Zapytaj o najbliższy termin kursu: anna.pyrzanowska@adn.pl
Kurs online
Akademia analityka finansowego (104 h) – kurs weekendowy
Kategoria: Kursy online, Online Finansowe
Kurs skierowany jest do różnych grup osób zainteresowanych analizą danych finansowych i pracą w dziedzinie finansów.
Z kursu mogą skorzystać:
• osoby, które chcą podjąć pracę na stanowisku analityka finansowego, planujące karierę w analizie danych finansowych,
• specjaliści finansowi, kontrolerzy finansowi, doradcy inwestycyjni, menedżerowie portfeli, analitycy ryzyka, itp.,
• osoby, które zamierzają przystąpić do egzaminu CFA oraz te, które chcą wzbogacić swoją wiedzę praktyczną w obszarze analizy finansowej, studenci finansów lub ekonomii.
Analiza finansowa przedsiębiorstwa to jeden z głównych elementów funkcjonowania każdej firmy, mający na celu dostarczenie informacji niezbędnych do oceny działalności i perspektyw efektywnego rozwoju, jak również zminimalizowania ewentualnych strat. Przeprowadzanie analiz finansowych we współcześnie funkcjonujących przedsiębiorstwach powierzane jest wyspecjalizowanym osobom – ANALITYKOM FINANSOWYM. Wymagania stawiane analitykom w dużych firmach są wysokie, dlatego osoby pracujące w tym zawodzie muszą wykazać się dużą wiedzą. W zależności od formy własności firmy, rodzaju branży, jej wielkości i rodzaju prowadzonej działalności zadania te obejmują: sporządzanie, prezentowanie i interpretowanie analiz finansowych, ocenę wpływu danych liczbowych na przedsiębiorstwo, doradztwo, kompletowanie informacji o rynku kapitałowym, zarządzanie ryzykiem finansowym, współpracę z instytucjami podmiotami zewnętrznymi, nawiązywanie kontaktów oraz współpracę z klientami.
Celem proponowanego przez nas kursu jest profesjonalne przygotowanie słuchaczy do pracy na stanowisku analityka finansowego, jak również umożliwienie osobom wykonującym inne zawody zdobycie praktycznych umiejętności związanych z analizą finansową. Założenia programowe przewidują przekazanie słuchaczom kompletnej wiedzy z dziedziny rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, controllingu i analizy finansowej. Niezwykle ważnym elementem w pracy analityka finansowego są narzędzia informatyczne, dlatego też w ramach kursu przewidujemy również zajęcia praktyczne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Program kursu oprócz wiedzy specjalistycznej, kładzie nacisk na warsztat umożliwiający efektywną analizę danych finansowych.
Jeśli interesujesz się analizą danych finansowych i chcesz rozwijać swoją karierę w tej dziedzinie, ten kurs może być dla Ciebie wartościowym i inspirującym doświadczeniem.
Kurs oferuje wiele wartościowych elementów, takich jak:
• solidne podstawy teoretyczne i praktyczne z zakresu analizy danych finansowych – nauczysz się technik i narzędzi, które są niezbędne do efektywnego analizowania i interpretowania danych finansowych. Ta umiejętność jest niezwykle cenna w świecie finansów,
• przygotowanie do wykonywania zawodu – kurs został zaprojektowany tak, aby dostarczyć Ci wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania zawodu analityka finansowego,
• możliwość nawiązania cennych kontaktów z innymi uczestnikami – możesz poznać innych specjalistów, ekspertów i potencjalnych pracodawców. Sieć kontaktów może być bardzo pomocna w znalezieniu pracy lub zdobyciu nowych możliwości zawodowych,
• uzyskanie zaświadczenia, które potwierdza Twoje umiejętności i wiedzę w zakresie analizy danych finansowych a tym samym jest dodatkowym atutem w Twoim CV i zwiększa szanse na znalezienie pracy lub awans zawodowy.
Kurs prowadzi grupa doświadczonych profesjonalistów z szerokim zakresem wiedzy i praktycznych umiejętności w dziedzinie finansów i analizy danych.
Wykładowcy przekazują wiedzę w sposób klarowny i zrozumiały dla uczestników kursu, potrafią wyjaśniać trudne pojęcia i przykłady związane z analizą danych finansowych, dostosowując się do różnych poziomów doświadczenia uczestników.
1. Finanse przedsiębiorstw/ 8 h
a) istota, zakres i cele finansów przedsiębiorstwa,
b) finansowanie działalności przedsiębiorstwa – źródła finansowania, struktura kapitału, analiza kosztu kapitału obcego, własnego i stopa średniego ważonego kosztu kapitału, krańcowy koszt kapitału, analiza zjawiska dźwigni finansowej,
c) krótkoterminowe decyzje finansowe – zarządzanie aktywami obrotowymi, zarządzanie zobowiązaniami krótkoterminowymi, istota kapitału obrotowego netto, wyznaczanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy netto, finansowanie potrzeb w zakresie kapitału obrotowego netto.
2. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa/ 16 h
a) podstawy prawne rachunkowości przedsiębiorstw,
b) prowadzenie ksiąg rachunkowych w przedsiębiorstwie,
c) zasady rachunkowości,
d) majątek podmiotu gospodarczego i źródła jego finansowania,
e) operacje gospodarcze bilansowe i wynikowe,
f) wycena operacji gospodarczych w rachunkowości,
g) rachunek kosztów przedsiębiorstwa,
h) zasady ustalania wyniku finansowego,
i) sprawozdanie finansowe, jego elementy i wartości informacyjne,
j) obowiązki przedsiębiorstwa w zakresie sporządzania, badania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych,
k) ustawa o rachunkowości a MSR.
3. Controlling – budżetowanie, zarządzanie kosztami i rentownością/ 24 h
Zajęcia z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel
a) wprowadzenie do zagadnień controllingu:
– rachunkowość zarządcza i controlling w firmie,
– rachunek kosztów w rachunkowości finansowej i rachunkowości zarządczej:
• pojęcie kosztów i rachunku kosztów,
• systematyka kosztów dla potrzeb zarządzania, grupowanie i rozliczanie kosztów,
• podstawowe systemy rachunku kosztów w zarządzaniu,
• rozwinięte systemy rachunku kosztów i wyników,
• koszty w decyzjach krótkiego okresu,
b) zastosowanie kluczowych instrumentów i narzędzi controllingu:
– kluczowe problemy planowania w controllingu,
– budżetowanie w centrum przychodów,
– budżetowanie w centrum rentowności i inwestycji,
– budżetowanie w centrum kosztów,
• TKW,
• CKW,
– kontrola i ocena wykonania budżetów,
– tworzenie sprawozdania finansowego pro forma na potrzeby controllingu i analizy sytuacji przedsiębiorstwa,
– wartość przedsiębiorstwa – metody i sposoby szacowania.
4. Podstawy planowania finansowego/ 8 h
Zajęcia prowadzone w formule warsztatów z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Budowa modelu wzbogacona zostanie wykorzystaniem formantów użytkownika.
a) plany i budżety operacyjne (krótkookresowe),
b) planowanie operacyjne gotówki,
c) planowanie sprawozdań finansowych metodą procentu od sprzedaży,
d) wykorzystanie funkcji regresji w planowaniu finansowym. Budowa modelu regresji wraz z interpretacją wyników,
e) model stabilnego rozwoju w planowaniu finansowym.
Modelowanie preliminarza wydatków w firmie w powiązaniu z budżetem firmy i systemem ewidencji przychodów i kosztów. Zarządzanie operacyjne przepływami gotówki w firmie.
5. Analiza finansowa przedsiębiorstwa prowadzącego pełną sprawozdawczość/ 16 h:
Zajęcia prowadzone w formule warsztatów z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Budowa elementów modelu finansowego do zastosowania w analizie finansowej firmy.
a) omówienie i analiza zawartości podstawowych dokumentów sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa w kontekście analizy finansowej:
– bilans,
– rachunek zysków i strat,
– rachunek przepływów pieniężnych,
– zestawienia zmian w kapitale/funduszu własnym,
– informacja dodatkowa,
– sprawozdanie zarządu z działalności,
b) wstępna analiza kluczowych dokumentów sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa:
– wstępna analiza bilansu bilansu,
– wstępna analiza rachunku zysków i strat,
– wstępna analiza rachunku przepływów pieniężnych,
c) analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego:
– wskaźniki płynności,
– badanie struktury kapitałowo-majątkowej; reguły i zasady modelowe,
– wskaźniki zadłużenia,
– wskaźniki obsługi zadłużenia (DSCR, IRS),
– wskaźniki sprawności działania (rotacji oraz cyklu rotacji),
– wskaźniki rentowności (ROA, ROE),
d) kapitał obrotowy w przedsiębiorstwie,
e) narzędzia wczesnego ostrzegania o zagrożeniu przedsiębiorstwa upadłością:
– istota i rodzaje narzędzi do ostrzegania o ryzyku upadłości,
– podstawowe założenia konstrukcji wielowymiarowej analizy dyskryminacyjnej,
– przykładowe modele wielowymiarowej analizy dyskryminacyjnej.
6. Analiza projektów inwestycyjnych przedsiębiorstwa/16 h:
Zajęcia prowadzone w formule warsztatów z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel.
a) tworzenie modelu finansowego projektu inwestycyjnego – prognoza sprawozdań finansowych, szacowanie przepływów pieniężnych dla różnych stron finansujących (zasady konstrukcji i analiza) – zasady kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji – wyliczenie FCFF i FCFE,
b) dynamiczna ocena inwestycji z uwzględnieniem wartości pieniądza w czasie (NPV, IRR, zdyskontowany okres zwrotu),
c) analiza wrażliwości kluczowych parametrów operacyjnych i inwestycyjnych w modelu finansowym oceny projektu
– analiza opłacalności projektu inwestycyjnego dla założeń bazowych,
– analiza wrażliwości – metoda + / – 10%,
– analiza scenariuszy,
– wieloparametrowa analiza wrażliwości, przy wykorzystaniu narzędzi Visual Basic,
d) określenie ryzyka i struktury finansowania nakładów inwestycyjnych dla inicjatyw strategicznych. Metoda wieloparametrowej analizy wrażliwości – wybór optymalnej inicjatywy inwestycyjnej.
Zbudowanie modułu analizy wrażliwości jako elementu domykającego model oceny projektu inwestycyjnego.
7. Wykorzystanie rynków finansowych w działalności przedsiębiorstwa oraz analiza makrootoczenia/ 16h:
a) rynki finansowe – krwioobieg gospodarki (przegląd rynków finansowych z uwzględnieniem czynników, które wpływają na ich sytuację oraz wykorzystania ich w przedsiębiorstwie):
– rynek kapitałowy, czyli giełda (przegląd rynków światowych, czyli najważniejsze giełdy na świecie, zasady obrotu, najważniejsze pojęcia związane z rynkiem takie jak indeks giełdowy, omówienie procesu IPO, czyli wejścia na giełdę. Po co? Jak? Ile to kosztuje? Doradcy? Itd. itp., czyli temat pozyskania finansowania przez firmę. Przykłady. Pełniejszy zakres analizy fundamentalnej spółki, jak wstęp do procesu IPO, czyli przeprowadzenia emisji pierwotnej. Rodzaje procesów IPO w Polsce. Zadania doradców. Omówienie dokumentu informacyjnego, memorandum informacyjnego i prospektu emisyjnego. Jak je sporządzić? Rola relacji inwestorskich),
– rynek obligacji (podstawowe pojęcia takie jak rentowność, nominał, kupon, agent emisji, itd. itp., przeprowadzanie emisji obligacji, podobnie jak przypadku emisji akcji omówienie procesu. Znowu pod kątem zdobycia finansowania. Przykłady, kiedy warto realizować emisje obligacji. Konkretne przypadki z obliczeniami kosztu i porównanie różnych sposobów pozyskania środków: kredyt, leasing, emisja obligacji),
– rynek walutowy (zasady funkcjonowania, podstawowe kwestie dotyczące kursu walut, zakupy/sprzedaży walut. Przegląd światowych rynków, historia transakcji, kryptowaluty, perspektywy wejścia do strefy euro, zasady, warunki do spełnienia),
– rynek pieniężny (podstawowe zasady, skąd się bierze cena pieniądza na rynku, jak tworzy się stawki referencyjne i gdzie się je wykorzystuje. Sytuacja na rynku europejskim, czyli reforma LIBOR, która ma wpływ na wszystkie instrumenty oparte o tę stawkę),
b) zabezpieczenia ryzyka walutowego i stopy procentowej:
– rodzaje ryzyk, w tym rodzaje ryzyk finansowych,
– ryzyko walutowe (podstawowe pojęcia związane z ryzykiem walutowym i zarządzaniem nim w firmie, instrumenty ograniczające ryzyko walutowe: Forward, Swap, opcja, rodzaje opcji, złożenia opcji (np. risk reversal), jak stosować, na co uważać, jak budować struktury),
– ryzyko stopy procentowej (podstawowe pojęcia, instrumenty ograniczające ryzyko: FRA, IRS),
– CIRS jak instrument zabezpieczania przed ryzykiem walutowym i stopy procentowej,
– inne instrumenty np. SWAPTION, CAP, FLOOR, COLLAR, omówienie tych instrumentów wskazanie różnic, kwestii kosztów,
c) podstawowe czynniki i procesy definiujące otoczenie makroekonomiczne przedsiębiorstwa (sytuacja makroekonomiczne, wskaźniki makroekonomiczne, sposób tworzenia, co oznaczają, jak je interpretować, państwo w gospodarce, finanse publiczne, wskaźniki bezpieczeństwa finansowego, rola banku centralnego, mechanizm transmisji polityki monetarnej, policy MIX),
d) przegląd sytuacji na świecie i w Polsce wraz z perspektywami jej rozwoju.
Cena: 3590 zł (VAT zw.)
Istnieje możliwość dokonania zapłaty w II ratach: pierwsza wpłata przed rozpoczęciem kursu (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia), druga w terminie 30 dni od daty rozpoczęcia kursu.
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji kursu
• autorskie materiały szkoleniowe
• zaświadczenie MEN
• dostęp do platformy szkoleniowej ADN na okres 6 miesięcy (nie zawiera nagrań z kursu)
Wymagania:
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram kursu
Godziny zajęć: 09:00-16:00
09:00-16:00 – zajęcia w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy, które będą ustalane wedle potrzeb w toku zajęć z wykładowcąMasz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl
Terminy szczegółowe
Zapytaj o najbliższy termin kursu: anna.pyrzanowska@adn.pl