zawodowej jak i prywatnej.
Uczestnicy:
• zmienią nastawienie i zwiększą pewność siebie poprzez asertywne myślenie,
• poprawią i rozwiną komunikację w pracy,
• poznają swoje mocne strony i obszary do zmiany w zakresie komunikacji asertywnej,
• wzmocnią zdolności wyrażania swoich racji i poglądów zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym,
• poprawią umiejętności radzenia sobie z krytyką i odmową,
• wzmocnią umiejętności radzenia sobie z agresją i naciskami w pracy,
• rozwiną umiejętności obrony własnego terytorium psychologicznego,
• wzmocnią umiejętności szczerego wyrażania uczuć i myśli przy jednoczesnym szanowaniu praw i zachowaniu szacunku dla innych osób,
• zrozumieją mechanizmy stresu oraz poprawią umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
• pozyskają innowacyjne i skuteczne metody radzenia sobie z manipulacją, a także techniki prezentowania swoich opinii i racji,
• poznają elementy perswazji i pozytywne techniki wywierania wpływu w obsłudze trudnego klienta.
• poznają swoje ograniczające przekonania
• nauczą się odróżniać zachowania asertywne od innych postaw.
Szkolenie prowadzone w formie webinaru. Oparte na praktycznych aspektach. Dyskusja, ćwiczenia, refleksja, analiza studiów przypadku, przedstawianie propozycji możliwych rozwiązań, mini wykład, dostęp do narzędzi online. Po pierwszym dniu Uczestnicy otrzymują „zadanie domowe”, które jest podstawą do drugiego dnia szkolenia. Taka forma pozwala zmaksymalizować efekty. Każdy Uczestnik otrzyma materiały przed szkoleniem.
1. Asertywność – prawdy i mity. Czym jest asertywność tak naprawdę?
• Czy warto być asertywnym w pracy?
• „Asertywność to sztuka mówienia nie” czyli mity i stereotypy dotyczącego pojęcia asertywności.
• Różnice między asertywnością, manipulacją, uległością a agresją.
• Typ ofiary, agresora i lisicy.
• Korzyści i konsekwencje wynikające z bycia asertywnym.
• Charakterystyka osoby asertywnej.
• Asertywność sposobem na radzenie sobie z: presją, manipulacją, krytyką, a także radzenia sobie z negatywnymi opiniami.
2. Asertywność a myślenie o sobie.
• Praca nad poczuciem własnej wartości.
• Odkrywanie swoich mocnych stron – diagnoza własnego potencjału.
• Czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie.
• Ćwiczenia z komunikacji werbalnej i niewerbalnej sobie – asertywna autoprezentacja.
• Asertywność a pewność siebie.
3. Asertywność sposobem na profesjonalną i zrozumiałą komunikację.
• Asertywność a umiejętność aktywnego słuchania.
• Techniki aktywnego słuchania a szacunek i zrozumienie rozmówcy.
• Asertywność a rola zadawania profesjonalnych pytań.
• Pytania otwarte a efektywna komunikacja.
• Rozpoznawanie stylów komunikacji.
• Skutki zachowań asertywnych, agresywnych, uległych i manipulacyjnych.
4. Asertywność w kontaktach z ludźmi w sytuacjach trudnych.
• Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych.
• Wyrażanie próśb i oczekiwań.
• Krytykowanie i chwalenie.
• Wyrażanie własnych przekonań.
• Najważniejsze zasady asertywnej komunikacji w sytuacjach konfliktowych.
• Metody rozwiązywania konfliktów w pracy.
• Umiejętność prowadzenia dyskusji.
• Budowanie atmosfery sprzyjającej akceptacji naszych propozycji.
• Rozróżnianie informacji od interpretacji oraz zachowań od intencji.
• Technika „zdartej płyty”.
• Techniki radzenia sobie z krytyką.
• Asertywna odmowa.
• Wyrażanie uczuć i emocji.
• Wyeliminowanie napięcia i stresu w szczerym wyrażaniu opinii.
• Sprawdzone i efektywne techniki radzenia sobie ze stresem.
5. Asertywność a techniki wywierania wpływu.
• Techniki perswazji.
• Zaspokajanie potrzeb pracowników.
• Asertywność w pracy.
• Asertywność szefa i w relacjach z Klientami.
• Asertywność w relacjach z bliskimi.
• Jak radzić sobie z naciskami?
• Techniki radzenia sobie z manipulacją.
• Jak sprawić by Twój rozmówca podjął dobrą dla Ciebie decyzję i sam jej zapragnął?
• Jak umysł Twojego rozmówcy przyswaja informacje i podejmuje decyzje?
• Techniki wywierania wpływu wg. Cialdiniego.
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.
Cena: 1490 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl