Środki trwałe dla zaawansowanych – praktyczne aspekty
Kategoria: Rachunkowość, Szkolenia księgowe i finansowe
Magdalena Mirowska – doradca podatkowy. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w służbach finansowo-księgowych. Prowadzi szkolenia z zakresu podatków, księgowości i finansów. Uczestnicy warsztatów podkreślają jej bogate praktyczne doświadczenie, przygotowanie merytoryczne prowadzonych zajęć, jasne i zrozumiałe przekazywanie treści, poparte praktycznymi przykładami.
Gabriela Suski-Borek – absolwentka wydziału rachunkowości Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Wieloletni wykładowca zagadnień księgowych i finansowych, oraz doświadczony praktyk. W latach 1999-2010 pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Trener w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie. Samodzielny księgowy spółki produkcyjnej i usługowej korzystającej z wielu dotacji unijnych, zastępca skarbnika miasta, specjalista do spraw obsługi finansowej projektu, konsultant w Punkcie Konsultacyjnym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów. Bogate doświadczenie zawodowe przekłada się na jakość prowadzonych zajęć, dzięki temu są ciekawe oraz użyteczne.
Beata Bartoś – Biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.
*szkolenie poprowadzi dedykowany trener
1. Wprowadzenie.
2. Podstawy prawne w zakresie aktywów trwałych:
a) Ustawa o Rachunkowości,
b) prawo podatkowe,
c) Międzynarodowe Standardy Rachunkowości.
3. Planowane zmiany w przepisach prawnych – KSR nr 7:
a) okres użyteczności środków trwałych,
b) wartości szacunkowe a środki trwałe,
c) obowiązek corocznej weryfikacji okresów użyteczności,
d) ujęcie prospektywne zmian wartości szacunkowych.
4. Wycena wartości początkowej środków trwałych:
a) wytworzonych we własnym zakresie,
b) nabytych (nowe i używane),
c) zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje,
d) ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego,
e) odłączenie części składowej środka trwałego.
5. Amortyzacja środków trwałych:
a) zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych,
b) wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.
6. Inwentaryzacja środków trwałych:
a) terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji,
b) inwentaryzacja środków niskocennych.
7. MSR w zakresie środków trwałych:
a) definicje zawarte w MSR 16 „Rzeczowe aktywa trwałe”,
b) ujęcie początkowe – cena nabycia oraz koszt wytworzenia,
c) ujęcie w kolejnych okresach sprawozdawczych – dwa modele wyceny,
d) amortyzacja środków trwałych oraz weryfikacja okresów użyteczności ekonomicznej,
e) komponenty środków trwałych – praktyczne zagadnienia.
8. Leasing środków trwałych:
a) KRS nr 5,
b) leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym,
c) opłata wstępna a koszty uzyskania przychodu – wątpliwości interpretacyjne,
d) ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na przykładzie.
Cena: 790 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Miejsce zajęć: centrum w/w miasta
Godziny zajęć: 10:00 – 15:30
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Norbert Saks
22 208 28 85
norbert.saks@adnakademia.pl
Joanna Domaszewska
22 208 28 28
joanna.domaszewska@adnakademia.pl