Szkolenie online
Rozliczanie kosztów w firmie produkcyjnej
Kategoria: Online Controlling, Szkolenia online Księgowe i Finansowe
prof. dr hab.Tomasz Wnuk-Pel – koordynator i trener programu Profesjonalny Controlling. Profesor Uniwersytetu Łódzkiego oraz Affiliate Professor na Linnaeus University w Växjö w Szwecji a także Visiting Professor na uniwersytetach we Francji, Niemczech, Włoszech, Katarze, Tajwanie, Tajlandii, Chinach, Japonii i w innych krajach. Członek Zarządu Asia-Pacific Management Accounting Association i członkiem European Accounting Association. Od 1994 roku specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej/controllingu. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu projektów systemów rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej/controllingu w firmach produkcyjnych, usługowych, handlowych oraz organizacjach non-profit. Autor ponad stu zamkniętych, często wieloetapowych szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej/controllingu dla organizacji produkcyjnych, usługowych, handlowych i non-profit. Jest autorem artykułów naukowych i książek dla praktyków, m.in.: Zarządzanie rentownością. Budżetowanie i kontrola. Activity Based Costing & Management, 2006; Controlling kosztów, 2017; Controlling operacyjny, 2017; Controlling strategiczny, 2017.
• szkolenie prowadzone jest na poziomie średniozaawansowanym,
• uczestnicy powinni posiadać wiedzę o podstawowych metodach i narzędziach rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej i controllingu,
• zajęcia są intensywne stąd też dla osiągnięcia maksymalnej korzyści od uczestników wymagana jest koncentracja i pełne zaangażowanie.
• przekazanie uczestnikom wiedzy i wypracowanie umiejętności dotyczących współczesnych metod rachunku kosztów wykorzystywanych w firmach produkcyjnych,
• przekazanie uczestnikom wiedzy i wypracowanie umiejętności dotyczących metod kalkulacji kosztów i zarządzania rentownością produktów.
• wykłady i ćwiczenia (40%)
• CASE STUDY (60%)
• komplet materiałów szkoleniowych ułatwiających pracę podczas zajęć i umożliwiających uporządkowanie nabytych umiejętności i zastosowanie poznanych metod w przedsiębiorstwie po zakończeniu szkolenia (około 80 stron).
1. Rachunek kosztów i klasyfikacja kosztów w firmie produkcyjnej:
a) zadania rachunku kosztów w firmie produkcyjnej (cele rachunku kosztów, czynniki wpływające na kształt rachunku kosztów, rodzaje decyzji podejmowanych na podstawie rachunku kosztów),
b) klasyfikacja kosztów w firmie produkcyjnej (koszty wg rodzaju, koszty produktu i okresu, koszty wg podmiotów, koszty bezpośrednie i pośrednie, koszty stałe i zmienne).
2. Grupowanie i rozliczanie kosztów w firmie produkcyjnej:
a) znaczenie grupowania i rozliczania kosztów (cele i znaczenie rozliczania, czynniki determinujące rozliczanie, dobór kluczy podziałowych, czynniki wpływające na dokładność rozliczania kosztów),
b) grupowanie kosztów pośrednich w MPK (przyczyny wydzielania MPK, rozliczanie kosztów prostych, rozliczanie innych kosztów, problemy rozliczania kosztów pośrednich na MPK),
c) rozliczanie kosztów pomocniczych MPK (charakterystyka i wyodrębnianie MPK pomocniczych, metody rozliczania, częściowe i pełne zastosowanie stawek umownych, uproszczenia w rozliczaniu),
d) obliczanie stawek kosztów pośrednich (klucze rozliczeniowe przy działalności prostej i złożonej, czynniki wpływające na dobór klucza podziałowego, szczególne przypadki doboru kluczy podziałowych),
e) obciążanie produktów kosztami pośrednimi (wspólna stawka dla firmy, odrębne stawki dla wydziałów, odrębne stawki dla stanowisk, przewidywane stawki kosztów pośrednich).
CASE STUDY (rozliczanie działalności pomocniczej – wpływ metod rozliczania kosztów działalności pomocniczej na dokładność i koszt rozliczeń).
CASE STUDY (rozliczanie kosztów i kalkulacja kosztów produktu).
3. Kalkulacja kosztów wyrobów w firmie produkcyjnej:
a) kalkulacja doliczeniowa (podstawowe zasady kalkulacji doliczeniowej; warunki zastosowania kalkulacji doliczeniowej; czynniki wpływające na dokładność kalkulacji kosztów produktów; kalkulacja doliczeniowa zleceniowa i asortymentowa, kalkulacja doliczeniowa skumulowana i zróżnicowana),
b) kalkulacja sprzężona/łączna/w skojarzeniu (specyfika produkcji sprzężonej; warunki zastosowania kalkulacji sprzężonej; generalne zasady kalkulacji kosztów; kalkulacja kosztów produktów głównych i ubocznych, odpady produkcyjne),
c) kalkulacja podziałowa (warunki zastosowania kalkulacji podziałowej; zasady kalkulacji podziałowej; kalkulacja podziałowa prosta, współczynnikowa i procesowa; zastosowanie metody średniej ważonej i FIFO do wyceny rozchodu produktów),
d) łączenie różnych odmian kalkulacji w praktyce,
e) kalkulacja kosztów wyrobów przy wykorzystaniu rachunku kosztów działań – activity-based costing (ABC).
CASE STUDY (kalkulacja zleceniowa i asortymentowa).
CASE STUDY(kalkulacja sprzężona; szacowanie kosztów produktów głównych i ubocznych, odpady).
CASE STUDY (kalkulacja podziałowa prosta).
CASE STUDY (kalkulacja podziałowa ze współczynnikami).
CASE STUDY (kalkulacja podziałowa fazowa/procesowa).
CASE STUDY (kalkulacja podziałowa z wyceną produkcji w toku wg metody średniej ważonej i FIFO).
CASE STUDY (kalkulacja kosztów w rachunku kosztów działań).
4. Kalkulacja kosztów produktów z uwzględnieniem stopnia wykorzystania zdolności produkcyjnych:
a) podstawowe systemy rachunku kosztów występujące w praktyce (rachunek kosztów rzeczywistych, normalnych i standardowych);
b) zasady implementacji, zalety i problemy związane z funkcjonowaniem rachunku kosztów normalnych;
c) określenie normalnego poziomu działalności i szacowanie kosztów niewykorzystanego potencjału (wpływ wyodrębnienia kosztów pustych na kalkulację kosztów produktów).
CASE STUDY (ustalanie kosztów niewykorzystanego potencjału i kalkulacja kosztów produktów w rachunku kosztów normalnych).
Cena: 1490 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Godziny zajęć:
Dzień I 11:00-17:00
Dzień II 9:00-15:00
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anita Musiał
22 208 28 33
anita.musial@adnakademia.pl